2023-09-03, 15:12
Medlem
Denna tillfälligt uteblivna indexhöjning är nog för att bekosta den (engångs) miss/kostnad som gjorts för 57or?
Senast redigerad av tjanska 2023-09-03 kl. 15:14.
Citera
2023-09-03, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Vad är det för j-a idiotargument? Det finns ju ALLTID en liten klick väldigt rika! Finns hundratusentals med studieskulder.

Tycker lång utbildning skall borga för en sannolikt hög lön. Behöver inte bli så men det borde vara så.

Ingen j-l bryr sig om rika kändisar. De rika klarar sig alltid! 🤷🏼‍♂️

Det är exempel på hur mycket skitsnack det är med det eviga bölandet från högern om att statsskatten drabbar de med hög utbildning. Det drabbar mest politiska broilers och diverse "influencers" som knappt klarat av att ta studenten.
Citera
2023-09-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Om det är skattesänkningar du vill ha är sossarna ett bra alternativ >>

Fniss. Blir så trött på moderaterna. Hade varit BÄTTRE att bara blåsa på. Det finns tiotals miljarder att spara in på. Hundra miljarder säkert! Det finns så många icke-jobb därute som inte behövs i ”statlig” regi.

Förstår att det är svårt just nu. Men vad hade det kostat? Någon miljard kanske? Om inte högern sänker skatten när de styr, när skall de då göra det?

Sparka 500 instagram-kommunikatörer så har man sparat en halv miljard bara där. Osv.
Citera
2023-09-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Det är exempel på hur mycket skitsnack det är med det eviga bölandet från högern om att statsskatten drabbar de med hög utbildning. Det drabbar mest politiska broilers och diverse "influencers" som knappt klarat av att ta studenten.

Vafan. Hur många ”politiker” finns det då runt om i landet? En handfull! Finns ju för fan hundratusentals ingenjörer, forskare, etc., etc. Vissa röstar höger. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-09-03, 15:22
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Känner mig lurad både för det här och bränslepriserna.
Lurad som fan!

Varför? Var väll ingen som på riktigt trodde på vad dom sa innan valet, kom igen det är 2023 du ska inte känna dig lurad, du ska skämmas för att du gick på det.
Citera
2023-09-03, 15:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Berätta för mig vilken tung och lång utbildning Bianca Ingrosso har gått. Berätta för mig vilken lång och krävande utbildning Jimpa har gått, vilken lång och krävande utbildning Hanif Bali har läst.
Bianca har nog knappt gått gymnasiet. Jimmie har väl läst 4 år i Lund. Hanif vet jag inte. Förstår inte vad enskilda personer har med detta att göra. Vänstervriden?
Citera
2023-09-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Bianca har nog knappt gått gymnasiet. Jimmie har väl läst 4 år i Lund. Hanif vet jag inte. Förstår inte vad enskilda personer har med detta att göra. Vänstervriden?

Jimpa har drivit runt på diverse a- och b-kurser. Hanif har inte klarat någon kurs efter gymnasiet. Det handlar om att den här "skattehöjningen" inte har speciellt mycket att göra med att straffa långa och krävande utbildningar.
Citera
2023-09-03, 15:30
Medlem
Vad i helvete är detta? Blir att gå ner arbetstid, fan inte lönt att arbeta i detta pissland.
Citera
2023-09-03, 15:30
Avstängd
Nu är kommunismen här. Nu ska alla betala statlig skatt

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/0Qxo1g/regeringens-besked-brytpunkten-hojs-inte

Redan nu så betalar 1.2 miljoner av Sverige löntagare statlig skatt. Dvs nära upp mot 60 procent i skatt på inkomst.
1.2 miljoner. Hur många löntagare finns det 6 miljoner.
Nu pausas uppräkningen. Mycket allvarligt läge. Nu kommer det gå fort. Snart är vi där att ( några få år) där industriarbetare, undersköterskor mfl får börja betala statlig skatt.

Det är absolut ingen ide att jobba övertid längre. Det hamnar rakt ned i skatt till usla och extrema politik som förts.

Hur jävla illa ute är landet när högerregering följer vänsterns krav om det. Är vi helt bankrutt?
Citera
2023-09-03, 15:34
Medlem
Svennamajas avatar
Helt rätt vansinnigt att sänka skatten för de mest välavlönade.
Citera
2023-09-03, 15:34
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Känner mig lurad både för det här och bränslepriserna.
Lurad som fan!

Japp, kanske Sveriges sämsta regering, historiskt? Hade gärna sett Sossarna vid makten, för då hade jag fortfarande haft hoppet om att högern kunde göra det bättre.
Citera
2023-09-03, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Regeringen följer kommunisternas råd och höjer inkomstskatten.
Grattis alla korkade moderatväljare, bidrag till somalier är viktigare än sänkt skatt för arbetande svenskar.

https://www.svd.se/a/Kn9jVe/regeringens-besked-brytpunkten-hojs-inte
Ja så är det. Moderaterna har visat sig vara lika dåliga. Det enda parti som man som svensk kan rösta på är numera Alternativ för Sverige, det enda parti som vill satsa på återvandring. Tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in