Mmm, den här regeringen kommer inte att sitta kvar efter nästa val. Vilket är helt ofattbart givet hur uselt alternativet är.
Det skulle den inte gjort oavsett.
Sosseväljaren tycker om att få den i prutten år efter år, om det inte är pga dem själv så är det pga vpk och Miljö nazisterna.
Man gillar multikultur och godhetsknarkande.
Egentligen hyckleri likt Maggan som nu skyller invandringsrelaterat våld på M och SD samt ifrågasätter varför de inte löst problemet på ett år, när de själva satt 8 år och enbart öste in nytt våldskapital från världens alla skithålsländer.
Egentligen borde ju S, VPK, MP och C älska en skattehöjning för att säkra blatteriet, vad falls gnälls det om?
Även myten om Norge.
Jag var där för ett tiotal år sedan för att söka en tjänst på en större arbetsplats.
De ansåg min svenska utbildning var att jämföra med den norska så jag vart dit bjuden två dagar för tester och intervjuer.
Sedan när jag väl var där fick jag veta att de hade i princip aldrig några övertidsarbete och min månadslön skulle enbart bli 1500 kr mer i Norge än vad jag då hade i Sverige.
Så jag tackade självklart nej med tanke på levnadskostnaden skulle bli högre där.
Idag hade jag kanske tacka ja till jobbet istället. Pga Sverige har förstört våra löner och pensioner.
Inte nog med att pensionerna blivit stulna från svenskarna. Nu kommer den extrema offensiven mot löntagare. Där vanligt folk kommer få betala statlig skatt. Där övertid nu blir helt meningslöst.
Det du tjänar, jobbar extra kommer bara hamna ned i statskassan. För att försörja vår extrema pk-sjuka.
Vanliga sjuksköterskor, poliser lärare kommer få betala statlig skatt.
Införd av borgliga regering efter krav från den extrema vänstern. Nu är vi där, då slaget är förlorat. Det går inte att få rätsida på landet igen. Nu har vi importerat så mycket människor som hamnat i bidragsberoende och skapat sådant tryck på skattesystem och urholkat pensionerna att vi nu som nation rasar som en sten ned till Östersjöns botten.
Nu drar jag till Danmark. Inte en dag till kommer jag arbeta för detta land som bara ska ha och ha. Danmark; here i come!!
Ngn mer?
Nu när fittsommaren bestod av konstant regn från slutet på Juni och hösten har börjat komma, tillsammans med sprängningar och skjutningar som aldrig förr, Sverigehatet bubblar inom mig, och vi blir lika rövknullade av denna klena fittregering som någon annan...
Kör eget, men det faktum att 25% av allt man tjänar bara försvinner i moms är så jävla deprimerande, och det faktum att det går till bidrag åt en sån där illaluktande tyghög med 7 små kaosblattar runt sina ben är så jävla moralförstörande, svartskallarna ska tydligen få gå före i bostadskön nu också...
Danmark är inget jag skulle satsa på, jag är mer sugen på någon sydlig medelhavsö, du har svensk sommar okt-april, och vissa Öar har många exileuropéer som flytt sina förstörda liberalländer, jag upplever at de samhällen som byggs av sådana stabila människor ger ett bättre och mer sammanhållet samhälle.
Då jag själv är tjänsteman i offentlig sektor så har jag en lite annan infallsvinkel än dig. Ett arbete som är väl utfört och genomarbetat är ofta att föredra framför "effektivitet."
Jag tror det här är en av de sakerna som kallas ansvar.
10% inflation och fritt fall på kronan betyder att blockpolitiken får stå tillbaka.
Tyvärr får det ganska stor effekt på gruppen företagare som har en lön som följer brytpunkten.
De gick precis miste om 6000 kr i lönehöjning, 12%
Inte korrekt matematik men vi förstår vad du menar.
Jag fattar att det är svåra tider. Vi gör det. Men den statliga inkomstskatten drar inte in så mycket cash på det stora hela. Flera utredningar visar att det kanske tom skulle gå break-even. Jag tror att det skulle vara ENORMT viktigt att staten (som säger åt oss att anstränga oss, utbilda oss!) säger att det lönar sig. Att det blir en tydlig skillnad i ekonomin (eller åtminstone KAN bli) om du strävar. Just nu finns hundratusentals där ute som säger
Vilken höger, 8 nyanser av sosse är det som sitter i riksdagen.
Jo. Man undrar ju. Vill vi inte ha ett konservativt parti i Sverige!? Fattar inte att moderaterna vågar köra det här. Högerväljare blir ju… jäkla sura. Förut var det ju vänster. Nu höger. Det skall väl vara någon skillnad! Någon jävla ordning måste det väl ändå vara!?