2023-09-02, 11:12
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Det är därför han begår alla dessa brott så han kan imponera på fadern med pengarna han får in. Han vill bli älskad av en far som avskyr både sig själv och sin son.

This. Detta är en utmärkt analys och sammanfattning av hela Olof och hans liv.
Citera
2023-09-02, 11:57
Medlem
Citat:
Eeh, har du läst domen mot pappan eller? Han misshandlade Olof svårt som barn, han är helstörd och skälet till Olofs tillstånd. Olof försöker desperat sin fars kärlek och får aldrig den då fadern inte är kapabel. Grisen borde sitta i fängelse för barnmisshandel men i sverbia är allt tillåtet.

Det är mest troligt så att de lever på ständig flykt pga alla dem Olof lurat av sina hem och allt möjligt så han inte ska hittas. Ett sådant liv kräver pengar, därför lurar han fler och så fortsätter det med ett liv i komplett stress 365 dagar om året. En psykopat gillar spänningen men en normal orkar inte ett sådant liv utan behöver lugn och ro. Hur det skadat barnet vågar jag ej tänka på. Hoppas hela cirkusen får ett slut och Olof den terapiform han behöver så han kan komma till ro. Tråkigt för alla offer dock som också traumatiserats.

Svetlana är då inte oskyldig då hon är en golddigger. I en av deras videor med den ljuse killen på youtube står hon och får sedlar i handen av O. Sedel efter sedel mot en puss samtidigt som han just varit och köpt en svindyr väska åt henne. Tyckte det var äckligt hur hon behandlade honom. Hennes agerande säger mig "Du duger inte till mig och jag vill inte ha dig, jag vill ha dina pengar" Spola den "kvinnan" och få terapi, Olof så du kan läka och inser att du är mer än en plånbok till din fru och föräldrar. Hitta ditt värde, Olof! Terapi. USA har många duktiga terapueter inom dessa våldsdynamiker mellan barn och föräldrar. Det är där du behöver nysta. Det är också därför du överäter, du tröstar ditt inre lidande med mat för att fylla det hål där din faders kärlek för dig skulle ha varit. Du har haft tur eller varit stark som inte hamnat i knark/alkoholträsket.

Du kan både gå ner i vikt och må SÅ mycket bättre med rätt terapi.

Jag har läst domen, tolkade mycket av det som stod som att Olof hittat på. Typ att pappan skulle kalla sin egen son "judejävel". Man fick en stark känsla av att Olof ville sätta dit sin farsa. Ja wow vad synd det är om stackaren Både han och hans pappa är störda. Men Olof brås mer på morsan och är därav riktigt störd.

Att du sitter och försvarar Olof visar ju hur störd du själv är.
Citera
2023-09-02, 12:09
Bannlyst
Citat:
Okejdå, du är ingen arab, sorry Herr Nasse. Hitler jugend it is.

Har hört att ljusa gener överrider mörka. Hans barn är ett klockrent exempel men det tål kanske att grävas mer i.

Så Svetlanan stack. Hans köpta kvinna pallade inte trycket o drog, well det var väntat men hur går det till nu då? Skilsmässa? Som sagt är Olof en klockren psykopat så att hon undkommer finns inte på kartan, han hittar henne förr eller senare, särskilt då hon har hans avkomma med sig. Sådan snubbar har trådar att dra i lite överallt. Hon måste ju känna någon i Saudi Arabien/UAE iom hon drog dit kan tänkas. Någon som hjälper henne. Men då Olof läser här bör vi heller ej ge honom idéer om var han kan leta. Huvudsaken är att hon är i säkerhet och att Olof inte skadar fler om så kan undvikas.

Relationen med O's far är mycket komplicerad enligt vad jag läst om de här förhållandena. Han är mest troligt medberoende (om han försvarar fadern förhåller det sig så) och eller traumatiskt bunden till sin far pga faderns våld gentemot honom. Detta är skador som sätter sig i själen för livet på en liten pojke som inte kan försvara sig och han sedan drar med sig i alla sina relationer. Killen ser ju inte dum ut (jaja han är överviktig men har även ett vackert ansikte och bär upp sin vikt så utseendet är det inget fel på) men är ändå så osäker att han blir generad när frugan lägger en puss på honom framför kameran. Det tyder på att hans ego blivit svårt skadat/sårat av något djupt i barndomen aka hans far. Han är traumatiskt bunden och kommer livet ut söka faderns acceptans och kärlek om han inte får rätt sorts terapi och lyckas bryta det.

