2023-09-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jo, men var har du studierna som visar att ”män är bäst på allt”?

Jag har inte hänvisat till studier, det är dina ord.
Citera
2023-09-03, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Jag har inte hänvisat till studier, det är dina ord.
Så du har inga belägg för att män är bäst på allt, nä jag vet.
Citera
2023-09-03, 17:35
Medlem
Citat:
Så du har inga belägg för att män är bäst på allt, nä jag vet.

Jo det hade jag ju.
Citera
2023-09-03, 17:39
Avslutad
Citat:
Jo det hade jag ju.
Vilka var beläggen då? Några studier hade du ju tydligen inte så vad hade du?
Citera
2023-09-03, 17:43
Medlem
Citat:
Vilka var beläggen då? Några studier hade du ju tydligen inte så vad hade du?

Underlaget som visar att män är bäst på allt som är objektivt mätbart som sagt.
När män är bäst på allt detta är det statistiskt sett mycket hög sannolikhet för att de är bäst på operationer också.

Har du ens studerat vilka som är de högst betalda kirurgerna i USA t.ex.?
Citera
2023-09-03, 17:46
Avslutad
Citat:
Underlaget som visar att män är bäst på allt som är objektivt mätbart som sagt.
När män är bäst på allt detta är det statistiskt sett mycket hög sannolikhet för att de är bäst på operationer också.

Har du ens studerat vilka som är de högst betalda kirurgerna i USA t.ex.?
Och har du studierna som visar att män är bäst på allt som är objektivt mätbart?
Citera
2023-09-03, 17:47
Medlem
Citat:
Och har du studierna som visar att män är bäst på allt som är objektivt mätbart?

Det är bara att se på alla sporter t.ex. där det objektivt sett visar vem som är bäst.
Eller se på vilka som lyckas skapa framgångsrika företag.
Alltid män, därför att män är bäst.
Citera
2023-09-03, 17:55
Avslutad
Citat:
Det är bara att se på alla sporter t.ex. där det objektivt sett visar vem som är bäst.
Eller se på vilka som lyckas skapa framgångsrika företag.
Alltid män, därför att män är bäst.
Jo, det är nog en logik som passar även det logiska statistiksnillet Trollkarlspelle att om män får bättre resultat än kvinnor i många idrottsgrenar och oftare driver företag så är nog studier som visar att kvinnliga kirurger har högre överlevandegrad och färre komplikationer felaktiga.

Eller hur, Pelle?
Citera
2023-09-03, 17:58
Medlem
Citat:
Jo, det är nog en logik som passar även det logiska statistiksnillet Trollkarlspelle att om män får bättre resultat än kvinnor i många idrottsgrenar och oftare driver företag så är nog studier som visar att kvinnliga kirurger har högre överlevandegrad och färre komplikationer felaktiga.

Eller hur, Pelle?

Har väl mycket att göra med att män har större drivkraft och därför blir bättre på allt. Kvinnor är inte lika benägna att verkligen satsa på det som är jobbigt att uppnå, vill hellre bli inkvoterade.
Citera
2023-09-03, 18:03
Medlem
Jag tror att kvinnan har insett det som vi män aldrig hoppats på hon skulle göra. Att hon klarar sig själv.
Män har tappat sin roll i livets cirkel, biologiskt alltså. Kvigorna behöver bara några generationer att fysiskt hinna ikapp med våran standard sen sitter vi fast i någon betongvägg med kukarna i någon jävla slang, som producerar sperma...ja du kan ju själv gissa vad valkyrierna gör med manliga avkommor..
Citera
2023-09-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Jag tror att kvinnan har insett det som vi män aldrig hoppats på hon skulle göra. Att hon klarar sig själv.
Män har tappat sin roll i livets cirkel, biologiskt alltså. Kvigorna behöver bara några generationer att fysiskt hinna ikapp med våran standard sen sitter vi fast i någon betongvägg med kukarna i någon jävla slang, som producerar sperma...ja du kan ju själv gissa vad valkyrierna gör med manliga avkommor..

Fast det är ju vad de inte gör. Utan männen skulle samhället kollapsa. Kvinnor har inte skapat något av det vi i dagens moderna samhälle tar för givet.
Citera
2023-09-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson

Snarare så avsade män sin "biologiska" roll för några tusen år sen och överlät allt sådant på kvinnor att ta hand om själva, för att ägna sig åt att slåss, supa och röva.

Nu när kvinnor fått nog, och krävd samma möjligheter som samhället gett män till egen försörjning etc.
så ja, då står vissa män kvar utan att fatta vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in