2023-09-02, 13:35
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Sorry för sent svar, har varit väldigt upptagen och inte hunnit svara förräns nu.

Ja det är la inget jag tänker så mycket på för att vara ärlig, men kan förstå att vissa tycker Barca är en vidrig klubb. Jag har själv varit väldigt kritisk de senaste åren, speciellt mot ledningen och korruptionen inom klubben. Ekonomin och hur transfers har skötts har varit bedrövligt och är något som fortfarande plågar dem.

Situationen med Fabregas var helt klart fult spel, men finns värre grejer de gjort som tagit upp mer av mitt fokus. Det som sårade mig mest var hur Messi blev behandlad och att han var tvungen att lämna på grund av deras inkompetens.

Jag måste också säga att mitt intresse för Barca har svalnat lite de senaste åren, men jag är fortfarande en supporter. Arsenal har mer och mer tagit mitt fokus, truppen har enligt mig inte varit så här spännande sedan Invincibles tiden. Artetas sätt att spela fotboll och hur han skapar en familjekänsla i klubben är något som verkligen fångat mitt intresse. Premier League tycker jag även är den roligaste ligan att följa, på grund av den större konkurrensen. Känns mer speciellt om Arsenal vinner där än att Barca vinner ligan, där det nästan bara är Real som är motståndaren varje år.

En grej som på nått sätt förenar min kärlek för båda klubbarna är att min favoritspelare (efter Messi) är Henry, som spelade för båda klubbarna. Arteta är också en slags brygga mellan klubbarna, då han kom från La Masia. Båda klubbarna har en historia av att fostra väldigt bra akademispelare, vilket jag uppskattar.

Tack för ett utförligt och bra svar! ☺️

Jag förstår helt hur du tänker. Sättet Barcelona har skötts senaste 10-åren eller så är chockerande. Allt från Dembele-affären till hur dom skamlöst hänger ut spelare som vägrar gå ner i lön. Sen tycker jag att domarmutorna borde få betydligt mer publicitet, men det kanske kommer när rättegången startar.

Jag såg faktiskt Barca på camp nou mot Valencia tror jag, min familj ville så gärna se Zlatan spela så dom bokade resa och matchbiljetter. Det roliga var att Zlatan var avstängd just den matchen och att Henry hoppade in i halvlek och vann matchen åt Barca 😁.

Jag håller helt med om känslan Arteta skapat i laget är helt otrolig, sättet han fått fansen bakom spelarna är fint. Jag minns inte senast jag kände så mycket kärlek till spelarna på planen, känns tufft och rent av personligt att läsa rykten som att ESR var på väg bort. Jag försöker njuta av varje match och jag vet att folk kommer dissa det här, men jag följer hellre ett lag fullt av spelare jag gillar och som har sina up and downs. Än en opersonlig maskin som byter spelare och tränare var och varann säsong för att alltid kunna hålla sig kvar i toppen.
Citera
2023-09-02, 14:35
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Tack för ett utförligt och bra svar! ☺️

Jag förstår helt hur du tänker. Sättet Barcelona har skötts senaste 10-åren eller så är chockerande. Allt från Dembele-affären till hur dom skamlöst hänger ut spelare som vägrar gå ner i lön. Sen tycker jag att domarmutorna borde få betydligt mer publicitet, men det kanske kommer när rättegången startar.

Jag såg faktiskt Barca på camp nou mot Valencia tror jag, min familj ville så gärna se Zlatan spela så dom bokade resa och matchbiljetter. Det roliga var att Zlatan var avstängd just den matchen och att Henry hoppade in i halvlek och vann matchen åt Barca 😁.

Jag håller helt med om känslan Arteta skapat i laget är helt otrolig, sättet han fått fansen bakom spelarna är fint. Jag minns inte senast jag kände så mycket kärlek till spelarna på planen, känns tufft och rent av personligt att läsa rykten som att ESR var på väg bort. Jag försöker njuta av varje match och jag vet att folk kommer dissa det här, men jag följer hellre ett lag fullt av spelare jag gillar och som har sina up and downs. Än en opersonlig maskin som byter spelare och tränare var och varann säsong för att alltid kunna hålla sig kvar i toppen.

Aa jag håller med dig, föredrar också en klubb som har mer karaktär och tror på den långsiktiga processen. Är också väldigt nöjd med att ESR inte såldes, tror han kommer skina denna säsong när han får sina chanser. Att skicka honom till Chelsea när han fortfarande är så ung och har mycket potential hade varit smärtsamt.