Det är därför han begår alla dessa brott så han kan imponera på fadern med pengarna han får in. Han vill bli älskad av en far som avskyr både sig själv och sin son. Det här är en fruktansvärd dynamik inget barn ska växa upp i. Socialtjänsten har fallerat Olof svårt, polismyndigheten har fallerat Olof svårt och hela samhället har fallerat honom som inte tog honom ifrån fadern för att undvika vidare själslig skada. Ingen hjälpte honom när han behövde hjälp och detta är resultatet; en extremt ilsken ung man som vill lägga världen i ruiner.

Fruktansvärt tråkigt men landet är fullt av fall som dessa då vårt samhälle och dess instanser inte fungerar.

Ni är en mycket klok kvinna märker jag nu.
Bra och korrekt skrivet allt. Håller med i allt du skrev nu.

Ja det är ju synd om Olof, nu förstår man kanske varför.
Men ändå, krascha andras liv, specielt äldre pensionärer, på något sätt är det aldrig rätt göra det
vad man än gått igenom. Jävligt synd han inte placerades om som liten, till en bra kärleksfull familj.
Då hade det inte sett ut såhär som idag.

Han är inte dum nej, han var galet duktig i skolan, och för att klara av dessa Scams, och hans leverna i lyx på olagliga pengar kräver enormt med IQ, fast sjukt sådant tyvärr.
Dummaste han gjort är att han var med på Youtube, det försämrade hans rykte enormt.
Med all rätt ändå. Men det finns många blåsta där ute som inte kollar upp vilken Scammer han är.
Han kan snacka, och ser ganska professionell ut, därför han lyckas Scamma många.

Och mycket smart samt hal är han ju med.

Ja vi får sluta snacka om Svettis, för att skydda henne och barnet.
Olof ska inte få komma dom nära.

Hoppas hon har bra backup där hon är, annars är det sjukt om hon dragit dit utan att ha en bra kontakt där ju.

Önskar hon åker till ett Icke sharia land ändå. Det är stor fara i den här sitsen som kvinna vara i
Sharia länder. Dom männen och deras regler när det gäller kvinnor är brutalt hemska. Fyfan vilka svin dom är mot kvinnor. Det här ses som största Haramm har jag läst när en kvinna gör såhär.

Men jag är på Svettis sida, hon gjorde helt rätt som lämnade äcklet Golof.
Fattar inte hur hon orkade så länge med psykot.
Citera
2023-09-02, 12:42
Avslutad
Har mamman och barnet ryskt medborgarskap och dem tagit sig dit så kommer O K Gustafsson få problem
Citera
2023-09-02, 15:16
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Eeh, har du läst domen mot pappan eller? Han misshandlade Olof svårt som barn, han är helstörd och skälet till Olofs tillstånd. Olof försöker desperat sin fars kärlek och får aldrig den då fadern inte är kapabel. Grisen borde sitta i fängelse för barnmisshandel men i sverbia är allt tillåtet.

Med tanke på vilken enorm mytoman fetknoppen är så går det inte att tro på det heller. Han har använt sin mytomani för att få sympati.
Citera
2023-09-02, 15:17
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Har mamman och barnet ryskt medborgarskap och dem tagit sig dit så kommer O K Gustafsson få problem

Olof som enligt eget utsago är dollarmiljardär och vän till putin torde ju inte ha problem att ta sig till ryssland, än mindre få barnet omhändertaget direkt på flygplatsen i Ryssland.
Citera
2023-09-02, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Olof som enligt eget utsago är dollarmiljardär och vän till putin torde ju inte ha problem att ta sig till ryssland, än mindre få barnet omhändertaget direkt på flygplatsen i Ryssland.

Problemet för Olof K är att ryssarna kanske inte är fullt lika lättlurade som svenskar
Citera
2023-09-03, 03:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Med tanke på vilken enorm mytoman fetknoppen är så går det inte att tro på det heller. Han har använt sin mytomani för att få sympati.
Så du menar att socialtjänsten, poliserna som omhändertog Olof och det svenska rättsväsendet som erlagt domen, alla ljuger? Wow.. Hör du inte själv hur det låter? Du är illvillig emot Olof. Varför?

Försök ställa in dig på empati istället så du förstår hans agerande. Sedan är det fruktansvärt synd om alla offer men även Olof är ett.
Citera
2023-09-03, 09:12
Avslutad
Citat:
Så du menar att socialtjänsten, poliserna som omhändertog Olof och det svenska rättsväsendet som erlagt domen, alla ljuger? Wow.. Hör du inte själv hur det låter? Du är illvillig emot Olof. Varför?

1. Socialtjänsten har inte omhändertagit Olof. Olof befann sig i USA när han deltog i polisförhör i utredningen mot fadern.

