2023-09-02, 01:30
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Där är en intressant diskussion när man studerar Dumpen. Vem är ”normal” här i världen? Många av gäddorna visar hur många ”normala” människor beter sig och inte är det snyggt alla gånger, sannerligen. Den ”normala” människan får masken bortryckt så att säga. Fasaden rämnar som rispapper. Den ”normala” människan har hittat på mycket konstigt om man ser det historiskt. Den ”normala” människan startar krig. Den ”normala” människan gasade ihjäl cirka 6 miljoner judar. Den ”normala” människan har förmågan att utrota vartenda jävel om det vill sig. Den ”normala” människan, jisses.
Att kalla sig dumpling gick inte så bra och ämnet prostitution blev en flopp. Den "normala" människan pratar inte med sig själv, påstår att Hitler var normal och pratar om vad som är normalt i hopp om att försonas med människor som bryr sig om barn.
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Vad har prostitution/sexköp med pedofili att göra (har hört argumentet förut, men fattar inte kopplingen)? Att som vuxen man köpa sexuella tjänster av en vuxen kvinna är bara olagligt i tramsländer som Sverige, att utnyttja barn är ett brott mot naturen. Så alla de helt normala tyska, danska och brittiska män som lagligt går till prostituerade regelbundet är egentligen pedofiler, för att de köper en sexuell tjänst av en vuxen kvinna och att de tänder på vuxna kvinnor? Ologiskt...
Vi är fler som undrar men nu ska han prata om vad som är normalt så det är viktigt att vi lyssnar.
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det finns kvinnor som är pedofiler, mammor* är inget undantag.

E* Tabu att tala om, mörkertal.
Om kvinnor fungerade som män hade hälften av de publicerade varit kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det verkar finnas ett antal Dumpenmotståndare som aldrig läser vad gäddorna skriver eller tittar på bilderna som gäddorna skickar till vad dom tror är ett barn.
Man kan ju undra varför? Trevlig läsning och fina bilder.
Det är mest psykologiskt. Känner man sig skyldig så undviker man all form av delaktighet.
Senast redigerad av sunless 2023-09-02 kl. 01:36.
Citera
2023-09-02, 06:19
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det som är märkligt är att mamman som inte märkte något, hur hon inte kunnat märka något? Hon får ingen konsekvens. Men mannen Federly som precis låtit honom flytta in får konsekvenser närmast värre än vad pojkvännen får. Han blir anklagad för att utsätta sin dotter men han kanske var lika ovetande som den föregående mamman.

Den inställningen till man och kvinna är signifikant till ett feministiskt samhälle. Bevare oss väl.

Lägger till: Dumpen är en rätt extrem feministisk rörelse, så till vida att den fokuserar på vad män gör, inte att de ignorerar vad kvinnor gör, men de har inga ambitioner att fånga kvinnor. De hävdar de inte finns på nätet de kvinnliga pedofilierna, men det är fel. De har bara inte letat och fiskat dem, för det är inte dem de vill åt, utan främst män, för de tror manliga pedofiler är farligare än kvinnliga.

Anledningen till att mamman inte märkte något är förmodligen att Federlys kärlek inte ville att hon skulle göra det. Varför tror du annars att han inte var öppen med vad han höll på med? Det går utmärlts att kritisera offentliga och privatpersoner för deras beslut att ta in dömda brottslingar i sina hem. Det är tillåtet i ett fritt land. En sak som inte är tillåtet är att våldta barn.

Jag tror jag refererat till brå 5 gånger nu. Där kan du se att män är ledande i att begå sexualbrott i allmänhet. Kvinnor är de som utsätts mest. Det gäller nätet och verkligheten. Dumpen har tagit en kvinnlig gädda, det har jag också berättat för dig tidigare så jag vet att du känner till det. Därför fungerar det inte att göra en Groundhog day där du efter midnatt ignorerar all fakta du fått ta del av. Du kommer bara bli påmind tills du accepterar den eller lyckas presentera något som motbevisar.

https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

https://dumpen.se/2022/11/29/polisen-tar-var-hongadda-napp-169/
Citera
2023-09-02, 06:24
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Där är en intressant diskussion när man studerar Dumpen. Vem är ”normal” här i världen? Många av gäddorna visar hur många ”normala” människor beter sig och inte är det snyggt alla gånger, sannerligen. Den ”normala” människan får masken bortryckt så att säga. Fasaden rämnar som rispapper. Den ”normala” människan har hittat på mycket konstigt om man ser det historiskt. Den ”normala” människan startar krig. Den ”normala” människan gasade ihjäl cirka 6 miljoner judar. Den ”normala” människan har förmågan att utrota vartenda jävel om det vill sig. Den ”normala” människan, jisses.

Kolla upp definitionen av normal så kan du se att det inte betyder vad du tror. Utöver det såg jag ingen koppling till vad tråden handlar om eller vad din poäng ens var med att använda begreppet fel.
Citera
2023-09-02, 06:27
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det finns kvinnor som är pedofiler, mammor* är inget undantag.

E* Tabu att tala om, mörkertal.

