2023-09-03, 10:45
Medlem
Samma kvarter som det sprängdes i för några veckor sedan, ca 200m ifrån. Gängkrig eller bilhandlarna som fortsätter med sitt?
Citera
2023-09-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Ja. Skyddade uppgifter?

Eller bara en ligga-lågt-lägenhet?

Enligt skribent i tråden finns uppgifter om att en kille och en tjej bott/bor i denna lägenhet?

Ja nått lurt med de personerna och den lgh blir första till vänster och av branden vid närmare titt på bilden i SVT:s videoklipp innan man startar den inriktarde sig brandkåren på att släcka där medans branden i taket fortsätter över 13c.
Citera
2023-09-03, 10:46
Medlem
Citat:
Springande motsäger ju både ligga lågt och skyddade uppgifter?

Hur såg de ut? Vilken känsla fick du av dem?

Har inte sett dem personligen men enligt min sambo så såg tjejen inte så ”svensk” ut samt att killen kanske var från Balkan.

Gällande ljuden så var det väldigt högt även fast det är betongväggar, lite skratt och pratar högt osv men inget som sticker ut.
Citera
2023-09-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apachebache96
Har inte sett dem personligen men enligt min sambo så såg tjejen inte så ”svensk” ut samt att killen kanske var från Balkan.

Gällande ljuden så var det väldigt högt även fast det är betongväggar, lite skratt och pratar högt osv men inget som sticker ut.

Som att de var fler än bara killen och tjejen? Som fester etc?
Citera
2023-09-03, 10:51
Medlem
buddy99s avatar
Citat:

Är väl troligt att någon tagit sig in på vinden över lägenheten?
Citera
2023-09-03, 10:52
Medlem
docentdisciplins avatar
Finns/har funnits ett företag registrerat där (lgh 1401), personen med företaget utflyttad, ngt år sen, med balkanklingande namn. Kanske inte samma lgh nummer som det small i. Kan vara helt ovidkommande.
Citera
2023-09-03, 10:52
Medlem
Citat:
Som att de var fler än bara killen och tjejen? Som fester etc?

Nej det skulle jag inte säga, då vi aldrig hörde någon musik eller ytterdörrar som smälls igen.
Citera
2023-09-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja nått lurt med de personerna och den lgh blir första till vänster och av branden vid närmare titt på bilden i SVT:s videoklipp innan man startar den inriktarde sig brandkåren på att släcka där medans branden i taket fortsätter över 13c.

Då verkar det rimligt att anta att det är den lägenheten det är riktat mot?

Annars kanske man sprängt i fel port.

Eller så är det kanske något helt annat som den där dåren som sprängde sig själv.
Citera
2023-09-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Är väl troligt att någon tagit sig in på vinden över lägenheten?

Jag såg själva ”bucklan” på fasaden där detonationen skedde och det är i samma höjd som den lägenheten har sin ytterdörr så jag tror inte på att det var från vinden.
Citera
2023-09-03, 10:56
Medlem
Citat:
Nej det skulle jag inte säga, då vi aldrig hörde någon musik eller ytterdörrar som smälls igen.

Så ett par (?) som lever runt glatt och högljutt i en lägenhet (utan att vara skrivna där)?
Citera
2023-09-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja det är faktiskt skumt. Möjligen spred sig elden via vinden in i lägenheten men det verkar litet långsökt.

På en bild ser man hur väggen har tryckts ut på översta våningen. Det kan vara högst upp i trapphuset.
Citera
2023-09-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlaskor
På en bild ser man hur väggen har tryckts ut på översta våningen. Det kan vara högst upp i trapphuset.
OK. Ja då var det en jävla smäll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in