2023-09-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apachebache96
Jag såg själva ”bucklan” på fasaden där detonationen skedde och det är i samma höjd som den lägenheten har sin ytterdörr så jag tror inte på att det var från vinden.

Vet du om paret var hemma under kvällen?
Citera
2023-09-03, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Så ett par (?) som lever runt glatt och högljutt i en lägenhet (utan att vara skrivna där)?

Ja, men tycker det är lite konstigt då de ljuden man hörde var oftast sent på kvällarna och nästan som man bankar på väggarna
Citera
2023-09-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Finns/har funnits ett företag registrerat där (lgh 1401), personen med företaget utflyttad, ngt år sen, med balkanklingande namn. Kanske inte samma lgh nummer som det small i. Kan vara helt ovidkommande.

Det är intressanta fakta om den drabbade lgh då det blir den till vänster. Han kanske står kvar som ägare om det nu är den typ av ägande?

Finns det något som sticker ut med den personen som gör att han kan antas ha vissa ljuskygga kopplingar?
Citera
2023-09-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ja, men tycker det är lite konstigt då de ljuden man hörde var oftast sent på kvällarna och nästan som man bankar på väggarna

Vad fick ni för känsla av vad det var de sysslade med? Sex? Våld? Ommöblering? Annat?
Citera
2023-09-03, 11:06
Medlem
Citat:
Vet du om paret var hemma under kvällen?

Ja de var hemma, min sambo väckte mig och sa att det brinner inne hos grannarna och då såg hon dem på balkongen där de viftade efter hjälp och skrek ut, efter det gick jag och sambo ner och inväntade första polisbilen som kom.
Citera
2023-09-03, 11:07
Medlem
Citat:
Då verkar det rimligt att anta att det är den lägenheten det är riktat mot?

Annars kanske man sprängt i fel port.

Eller så är det kanske något helt annat som den där dåren som sprängde sig själv.

Ja blir intressant å höra om det kommer något motiv eller kopplingar till gäng i media eller om det blir "locket på" som i en del sprängdåd.
Citera
2023-09-03, 11:08
Medlem
Citat:
Vad fick ni för känsla av vad det var de sysslade med? Sex? Våld? Ommöblering? Annat?

Väldigt svårt att säga, vi tänkte bara då att det var ungdomar som har fått sin första lägenhet eller likande
Citera
2023-09-03, 11:10
Medlem
Citat:
Väldigt svårt att säga, vi tänkte bara då att det var ungdomar som har fått sin första lägenhet eller likande

Vet du om det bodde någon annan där i lägenheten tidigare? Detta paret var väl ganska nyinflyttade?
Citera
2023-09-03, 11:10
Medlem
GirigAdvokats avatar
Flertalet svenska hus är byggda med ett tunnt innertak upp till enkel kallvind med takstolar och trätak som är fnösketorrt sedan 50år. Brandceller/betongväggar upp till taket saknas, så brinner en lägenhet sprids det genast till alla andra. En liten bensinbomb högst upp i trapphuset ger en fantastisk skorstenseffekt när luckan upp till vinden och glaset i entrén blåsts ut.
-Bör vi bygga om alla svenska hus eller internera/kasta ut alla gängkriminella knarkhandlare?
Citera
2023-09-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ja de var hemma, min sambo väckte mig och sa att det brinner inne hos grannarna och då såg hon dem på balkongen där de viftade efter hjälp och skrek ut, efter det gick jag och sambo ner och inväntade första polisbilen som kom.

Vaknade du inte av smällen? Borde smällt rejält med tryckvåg om det var en detonation?
Citera
2023-09-03, 11:12
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Det är intressanta fakta om den drabbade lgh då det blir den till vänster. Han kanske står kvar som ägare om det nu är den typ av ägande?

Finns det något som sticker ut med den personen som gör att han kan antas ha vissa ljuskygga kopplingar?

Nej inget särskilt, inom restaurang/livsmedel, svårt hitta vidare personkopplingar. Bor nu på annan adress. Uthyrning och försäljning till yngre släktingar/bekanta är väl dock vanligt förekommande. Som sagt kan vara ovidkommande/gammalt. Företag nog avreggat.
Citera
2023-09-03, 11:12
Medlem
Citat:
Vet du om det bodde någon annan där i lägenheten tidigare? Detta paret var väl ganska nyinflyttade?

Ja precis de hade bara bott där någon månad eller så, tidigare granne såg man inte mycket av alls och verkade trevlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in