2023-09-02, 18:19
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag påstår att det framkommit i senaten
Den mest otroliga fakta-länk jag aldrig sett. Senaten som experter på kvinnliga piloter, är lupac din mamma?

Jag har i motsats länkat faktalänk som visar exempel på att män är bättre piloter än kvinnor.
Senast redigerad av Barents 2023-09-02 kl. 18:24.
Citera
2023-09-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Du ger dig in på en diskussion som du bara kan förlora på att föra. Risken är stor att du förlorar din tjej om du tjatar om detta även om det du säger skulle vara sant.
Citera
2023-09-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Typ 99.99% av alla störtade och förolyckade passagerarplan, privatplan och militärplan hade manliga piloter. Enormt många fler än 9 stycken. Kan rekommendera "Flight channel" på Youtube.

Måste betyda att män är skitdåliga piloter. Så jävla dåliga att det är ett under att vi ens tillåter män att navigera ett flygplan någonsin igen. Typ nån enstaka kvinnlig pilot har störtat. Kvinnliga piloter är otroligt mycket bättre än manliga piloter.

Och här ser vi ett tydligt exempel på hur mycket sämre kvinnor är på logik.
Citera
2023-09-02, 18:31
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Typ 99.99% av alla störtade och förolyckade passagerarplan, privatplan och militärplan hade manliga piloter. Enormt många fler än 9 stycken. Kan rekommendera "Flight channel" på Youtube.

Måste betyda att män är skitdåliga piloter. Så jävla dåliga att det är ett under att vi ens tillåter män att navigera ett flygplan någonsin igen. Typ nån enstaka kvinnlig pilot har störtat. Kvinnliga piloter är otroligt mycket bättre än manliga piloter.
Så den enda kvinnliga pilot som någonsin kraschat råkade vara världens bästa kvinnliga pilot. Vilka odds.

95% av alla piloter är män så de kraschar säkert 20 gånger oftare än kvinnor. Kanske glömde fligt channel nämna det.
Citera
2023-09-02, 18:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Så den enda kvinnliga pilot som någonsin kraschat råkade vara världens bästa kvinnliga pilot. Vilka odds.

95% av alla piloter är män så de kraschar säkert 20 gånger oftare än kvinnor. Kanske glömde fligt channel nämna det.

Detta handlar absolut inte om hur många män som söker till pilotutbildningarna och hur många män kontra kvinnor som jobbar som piloter. Det måste handla om att män är urkassa piloter och mycket sämre piloter än kvinnor, eller hur? Helt i enlighet med ditt eget resonemang.

Fyfan vad manliga piloter är dåliga, sämst är dom.
Senast redigerad av Jenny9 2023-09-02 kl. 18:46.
Citera
2023-09-02, 18:45
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:

Är du dyngrak eller förirrat dig in en nonsensdiskussion?
Citera
2023-09-02, 18:51
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Detta handlar absolut inte om hur många män som söker till pilotutbildningarna och hur många män kontra kvinnor som jobbar som piloter. Det måste handla om att män är urkassa piloter och mycket sämre piloter än kvinnor, eller hur? Helt i enlighet med ditt eget resonemang.

Fyfan vad manliga piloter är dåliga, sämst är dom.
Du är pinsam Jenny, som inte kan inse skillnaderna mellan män och kvinnor.

Från kroppslig fysik till att mäns och kvinnors hjärnor är helt annorlunda. Att signalsubstanserna som sänds ut är helt annorlunda så vi, män som kvinnor, är ”slavar” under kemin i våra hjärnor.
Citera
2023-09-02, 18:53
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
I dina senaste ca 50 inlägg har du kommit med oneliners om andra medlemmar.

Bemöter du nånsin ämnet/sakfrågan i någon TS alls?
Har du räknat dem? Jag postar inte bara i detta forum. Har du kollat min posthistorik?

Kort sagt, du ljuger. Kolla min posthistorik.
Citera
2023-09-02, 18:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Du är pinsam Jenny, som inte kan inse skillnaderna mellan män och kvinnor.

