Citat:
Jag= Det va redan olagligt att trycka kuken i någon som sover för att se om de kanske gillar det. ( inlägg 2441 )
Du= Det var ju just olagligt som det inte var. Och hela orsaken till samtyckteslagen ( inlägg 2442 )
Mitt emot argument= Man kan inte bli dömd för något i en domstol som inte är ett brott. Det finns flera domar där män blivit dömda för våldtäkt för att ha haft sex med sovande personen emot deras vilja innan samtyckeslagen.
Mitt andra argument=Lagrådet säger att samtyckeslagen är onödig då det redan va olagligt att ha sex med någon annan emot deras vilja.
Mitt tredje argument= Du har själv skrivit ”Ofrivilligt sex har i alla tider räknats som våldtäkt” i inlägg 1801.
Du väljer att inte bemöta dessa argument utan fortsätter att snacka på om att förra lagen inte krävde samtycke.
Citat:
Situation 2
Jag=För att kunna förutser om man borde ha förstått att samtycke saknades måste lagen definiera samtycke. För om varken lag texten eller förarbete definiera ett ord så bli det helt och hållit en tolkningsfråga.
Du= Om du inte förstår vad samtycke är för något så får du läsa en ordbok. Det är inte lagens uppgift.
Mitt emot argument= Vad som är i folkmun menas som ”X” och vad som i juridisk mening menas som ”X” är inte nödvändigtvis samma sak.
Enligt SAOL är ”moped”
mo·*ped [‑pe´d] substantiv ~en ~er
• den lättaste typen av motor*cykel
Enligt SO är ”moped”
moped mopeden mopeder
substantiv
mope´d
● lättaste typ av motor*cykel med mycket svag motor
Dvs!
Enligt folkmun
Moped=motorcykel.
Kokm=uttryck av frivillighet.
Men det innebär nödvändigtvis INTE att.
Moped är en motorcykel eller att Kokm är uttryck av frivillighet i juridisk mening.
Du väljer att inte bemöta detta argument utan fortsätter att snacka på om att läsa en ordbok.
Citat:
Situation 3.
Du skriver=Domstolen håller inte med dig att Kokm inte är uttryck av frivillighet i juridisk mening.
Mitt emot argument. Om du menar att kokm=uttryck av frivillighet inte bara i folkmun utan även juridiks mening! Så är det du som ska bevisa det.
Du har inte bevisat att
Kokm=uttryck av frivillighet i juridisk mening. Du har endast påstått det!
Jag ska inte motbevisa ditt påstående att Kokm=/=uttryck av frivillighet i juridisk mening.
Utan det är du som ska bevisa att ditt påstående stämmer. Eftersom det är du inte jag som gjorde påståendet.
Jag har inte bevisbördan att övertyga en åklagare och en domstol att Kokm=/=inte är uttryck av frivillighet”
En diskutuon fungera inte så.
Utan det är du som har bevisbördan att övertyga en åklagare och domstol att Kokm=uttryck av frivillighet
Du väljer att inte bemöta detta argument utan fortsätter att ställa frågan.
Citat:
Situation 4
Du=Att Kokm inte innebär uttryck av frivillighet i juridisk mening är bara dumheter.
Mitt första motargument=
Vad som är dumt och vad som är sant är olika saker.
Så att säga att mitt resonemang är dumt är liksom inget bevis på att mitt resonemang är fel på.
Citat:
Kom då med motargument
Vad är ens meningen att jag kommer med motargument/frågor som ställer ditt resonemang på sin spets när du ändå inte bemöter dom?
Citat:
repetera dig som en trasig vinylskiva
Jag repetera mig för att motbevisa ditt påstående som du skriver typ hela tiden att jag inte förstå hur samtyckeslagen eller hur ens hur juridik i allmänhet fungera.
Så om du sluta skriva att jag inte förstå hur juridik fungera och börja bemöta mina mor argument/mina frågor som ställer ditt resonemang på sin spets så kommer jag sluta att repetera mig.
Annars kan du svara på dom här frågorna.
På vilket sätt är ”uttrycker en person frivillighet är det inte olagligt” ett motbevis på ”vad som är frivillighet deltagande kan inte ges en legal definition”?
Och
På vilket sätt är ”man borde ha förstått för att dömas” ett motbevis på ”det är ställt utom rimligt tvivel att jag borde ha förstått. Eftersom jag förstå när samtycke saknas och när samtycke inte saknas”
Senast redigerad av Challe12345 2023-09-01 kl. 12:25.
Senast redigerad av Challe12345 2023-09-01 kl. 12:25.