Anteckning som styrker detta nedan:

Citat:
Olof Gustafsson ringer och säger att de inte kan höras i San Fransisco utan att de ska höras på svenska konsulateti N.Y. Pga att denna begäran kommer med så kort varsel föreslår jag att Olof laddar ner programmet "Jabber" och att förhöret istället hảlls på Olofs hemdator. Olof vägrar emellertid att höras på "amerikansk mark" och insisterar på att förhöret hålls på "svensk mark". Olof har talat med tvả amerikanska advokater som gett honom rådet, eftersom han annars riskerar ett civilrättsligt efterspel./Nikos

Olof Gustafsson var 18 år då han polisanmälde fadern. Anklagelserna om misshandel och dylikt var falska eftersom Olof var arg för att Georg Gustafsson inte ville skriva över ägarskapet av Affideer AB till Olof.

2. Det är inte svenska rättsväsendet utan DU! som ljuger.

Georg Gustafsson dömdes för vapenbrott för innehav ammunition. Han dömdes inte för misshandel, det och att du skulle ha läst en dom där det var så har du hittat på.

Du snackar helt enkelt skit.

Citat:
Begångna brott
Vapenbrott 9 kap 1 § 3 st vapenlagen (1996:67)
Påföljd m.m.
Dagsböter 30 å 250 kr
Följande åtal ogillas
Grov fridskränkning stämningsansökan 2011-06-14
Skadestånd
Olof Gustafssons skadeståndsyrkande ogillas.
Förverkande och beslag
I beslag tagna patroner förklaras förverkade. Beslaget ska bestå
(Polismyndigheten i Stockholms län; beslagsliggare 2011-0201-BG14718 p. 1-4).
Brottsofferfond
Den tilltalade åläggs att betala en avgift på 500 kr enligt lagen (1994:419) om
brottsofferfond.
Senast redigerad av kodapan 2023-09-03 kl. 09:16.
Citera
2023-09-03, 09:28
Avslutad
Oj Han försökte scamma farsan, men farsan var för smart för honom. Var det då han insåg att skall man pyssla med att lura gamlingar på pengar så måste det vara dem som är äldre än gubben?
Citera
2023-09-03, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Oj Han försökte scamma farsan, men farsan var för smart för honom. Var det då han insåg att skall man pyssla med att lura gamlingar på pengar så måste det vara dem som är äldre än gubben?

Ja, typ.

Istället för att läsa såna här idioter som jag precis tillrättavisade som skriver felstavade inlägg om "amen tror du rättsväsendet ljuger" och "har du ens läst domen brorsan" så rekommenderar jag att ni läser ursprungsinläggen om detta. Dessa fjantar som brottas med det svenska språket och tror sig veta saker skriver en massa saker som inte stämmer för att imponera, ignorera dem och läs skiten själv.

Följande inlägg angående åtal där Olof anklagats för att ha bedragit äldre på deras hus: (FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc /Mod

Värt att poängtera också att när husdramat som involverade Ebba Busch var hett i svensk media klagade Olof på att hon "försökt tjäna en halv miljon på en gamling"... Olof står själv åtalad i Los Angeles för att ha bedragit en mentalt handikappad 82-årig kvinna på sitt hus genom ockerlån.

Angående brottsbanan i Los Angeles: (FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc /Mod

Osv 1: (FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc /Mod

Osv 2: (FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc /Mod

Den som söker kanske kan hitta mer. Jag har tappat räkningen på alla rättstvister som involverat Olof som jag skrivit om i tråden.
Citera
2023-09-03, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Ja, typ.

Istället för att läsa såna här idioter som jag precis tillrättavisade som skriver felstavade inlägg om "amen tror du rättsväsendet ljuger" och "har du ens läst domen brorsan" så rekommenderar jag att ni läser ursprungsinläggen om detta. Dessa fjantar som brottas med det svenska språket och tror sig veta saker skriver en massa saker som inte stämmer för att imponera, ignorera dem och läs skiten själv.

Följande inlägg angående åtal där Olof anklagats för att ha bedragit äldre på deras hus: (FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc /Mod

Värt att poängtera också att när husdramat som involverade Ebba Busch var hett i svensk media klagade Olof på att hon "försökt tjäna en halv miljon på en gamling"... Olof står själv åtalad i Los Angeles för att ha bedragit en mentalt handikappad 82-årig kvinna på sitt hus genom ockerlån.

Angående brottsbanan i Los Angeles: (FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc /Mod

Osv 1: (FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc /Mod

Osv 2: (FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc /Mod

Den som söker kanske kan hitta mer. Jag har tappat räkningen på alla rättstvister som involverat Olof som jag skrivit om i tråden.

Han är väl efterlyst i USA? Inkallad till rätten men valde att lämna landet. I alla fall om man läser tidningarna over there
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in