2023-09-02, 18:01
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Men är du svagbegåvad? Det spelar ingen roll om det är en reflex, det påverkar såklart målvakten. Därför påverkar han spelet i en offside possition.

Vad du gör i korpen bryr jag mig inte om alls.

När en utbildad domare hur dålig han en må vara blir upprörd av att ett mål är felaktigt så är det antagligen så.
Begåvad skrift Zzzzz

Har fortfarande inte lyckas som svagbegåvad lista ut vilka 2 punkter som du hävdar är fel! Är det budbäraren eller mottagarens ansvar?

Vart ska han ta vägen? Har han ingen rätt att försöka undvika bollen.

Engelska domare håller ingen högre klass det har första fyra omgångarna påvisat ännu en gång.
Citera
2023-09-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Begåvad skrift Zzzzz

Har fortfarande inte lyckas som svagbegåvad lista ut vilka 2 punkter som du hävdar är fel! Är det budbäraren eller mottagarens ansvar?

Vart ska han ta vägen? Har han ingen rätt att försöka undvika bollen.

Engelska domare håller ingen högre klass det har första fyra omgångarna påvisat ännu en gång.
zzzzzz

Har du ens spelat fotboll eller kan inte reglerna?
* spelaren går inte aktivt på bollen (han sparkar med foten vilket av målvakten uppfattas som ett försök att styra bollen, om du anser att det är en olyckshändelse spelar ingen som helst roll)
* spelaren gör vad den kan för att undvika bollen (igen han sparkar med benet och undviker därför inte bollen medvetet).

Vart han ska ta vägen? Han ska inte stå offside. Det är så regeln funkar. Det är spelarens ansvar att inte stå offside. Man har inte en rätt att stå framför en målvakt i offside possition. Det är så regeln funkar. Vad hindrar spelaren ifrån att springa fram två meter till och inte stå offside?
Citera
2023-09-02, 18:13
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
zzzzzz

Har du ens spelat fotboll eller kan inte reglerna?
* spelaren går inte aktivt på bollen (han sparkar med foten vilket av målvakten uppfattas som ett försök att styra bollen, om du anser att det är en olyckshändelse spelar ingen som helst roll)
* spelaren gör vad den kan för att undvika bollen (igen han sparkar med benet och undviker därför inte bollen medvetet).

Vart han ska ta vägen? Han ska inte stå offside. Det är så regeln funkar. Det är spelarens ansvar att inte stå offside. Man har inte en rätt att stå framför en målvakt i offside possition. Det är så regeln funkar.
Mig veterligen kan jag båda ting

Att stå i bollbanan är inte automatiskt offside.
Han hoppar undan bollen, du tolkar hans rörelse fel, spelaren är fullt medveten att det blir offside om han rör bollen, därför hoppet.
Senast redigerad av Drickback 2023-09-02 kl. 18:18.
Citera
2023-09-02, 18:13
Medlem
MosesMetares avatar
Vilken härlig start för de ursprungliga "Invincibles" i The Championship i år. Fyra raka segrar nu och serieledning för Preston North End.
Citera
2023-09-02, 18:19
Medlem
HycklarSveriges avatar
Haaland minst bollkontakt av alla spelare på planen, 3 mål och 1 assist. Monstret är tillbaks...
Citera
2023-09-02, 18:19
Medlem
ArneIIIs avatar
City-supportrar bör väl absolut se det som att målet borde underkänts. Var ju solklart att Brunos mål förra säsongen skulle underkännas pga Rasfords offsideposition.
Citera
2023-09-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Mig veterligen kan jag båda ting

Att stå i bollbanan är inte automatiskt offside.
Han hoppar undan bollen, du tolkar hans rörelse fel, spelarna är fullt medveten att det blir offside om han rör bollen, därför hoppet.
Nej att stå i bollbanan är inte automatiskt offside. Att påverka spelet är det.

Finns jättebra reprisbilder på viasat. Där ser man tydligt hur han sparkar efter han flyttat på sig. Det är helt klart en påverkan på spelet. Han hoppar undan för att sparka bollen, inte för att flytta på sig.
Citera
2023-09-02, 18:23
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
City-supportrar bör väl absolut se det som att målet borde underkänts. Var ju solklart att Brunos mål förra säsongen skulle underkännas pga Rasfords offsideposition.

Jag är City-fan och hade inte haft några problem med att målet underkänts. Vad än reglerna säger så påverkas spelet. Precis som jag tycker att Uniteds mål förra säsongen skulle underkänts av samma anledning.
På ett sätt är det ju skönt dock att Citys mål inte var det matchavgörande målet, i motsats till Uniteds.
Citera
2023-09-02, 18:26
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Haaland minst bollkontakt av alla spelare på planen, 3 mål och 1 assist. Monstret är tillbaks...
Han skulle ju ha sådana problem utan KDB
Citera
2023-09-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Jag är City-fan och hade inte haft några problem med att målet underkänts. Vad än reglerna säger så påverkas spelet. Precis som jag tycker att Uniteds mål förra säsongen skulle underkänts av samma anledning.
På ett sätt är det ju skönt dock att Citys mål inte var det matchavgörande målet, i motsats till Uniteds.
Fast 1-1 är en annan match än 2-1. Fullham måste gå framåt 2-1. City såg inte farliga ut.

Det är helt matchavgörande. Om matchen sen slutar 10-1 spelar ingen roll.
Citera
2023-09-02, 18:27
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Jag håller med. Sådana här offsidesituationer ställer målvakten och påverkar i högsta grad spelet. Målvaktens beslut påverkas, målvaktsspel är viktigt del av spelet vid målsituationer.

Men vad vet jag…bedömer en VAR-rummet annorlunda så har väl de rätt. De vet bättre ämnads.
Citera
2023-09-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Helvete vad bra vi är. Ska bli kul mäta krafterna med Woolwich och City.

gött att ni spelar offensiv fotboll igen. har lidit lite med er under åren med mou och conte även om ni är spurs så kan det inte vart kul. ni blir nog farligare än vad jag tänkt detta år 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in