Kul att du fick se Henry i verkligheten, det är jag väldigt avundsjuk på haha. Jag har faktiskt världens otur när det gäller att se Henry live eftersom jag har sett både Arsenal och Barca spela, men aldrig fått se honom där av olika anledningar. När jag var på Camp Nou då de mötte Bilbao, så satt Henry på bänken hela matchen. När jag var på Emirates då de mötte Sunderland, så var det året innan Henry kom tillbaks en sista gång på lån.

Angående Barcelonas transfers så tror jag Coutinho och Griezmann var ännu mer katastrofala än Dembeles, och det säger ju en hel del...
Citera
2023-09-02, 16:23
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Aa jag håller med dig, föredrar också en klubb som har mer karaktär och tror på den långsiktiga processen. Är också väldigt nöjd med att ESR inte såldes, tror han kommer skina denna säsong när han får sina chanser. Att skicka honom till Chelsea när han fortfarande är så ung och har mycket potential hade varit smärtsamt.

Kul att du fick se Henry i verkligheten, det är jag väldigt avundsjuk på haha. Jag har faktiskt världens otur när det gäller att se Henry live eftersom jag har sett både Arsenal och Barca spela, men aldrig fått se honom där av olika anledningar. När jag var på Camp Nou då de mötte Bilbao, så satt Henry på bänken hela matchen. När jag var på Emirates då de mötte Sunderland, så var det året innan Henry kom tillbaks en sista gång på lån.

Angående Barcelonas transfers så tror jag Coutinho och Griezmann var ännu mer katastrofala än Dembeles, och det säger ju en hel del...

Ja, men jag vill tro att dom aldrig hade tänkt sälja honom till Chelsea, om det inte varit ett REJÄLT överbud. ESR är en grym spelare som erbjuder mycket, han behöver bara hitta tillbaka till formen han hade före skadan och operationen. Läste att Chelsea ska ha erbjudit Mudryk mot ESR, om det är sant så är det otroligt hur lite tålamod dom har för sina nyförvärv. Svårt att komma i form i ett lag som varit dysfunktionellt sen behöver man ju spela för att kunna hitta formen också..

Haha japp, möjligheten att få se Henry var enda anledningen att jag hängde på.
Citera
2023-09-02, 17:05
Medlem
Beaver14s avatar
Ja då har vi en ny VAR-diskussion att föra. Hur i helvete kan Man Citys 2-1 mål mot Fulham inte underkännas??!!

Aké nickar. Akanji i klar offsideposition när han måste hoppa och flytta på benen för att inte vara i vägen för bollen, som går mellan hans ben och sen in i mål.

Om inte det är definitionen av att vara i en offsideposition OCH påverka spelet genom att störa målvakten vet jag inte vad det är. Eller ska det hävdas att eftersom målvakten inte är i rak linje och ser bollen så påverkas hans beslutsfattande inte av att Akanji är där? Man ser att Leno är sen att reagera, antagligen för att han bedömer om Akanji kommer försöka styra bollen.

https://twitter.com/Football__Tweet/status/1697986370797470001?s=19
https://twitter.com/BBCMOTD/status/1697986938752409784?s=19
Senast redigerad av Beaver14 2023-09-02 kl. 17:10.
Citera
2023-09-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ja då har vi en ny VAR-diskussion att föra. Hur i helvete kan Man Citys 2-1 mål mot Fulham inte underkännas??!!

Aké nickar. Akanji i klar offsideposition när han måste hoppa och flytta på benen för att inte vara i vägen för bollen, som går mellan hans ben och sen in i mål.

Om inte det är definitionen av att vara i en offsideposition OCH påverka spelet genom att skymma målvakten vet jag inte vad det är. Eller ska det hävdas att eftersom målvakten inte är i rak linje och ser bollen så påverkas hans beslutsfattande inte av att Akanji är där? Man ser att Leno är sen att reagera, antagligen för att han bedömer om Akanji kommer försöka styra bollen.
Ja. Det här är inget annat än rent fusk. Finns inte en chans att en domare tittar på det och säger att han inte påverkar spelet.

Han gör tom ett försök att styra bollen. Det är rent utsagt fusk.
Citera
2023-09-02, 17:16
Medlem
Drickbacks avatar
Målet är regelrätt

* målvakt har fri syn när nicken går
* spelaren går inte aktivt på bollen
* spelaren gör vad den kan för att undvika bollen
* spelaren rör inte bollen

Man kan tex stå offside och låta bollen passera tunnel på sig själv och därmed inte stå offside.
Citera
2023-09-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Målet är regelrätt

* målvakt har fri syn när nicken går
* spelaren går inte aktivt på bollen
* spelaren gör vad den kan för att undvika bollen
* spelaren rör inte bollen

Man kan tex stå offside och låta bollen passera tunnel på sig själv och därmed inte stå offside.
2 av dina punkter är helt fel. Han sparkar ut med benet vilket iaf jag uppfattar som ett försök att styra bollen.