Men jag tror att det är tämligen ovanligt... Dumpen har ju knappt hittat en enda, men massor av karlar.
Citera
2023-09-02, 06:30
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ologiskt att de som köper sex av vuxna kvinnor är pedofiler, ja. Har jag hävdat att dom är det? Barn som utsätts för sexuella övergrepp ligger i riskzonen mer än andra att hamna i prostitution. Jag tycker inte det är värdigt ett land att det ska vara lagligt att köpa sex, nej, hur jävla normala nu än sexköparna är. Normala människor vad är det förresten? Finns många av gäddorna som hade slunkit livet igenom som ”normala” om de inte åkt dit.

Barn som utsätts dör trauman ligger i riskzonen och det bhöver inte vara sexuella övergrepp utan kan vara andra typer av våld.

Det går inte att se på en människa om de är pedofil. Det är också någonting de väljer att inte skylta med. Därför är det bra att dumpen visar vad gäddorna är kapabla till så de inte får gå igenom livet utan att få konsekvenser. Att brott uppdagas är nämligen positivt och det är inte de som uppdagas brotten som gör fel. Nu har många av gäddorna tur att de inte kan polisanmälas förrän de faktiskt upprepar vad de redan gjort med ett verkligt barn. Då kan de välja på att söka hjälp eller fortsätta. Oavsett valet så känner allmänheten till vem de faktiskt är.
Citera
2023-09-02, 06:44
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Där har vi något helt annat än de idioter som Dumpen brukar hänga ut. Givetvis så har han använt morsan som ett verktyg för att komma innanför trosorna på flickorna. Det skulle inte förvåna mig om det finns minst lika många peddon som det finns beta bland de som blir ihop med ensamstående mammor.

Ja, absolut. Det är värt att komma ihåg att den här typen av pedofiler ofta har personlighetsstörningar ovanpå allt (psykopati/sociopati/narcissism), vilket gör att de delvis är bra att manipulera men även att helt enkelt rättfärdiga sina handlingar. Detta är en helt annan klass än de lätt begåvningshandikappade männen Dumpen fiskar upp som tror de fått napp med en överkåt 14-åring som är intresserade av ostkukar. De groomar ofta inte bara barnen, utan hela sin omgivning till att tro att alla röda flaggor kring dom är fullt normala; var det inte Federleys snubbe som hade gått omkring naken hemma kring mammans barn? För normala är det ett stort varningstecken för en utomstående man att göra så kring 7-8-åringar, men gissningsvis hade han lyckats töja på gränserna vid det laget.

Vill man läsa hur den typen av person resonerar så rekommenderas girlsinmydreams (tror han även hade ett andra användarnamn han var öppen med, vilket jag glömt bort) inlägg genom åren. Han gick på nit för att han loggade in på Flashback via sin arbetsdator för övrigt - mig veterligen så hade han åtminstone inte begått något bevisat övergrepp men man fick känslan av att det var nästan en tidsfråga. Hans försvar var att han trollade.
Citera
2023-09-02, 10:51
Medlem
Det jag undrar är hur S&P har löst sin försörjning. Är Sara förtidspensionär har det blivit kartlagt. Sen undrar jag vad facket säger att Dumpen mediegrupp har folk som arbetar gratis åt Dumpen eller får alla lön som arbetar där. Har dessa två frågor blivit utredda?
Citera
2023-09-02, 11:05
Medlem
En annan fråga jag undrar över är resan till Thailand. Var det Dumpen media group eller föreningen dumpen den resan går under.
Citera
2023-09-02, 11:19
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva1981
Det jag undrar är hur S&P har löst sin försörjning. Är Sara förtidspensionär har det blivit kartlagt. Sen undrar jag vad facket säger att Dumpen mediegrupp har folk som arbetar gratis åt Dumpen eller får alla lön som arbetar där. Har dessa två frågor blivit utredda?

Du kan donera pengar till dumpen och du kan donera din tid till dumpen. Att donera tid kallas "volontärarbete" eller "ideelt arbete". Det är vanligt i sammanhang där de inblandade är överens om att det är allmännyttigt. Det är en vanlig form av engagemang som kan gå till på många sätt. 5 december är det sedan 1985 den "Internationella volontärdagen" där frivilligas arbetet uppmärksammas internationellt.
Citera
2023-09-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Du kan donera pengar till dumpen och du kan donera din tid till dumpen. Att donera tid kallas "volontärarbete" eller "ideelt arbete". Det är vanligt i sammanhang där de inblandade är överens om att det är allmännyttigt. Det är en vanlig form av engagemang som kan gå till på många sätt. 5 december är det sedan 1985 den "Internationella volontärdagen" där frivilligas arbetet uppmärksammas internationellt.
Du menar att många (alla?) av de som jobbar på Dumpen gör det gratis? Det har jag svårt att tro.
Citera
2023-09-02, 11:26
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva1981

Saras inkomst förut stämde med garantipension. Hur det ser ut nu? Ingen aning.

Dumpen Media Group AB betalar inte ut några löner alls till någon enligt de uppgifter de lämnat till skatteverket, uppdateras månadsvis.

Enklast förklaringen är väl att pengarna åker rakt ner i fickan på dem.
Citera
2023-09-02, 11:36
Medlem
Personligen och flera med mig tycker att bidragsfuskare är nästan i klass med pedofiler. Så därför tror jag att S&P försörjning är intressant för många. Är Sara en klassik bidragsfuskare som har arbetsförmåga men döljer den för läkarna eller hur överlever dessa två. Personligen får jag inte ihop det hur jag än vänder och vrider på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in