Citat:
Det du svamlar om kan däremot inte inträffa
Jag har bevisat att kokm inte är uttryck av frivillighet är teoretisk möjlig genom att hänvisa till lagtexten och till förarbetet.
Därför KAN mitt sk svammel inträffa.
Eftersom Sverige har fri bevisprövning så kan vad som helst användas som bevis.
Det är ju det som är grejen! Själva lagtexten och förarbetet ÄR MITT BEVIS att det är teoretisk möjligt på att Kokm inte är uttryck av frivillighet.
Som ett exempel.
Lagtexten ”Mat får inte vistas i en butik”
Förarbetet ”Mat kan inte definieras legalt”
Ja då är lagtext+förarbetet ett bevis i SIG SJÄV på att domstolen KAN anse att människor kroppen är mat och därför är det olagligt för människor att vistas i en butik.
Dvs!
Premiss nr 1. Kokm är inte uttryck av frivillighet.
Premiss nr 2. Dom flesta förstå när den andra deltar frivilligt.
Den logiska slutsatsen. Eftersom dom flesta är medvetet om att personen inte uttrycker frivillighet, Så borde dom flesta förstå att perongen inte deltog frivilligt.
Bevis på premiss 1. Är lagtexten och förarbetet.
Bevis på premiss 2. Är dina påstående.
Däremot är det inte teoretisk möjligt att domstolen anser att ett tuggummi är misshandel eller vapen eftersom lagen har DEFINIERAT vad misshandel och vad ett vapen är.
Därför faller jämförelsen.
Man kan inte jämnföra ett definierat begrepp med ett odefinierad begrepp.
Dvs!
”Misshandel” är definierat och därför kan man i förväg veta att tugga tuggummi=/=misshandel. Så rent hypotetiskt så kommer lagen om misshandel aldrig att tillämpas när man tuggar tuggummi.
Det är alltså ett axiom att tugga tuggummi=/=misshandel eller vapen
Så att bara lägga fram bevisning på att en person tugga tuggummi är alltså ingen bevis i sig själv oberoende av annan bevisning att en misshandel har begåtts. Eftersom misshandel är definierat!
Däremot är ”uttryck av frivillighet ”inte definierat varken i lagtexten eller i förarbetet. Och därför kan man inte veta i förväg att kokm=uttryck av frivillighet. Så rent hypotetiskt så KAN lagen tillämpas så jag bli dömd för oaktsam våldtäkt även om målsägande är på försvarets sida helt och hållit.
Det är alltså inget axiom i juridik mening att kokm=uttryck av frivillighet.
Så att lägga fram bevisning på att en person har sagt ”kokm” KAN bevisar i sig själv oberoende av annan bevisning att en oaktsam våldtäkt har begåtts. Eftersom uttryck av frivillighet inte har definieras.
För det andra!
Fråga nr 1. Är kokm uttryck av frivillighet?
Fråga nr 2. Har åklagaren lyckas bevis att mgm borde ha förstått att ms inte deltog frivilligt?
Jag hävdar att svaret på fråga 2 är helt beroende på vad svaret på fråga 1 är.
Som ett exempel
Lagtexten säger ”Den som bär in mat i en butik döms för…..”
Förarbetet säger ”Mat kan inte definieras legalt”
Därför är det teoretisk möjligt för domstolen baserad på vad förarbetet och lagtexten säger att anse att människor kroppen är mat i sig själv.
Fråga nr 1. Är min kropp anses vara mat?
Fråga nr 2. Har åklagaren lyckas bevis att mgm varit medvetet eller borde ha förstått att han tog in mat i butiken?
Jag hävdar att svaret på fråga 2 är helt beroende på svaret på fråga 1.
Dvs!
Premiss 1. Människor kroppen är mat i juridiks mening.
Premiss 2. Dom flesta förstå vad mat är för något.
Den logiska slutsatsen. Åklagaren har bevisat att mgm borde ha förstått att personen bröt mot lagen genom att mgm är medveten om att att personen ha varit butiken med mat.
Eller
Premiss 1. Människor kroppen är inte mat i juridiks mening.
Premiss 2. Dom flesta förstå vad mat är för något.
Den logiska slutsatsen. Åklagaren har inte bevisat att mgm borde ha förstått att han bröt mot lagen eftersom han inte ha varit i butiken med mat.
Varför skulle samtyckeslagen vara annorlunda?
För det tredje.
Kan vi ändå komma överens om det här!
”Uteblivit uttryck av frivillighet=det är bevisat att man borde ha förstått att personen inte deltog frivilligt=man har gjort sig skyldig till oaktsam våldtäkt”?
Det är ju det som hela mitt resonemang grunda sig på.
Dvs!
Förra lagen!
Kokm=uteblivit nej
Uteblivit nej=uttryck av frivillighet.
Kokm=uttryck av frivillighet.
Uttryck av frivillighet=orimlig att man borde har förstått att den andra inte deltog frivilligt.
Kokm=orimlig att man borde har förstått att den andra inte deltog frivilligt.
Nuvarande lag!
Kokm=uteblivit nej
Uteblivit nej=/=uttryck av frivillighet.
Kokm=/=uttryck av frivillighet.
Uttryck av frivillighet=orimlig att man borde har förstått att den andra inte deltog frivilligt.
Kokm=Helt rimlig att man borde har förstått att den andra inte deltog frivilligt.
Har du ens läst mitt första inlägg som jag skrev i den här tråden? Inlägg 1599
Läs gärna min dissektion med Tomatkungen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Det är hela poängen med lagstiftningen. Man ska absolut inte definiera uteblivit motstånd/nej som samtycke.
Min tolkning=Man ska absolut inte definiera Kokm som samtycke.
Dvs!
Premiss 1. Kokm definieras inte som samtycke.
Premiss 2. Dom flesta förstå vad samtycke är för något.
Den logiska slutsatsen. Dom flesta förstå att Kokm inte är samtycke och därför borde ha förstått.