Finns inte en chans att det här målet ska stå. Han påverkar målvakten helt klart.
https://twitter.com/SkySportsPL/status/1697988117205041607
Mike Dean håller inte med dig.
Senast redigerad av EnIde 2023-09-02 kl. 17:30.
Citera
2023-09-02, 17:34
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
3 av dina punkter är helt fel. Han sparkar ut med benet vilket iaf jag uppfattar som ett försök att styra bollen.

Finns inte en chans att det här målet ska stå. Han påverkar målvakten helt klart.
https://twitter.com/SkySportsPL/status/1697988117205041607
Mike Dean håller inte med dig.
Vilka 3 punkter är fel? När man påstår någon har fel får man belysa dom annars omöjligt bemöta påståendet.

Han hoppar undan bollen och foten flyger upp sista biten otursvis så att det ser medvetet ut.

Ja Mike Dean är ju jättebra domare zzzz
Citera
2023-09-02, 17:40
Medlem
Citat:
Vilka 3 punkter är fel? När man påstår någon har fel får man belysa dom annars omöjligt bemöta påståendet.

Han hoppar undan bollen och foten flyger upp sista biten otursvis så att det ser medvetet ut.

Ja Mike Dean är ju jättebra domare zzzz
Jag ändrade inlägget till 2 punkter. Du säger ju själv att "otursvis" så ser det medvetet ut. Hur ser det då ut för en målvakt? Det ser ut som han försöker styra bollen alltså går han aktivt på bollen medvetet eller omedvetet spelar ingen roll.

Spelaren gör inte allt han kan för att undvika bollen då det ser ut som han försöker styra den.

2 punkter är helt fel och du medger det själv. Att Mike Dean skulle vara en bra domare kan ingen anklaga han för. Men när du ser att en sopa som han tom ser att det här målet inte ska stå då är det så.
Citera
2023-09-02, 17:51
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Jag ändrade inlägget till 2 punkter. Du säger ju själv att "otursvis" så ser det medvetet ut. Hur ser det då ut för en målvakt? Det ser ut som han försöker styra bollen alltså går han aktivt på bollen medvetet eller omedvetet spelar ingen roll.

Spelaren gör inte allt han kan för att undvika bollen då det ser ut som han försöker styra den.

2 punkter är helt fel och du medger det själv. Att Mike Dean skulle vara en bra domare kan ingen anklaga han för. Men när du ser att en sopa som han tom ser att det här målet inte ska stå då är det så.
Lägg inte ord i min mun som inte är sagda.
Mina punkter står kvar

Han står i bollbanan och gör vad han kan för inte röra bollen, fullt medveten hur det ser ut men själva sista rörelsen med fotleden är reflex och ser aktiv ut utan att vara det. Sekvensen lurar ögat.

Har själv stått offside och fått bollen mot min kropp dock öppnat upp benen och släppt bollen i tunneln och på så sätt hävt offsiden och spelet fortsatt ett antal gånger.

Om bollen går mot en spelaren är den då förbjuden att röra sig?

Om Mike Dean inte är bra hur kan han då plötsligt ha rätt nu, för att det passar överens med ditt tyckande gällande situationen?
Citera
2023-09-02, 17:55
Medlem
Citat:
Lägg inte ord i min mun som inte är sagda.
Mina punkter står kvar

Han står i bollbanan och gör vad han kan för inte röra bollen, fullt medveten hur det ser ut men själva sista rörelsen med fotleden är reflex och ser aktiv ut utan att vara det. Sekvensen lurar ögat.

Har själv stått offside och fått bollen mot min kropp dock öppnat upp benen och släppt bollen i tunneln och på så sätt hävt offsiden och spelet fortsatt ett antal gånger.

Om bollen går mot en spelaren är den då förbjuden att röra sig?

Om Mike Dean inte är bra hur kan han då plötsligt ha rätt nu, för att det passar överens med ditt tyckande gällande situationen?
Men är du svagbegåvad? Det spelar ingen roll om det är en reflex, det påverkar såklart målvakten. Därför påverkar han spelet i en offside possition.

Vad du gör i korpen bryr jag mig inte om alls.

När en utbildad domare hur dålig han en må vara blir upprörd av att ett mål är felaktigt så är det antagligen så.
Citera
2023-09-02, 17:56
Medlem
Skarparattarns avatar
Helvete vad bra vi är. Ska bli kul mäta krafterna med Woolwich och City.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in