Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Jag påstår att det framkommit i senaten att de kvinnor som är stridspiloter är bättre än de män som är stridspiloter. Klagomålet handlar i all väsentlighet om att det förbryllar kvinnor inom försvarsmakten att de inte tillåts delta i strid av rent politiska skäl (den amerikanska senaten är att jämföra med riksdagen i Sverige, det är alltså just en politisk institution). I synnerhet när de tar upp exemplet med stridspiloter. Där majoriteten av instruktörerna är kvinnor och presterar bättre. Exakt hur den etableringen ser ut är inte öppen information. Eftersom det handlar om besättning inom försvarsmakten.
Man får dock förlita sig på senatens diskussion (som i sig är offentligt material). Nämligen "Vi skiter i om kvinnor är bättre. Det amerikanska folket är unisont emot att skicka brudar i strid. De vill inte läsa om kvinnor som dör i strid i nyheterna". Fast då uttryckt i omgångar i mer formell ton.
På samma sätt får du förlita dig på att det nog har hänt om SÄPO släpper nyheter om att folk blivit gripna för spioneri där de sålt försvarshemligheter. Exakt vad dessa hemligheter är för något tänker de dock inte berätta. Du kan ju förstår välja att skita i att tro på att någon blivit gripen eftersom du inte får läsa vad för roliga hemligheter de sålt. Nu är antagligen inte detta ett problem alls för dig eftersom du inte läser nyheter eller hör talas om vad som händer i världen.
Det senare briljerar du ju med när du påstår att du aldrig hört talas om debatten om kvinnors deltagande i strid. Och menar att nja, detta kan ju inte ha hänt. Ergo, senaten kan omöjligen ha bekräftat att kvinnor skulle vara bättre stridspiloter. Vilket är på nivå med att påstå att det inte kan finnas kriminella gäng i Sverge. För det har du aldrig hört talas om. Visst, man kan visa en länk där en svensk politiker raljerar om hårdare tag mot gängen. Men det bevisar inte att gängen faktiskt finns, eller hur? Om man nu vill spela korkad i tron om att det ser lite smart ut.
Du drar ned diskussionen på sandlådenivå och spelar korkad. Så då kör vi på det. Jag har nu visat en länk till att börja med att diskussionen faktiskt förekommer i den amerikanska senaten. Är vi nu då till att börja med överens om att diskussionen existerar? Eller behöver du en länk som förklarar vad senaten i USA är för något?
Ja, du påstår det jag vet.
En snubbe som påstår en massa. Senaten är politisk, de har kommit fram till mycket skojigt genom åren kan du tro.
Har du ingen källa så är du en snubbe på Flashback. Hittills har din retorik och ditt sätt att debattera varit ohederligt. Så varför skulle jag tro dig?