2023-09-02, 11:42
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Du menar att många (alla?) av de som jobbar på Dumpen gör det gratis? Det har jag svårt att tro.

Jag vet inte och därför skrev jag det inte.
Citera
2023-09-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Saras inkomst förut stämde med garantipension. Hur det ser ut nu? Ingen aning.

Dumpen Media Group AB betalar inte ut några löner alls till någon enligt de uppgifter de lämnat till skatteverket, uppdateras månadsvis.

Enklast förklaringen är väl att pengarna åker rakt ner i fickan på dem.
Vet du om Dumpen Media Group AB redovisar någon moms?
Citera
2023-09-02, 11:52
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva1981
Personligen och flera med mig tycker att bidragsfuskare är nästan i klass med pedofiler. Så därför tror jag att S&P försörjning är intressant för många. Är Sara en klassik bidragsfuskare som har arbetsförmåga men döljer den för läkarna eller hur överlever dessa två. Personligen får jag inte ihop det hur jag än vänder och vrider på det.

Det fetade. Sjukt...
Citera
2023-09-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Det fetade. Sjukt...
Dessvärre är det så och har blivit att bidragsfuskare inte står högt i kurs hos allmänheten. Det är väl pedofiler och bidragsfuskare som står längst ner när man frågar vilka grupper folk hatar mest.
Citera
2023-09-02, 12:25
Avslutad
Citat:
Det jag undrar är hur S&P har löst sin försörjning. Är Sara förtidspensionär har det blivit kartlagt. Sen undrar jag vad facket säger att Dumpen mediegrupp har folk som arbetar gratis åt Dumpen eller får alla lön som arbetar där. Har dessa två frågor blivit utredda?
Det frågade du ju redan för ett år sedan:
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Har du fortfarande inte fått svar?
Citera
2023-09-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Det frågade du ju redan för ett år sedan:
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Har du fortfarande inte fått svar?
Har fortfarande inte fått något svar. Enbart något förvillande av Sara.
Citera
2023-09-02, 12:29
Medlem
Citat:
Dessvärre är det så och har blivit att bidragsfuskare inte står högt i kurs hos allmänheten. Det är väl pedofiler och bidragsfuskare som står längst ner när man frågar vilka grupper folk hatar mest.
Du får nog stå för den rankningen helt själv.
Citera
2023-09-02, 12:58
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ja, absolut. Det är värt att komma ihåg att den här typen av pedofiler ofta har personlighetsstörningar ovanpå allt (psykopati/sociopati/narcissism), vilket gör att de delvis är bra att manipulera men även att helt enkelt rättfärdiga sina handlingar. Detta är en helt annan klass än de lätt begåvningshandikappade männen Dumpen fiskar upp som tror de fått napp med en överkåt 14-åring som är intresserade av ostkukar. De groomar ofta inte bara barnen, utan hela sin omgivning till att tro att alla röda flaggor kring dom är fullt normala; var det inte Federleys snubbe som hade gått omkring naken hemma kring mammans barn? För normala är det ett stort varningstecken för en utomstående man att göra så kring 7-8-åringar, men gissningsvis hade han lyckats töja på gränserna vid det laget.

Vill man läsa hur den typen av person resonerar så rekommenderas girlsinmydreams (tror han även hade ett andra användarnamn han var öppen med, vilket jag glömt bort) inlägg genom åren. Han gick på nit för att han loggade in på Flashback via sin arbetsdator för övrigt - mig veterligen så hade han åtminstone inte begått något bevisat övergrepp men man fick känslan av att det var nästan en tidsfråga. Hans försvar var att han trollade.
Bara faktumet att det inte finns någon dom där Dumpens scenario har förekommit i verkligheten säger egentligen allt. De smarta peddona utnyttjar givetvis ensamstående mammors omättliga behov av pengar för att komma när deras barn. Trots att ensamstående mammor fullkomligt dränks i bidrag så är det inte nog, och behovet av en vandrande bankomat blir helt enkelt för stort. Att kalla Dumpens gubbar för amatörer i jämförelse är att vara snäll mot dem.

Man skulle faktiskt kunna lasta bidragssamhället för detta. Frågan är om det hade funnits särskilt många ensamstående mammor utan det, och om man vill sticka ut hakan lite så skulle man kunna säga att försäkringskassan och liknande inrättningar möjliggör betydligt fler napp för peddon än vad de forum som Dumpens gubbar hänger på gör.
Citera
2023-09-02, 13:09
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Bara faktumet att det inte finns någon dom där Dumpens scenario har förekommit i verkligheten säger egentligen allt. De smarta peddona utnyttjar givetvis ensamstående mammors omättliga behov av pengar för att komma när deras barn. Trots att ensamstående mammor fullkomligt dränks i bidrag så är det inte nog, och behovet av en vandrande bankomat blir helt enkelt för stort. Att kalla Dumpens gubbar för amatörer i jämförelse är att vara snäll mot dem.

Man skulle faktiskt kunna lasta bidragssamhället för detta. Frågan är om det hade funnits särskilt många ensamstående mammor utan det, och om man vill sticka ut hakan lite så skulle man kunna säga att försäkringskassan och liknande inrättningar möjliggör betydligt fler napp för peddon än vad de forum som Dumpens gubbar hänger på gör.

https://www.domstol.se/nyheter/2019/05/50-arig-man-doms-till-langt-fangelsestraff-for-grov-valdtakt-mot-barn/

https://www.domstol.se/nyheter/2020/04/tingsratten-domer-en-43-arig-man-for-sexualbrott-via-snapchat/

https://www.domstol.se/nyheter/2022/09/hovratten-meddelar-dom-i-mal-om-valdtakt-mot-barn-och-grov-misshandel/
Citera
2023-09-02, 13:12
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
https://www.domstol.se/nyheter/2019/05/50-arig-man-doms-till-langt-fangelsestraff-for-grov-valdtakt-mot-barn/

https://www.domstol.se/nyheter/2020/04/tingsratten-domer-en-43-arig-man-for-sexualbrott-via-snapchat/

https://www.domstol.se/nyheter/2022/09/hovratten-meddelar-dom-i-mal-om-valdtakt-mot-barn-och-grov-misshandel/
Ängligen. Jag köper det första fallet som Dumpens scenario. Det andra fallet räknas inte, och det tredje är oklart.
Citera
2023-09-02, 13:21
Medlem
Leibachs avatar
Citat:

Trams, pedofiler är värda att dödas. Nästan alla andra "brott" är bara juridiska hänsynstaganden, men pedofili är avskyvärt oavsett om det är lagligt eller olagligt. Det är därför bra att Dumpen finns så att den sociala domen kan bli mycket hårdare än den juridiska, med ett självmord som den bästa utkomsten.
Citera
2023-09-02, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Bara för du inte fått napp på någon fjortis betyder inte att det inte händer. Gott om domar som talar mot dina påståenden. Sen att det finns värre peddon, klart det gör, men de kan inte Dumpen fiska. Det är som att man inte ska jaga våldtäktsmän för det finns styckmördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in