Från kroppslig fysik till att mäns och kvinnors hjärnor är helt annorlunda. Att signalsubstanserna som sänds ut är helt annorlunda så vi, män som kvinnor, är ”slavar” under kemin i våra hjärnor.

I vilka inlägg har jag förnekat att det finns biologiska skillnader mellan könen? CITERA TACK.

Posta gärna aktuella metaanalyser som bevisar de enorma skillnaderna mellan mäns och kvinnors hjärnor.
Citera
2023-09-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag påstår att det framkommit i senaten att de kvinnor som är stridspiloter är bättre än de män som är stridspiloter. Klagomålet handlar i all väsentlighet om att det förbryllar kvinnor inom försvarsmakten att de inte tillåts delta i strid av rent politiska skäl (den amerikanska senaten är att jämföra med riksdagen i Sverige, det är alltså just en politisk institution). I synnerhet när de tar upp exemplet med stridspiloter. Där majoriteten av instruktörerna är kvinnor och presterar bättre. Exakt hur den etableringen ser ut är inte öppen information. Eftersom det handlar om besättning inom försvarsmakten.

Man får dock förlita sig på senatens diskussion (som i sig är offentligt material). Nämligen "Vi skiter i om kvinnor är bättre. Det amerikanska folket är unisont emot att skicka brudar i strid. De vill inte läsa om kvinnor som dör i strid i nyheterna". Fast då uttryckt i omgångar i mer formell ton.

På samma sätt får du förlita dig på att det nog har hänt om SÄPO släpper nyheter om att folk blivit gripna för spioneri där de sålt försvarshemligheter. Exakt vad dessa hemligheter är för något tänker de dock inte berätta. Du kan ju förstår välja att skita i att tro på att någon blivit gripen eftersom du inte får läsa vad för roliga hemligheter de sålt. Nu är antagligen inte detta ett problem alls för dig eftersom du inte läser nyheter eller hör talas om vad som händer i världen.

Det senare briljerar du ju med när du påstår att du aldrig hört talas om debatten om kvinnors deltagande i strid. Och menar att nja, detta kan ju inte ha hänt. Ergo, senaten kan omöjligen ha bekräftat att kvinnor skulle vara bättre stridspiloter. Vilket är på nivå med att påstå att det inte kan finnas kriminella gäng i Sverge. För det har du aldrig hört talas om. Visst, man kan visa en länk där en svensk politiker raljerar om hårdare tag mot gängen. Men det bevisar inte att gängen faktiskt finns, eller hur? Om man nu vill spela korkad i tron om att det ser lite smart ut.

Du drar ned diskussionen på sandlådenivå och spelar korkad. Så då kör vi på det. Jag har nu visat en länk till att börja med att diskussionen faktiskt förekommer i den amerikanska senaten. Är vi nu då till att börja med överens om att diskussionen existerar? Eller behöver du en länk som förklarar vad senaten i USA är för något?

Ja, du påstår det jag vet.

En snubbe som påstår en massa. Senaten är politisk, de har kommit fram till mycket skojigt genom åren kan du tro.

Har du ingen källa så är du en snubbe på Flashback. Hittills har din retorik och ditt sätt att debattera varit ohederligt. Så varför skulle jag tro dig?
Citera
2023-09-02, 19:08
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
I vilka inlägg har jag förnekat att det finns biologiska skillnader mellan könen? CITERA TACK.

Posta gärna aktuella metaanalyser som bevisar de enorma skillnaderna mellan mäns och kvinnors hjärnor.
Det kan jag inte. (Bl.a. för att jag inte pallar att leta i posthistoriken)?

Men om du accepterar skillnaderna i mäns och kvinnors hjärnor och kroppar, vad håller du på med då här?
Citera
2023-09-02, 19:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Det kan jag inte. (Bl.a. för att jag inte pallar att leta i posthistoriken)?

Jag har inte förnekat att det finns biologiska skillnader mellan könen ditt gaggiga dumma jävla helvete.

Citat:
Men om du accepterar skillnaderna i mäns och kvinnors hjärnor och kroppar, vad håller du på med då här?

Posta gärna metaanalyser som bevisar de enorma skillnaderna mellan mäns och kvinnors hjärnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in