2023-09-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Jag har ett spörsmål angående utgivningsbeviset.
S hade skulder på 800K enligt egen utsago. Hur lyckades hon komma ned till 200K? Är inte något man gör på en eftermiddag. Något arbete har hon aldrig haft. Varifrån fick hon pengarna? Brott?
Vilka lånade ut pengar till henne, inte direkt kreditvärdig. Vilka var gäldenärer? Varför sattes hon inte i konkurs. Någon med kännedom?
Dolde hon sina ekonomiska problem när hon ansökte om utgivningsbevis? Förmodar att MPRT tog en kreditupplysning på S. Något är fishy här.

Om hon lånat pengar är det hon som är gäldenär. Fick inte hon pengar av någon att betala av sina skulder eller i vart fall lätta rejält på skuldbördan? Och hade hon så höga skulder som du nämner? Lån har nog inte fått några, nej. Tror inte du hittar något fishy.
Citera
2023-09-01, 20:29
Medlem
Citat:
S hade skulder på 800K enligt egen utsago. Hur lyckades hon komma ned till 200K? Är inte något man gör på en eftermiddag. Något arbete har hon aldrig haft. Varifrån fick hon pengarna? Brott?
Vilka lånade ut pengar till henne, inte direkt kreditvärdig. Vilka var gäldenärer? Varför sattes hon inte i konkurs. Någon med kännedom?
Dolde hon sina ekonomiska problem när hon ansökte om utgivningsbevis? Förmodar att MPRT tog en kreditupplysning på S. Något är fishy här.
Hon har inte gått i konkurs någon gång så hennes utgivningsbevis är helt kosher och tro mig, staten kollar sånt. Hennes skulder är avbetalda. Folk donerade pengar.
Citera
2023-09-01, 20:33
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Om hon lånat pengar är det hon som är gäldenär. Fick inte hon pengar av någon att betala av sina skulder eller i vart fall lätta rejält på skuldbördan? Och hade hon så höga skulder som du nämner? Lån har nog inte fått några, nej. Tror inte du hittar något fishy.
Jag skrev fel, självklart skall det stå borgenär.
Citera
2023-09-01, 20:36
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Hon har inte gått i konkurs någon gång så hennes utgivningsbevis är helt kosher och tro mig, staten kollar sånt. Hennes skulder är avbetalda. Folk donerade pengar.
Folk donerade pengar efter att hon fick utgivningsbevis och kronkalle kom och knackade på.
Citera
2023-09-01, 20:38
Medlem
Citat:

Hon har snälla vänner som öppnade plånboken. Det var en tagen Sara i media som tackade ödmjukt, speciellt Lotta och hennes gubbe. Aldrig förstått om det är samma Lotta som gör ett utmärkt jobb som vikarierande Dumpling men som inte vill vara med på bild. I så fall får Sara skynda sig att även blurra hennes spegelbild från bilglaset vid konfrontationen "Heter kanske Bengt".
Citera
2023-09-01, 20:52
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Hon har snälla vänner som öppnade plånboken. Det var en tagen Sara i media som tackade ödmjukt, speciellt Lotta och hennes gubbe. Aldrig förstått om det är samma Lotta som gör ett utmärkt jobb som vikarierande Dumpling men som inte vill vara med på bild. I så fall får Sara skynda sig att även blurra hennes spegelbild från bilglaset vid konfrontationen "Heter kanske Bengt".
Känner till det. Hon Lotta betalade KFM hälften, gjordes en avbetalningsplan på resten. Men dom andra 600K varifrån dök dom upp?
Senast redigerad av whack-a-mole 2023-09-01 kl. 20:56.
Citera
2023-09-01, 21:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
De kollar endast om man är svensk medborgare, inte är i konkurs eller satt under förvaltare. Så du kan ha hur mycket skulder som helst, kan förmodligen också sitta i finkan, du måste ange din adress men den bryr sig de inte om.
Citera
2023-09-01, 21:16
Medlem
Citat:
Känner till det. Hon Lotta betalade KFM hälften, gjordes en avbetalningsplan på resten. Men dom andra 600K varifrån dök dom upp?

Ja det kan säkert diskuteras. Känner du att du börjar få vittring? Tänk på att den här damen har varit med förr och hon har alltid ett ess i rockärmen. Så som du kämpat för att knocka Dumpen.
Citera
2023-09-01, 21:20
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ang. Federlys "pojkvän"

Varför inte? Han har avtjänat sitt straff? Det bästa vore väl om han kunde återgå till arbetslivet?

Jag läste en mer seriös beskrivning om pojkvännen på en blogg. Måste erkänna att jag går igång på beskrivningarna.
https://juliacaesar.blog/2021/01/01/pedofilen-och-mamman-som-inte-markte-nagonting/

Det jag inte fattar... Han påstår att han är bög. Men det kretsar bara tjejer i hans liv och han är dömd för att ha satt på småflickor. Känns ju lite konstigt att riskera fängelse för att sätta på något man inte tänder på.

Det är inte så att han utnyttjat Federly? Att få försörjning mot att låna ut rumpan lite? Bara en tanke som slog mig, vad tror ni?
Där har vi något helt annat än de idioter som Dumpen brukar hänga ut. Givetvis så har han använt morsan som ett verktyg för att komma innanför trosorna på flickorna. Det skulle inte förvåna mig om det finns minst lika många peddon som det finns beta bland de som blir ihop med ensamstående mammor.
Citera
2023-09-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det skulle inte förvåna mig om det finns minst lika många peddon som det finns beta bland de som blir ihop med ensamstående mammor.

Det är tyvärr kontroversiellt i vårt samhälle att yttra sig så som du gjorde. Finns så klart många bra män som blir tillsammans med ensamma mammor. Kvinnor fattar dock inte alltid när de har med en varg i fårakläder att göra. Normala män är liksom försiktiga och tveksamma när det gäller andras barn. Män som går in i ett förhållande direkt med full rulle att de ska bli manliga förebilder och shit åt andras ungar är att se upp med. Därav alla historier efteråt att kvinnan i fråga inte kunde ana någonting. Han som var så fin typ. Tyvärr är ensamstående mammor ofta desperata efter en man i huset. Bra män kliar sig i huvudet inför något sådant. Pedofilen däremot går all in och framställer sig som världens helylle.
Senast redigerad av Magmunnen 2023-09-01 kl. 21:41.
Citera
2023-09-01, 21:39
Medlem
Citat:
Folk donerade pengar efter att hon fick utgivningsbevis och kronkalle kom och knackade på.
Ja för hon ägde domänen Dumpen vilket kronis beslagtagit och auktionerade ut. Folk stöttade Dumpen så hon kunde betala av. Hon har alltså inte gått i konkurs. Hade du läst kriterierna eller inte? Ska vi se om det finns på tillgänglighetanpassad svenska?
Citera
2023-09-01, 21:43
Medlem
Citat:
Allt förklaras här https://dumpen.se/2022/10/20/dumpen-se-ar-raddad/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in