Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Du tycker hellre att man ska lita på någon idiot i vitrock bara för att han är en sk auktoritet istället för dina egna sinnen. Det är därför du aldrig kommer bli en bra empiriker.
Självklart kan man lite på sina egna sinnen, illusioner är nämligen så oerhört sällsynt att vanliga människor aldrig får beskåda sådana under sin livstid. Bara för att det finns en chans på miljonen att såna kan uppstå kan man inte förkasta idéen om att lita på sina egna sinnen. Dåligt försök.
Är jag en oerhört ovanlig pilot då tillsammans med mina kollegor? Alla har vi upplevt optiska illusioner som utan att vi vet om att de finns kunnat döda alla ombord?
Man behöver inte lita på dem, det de lägger fram kan man kontrollera själv, detta försökte dina kollegor göra i det roliga experimentet med jordens rotation. Man köpte in oerhört dyr utrustning för att bevisa jorden står still, när man ändå fick 15°/h så köpte man in ännu mer dyrt material för att avskärma och fick ändå samma resultat.
Så de gjorde det du aldrig kommer klara av, nämligen att försöka påvisa att ett fenomen inte förekommer. Enda de gjorde fel är att inte lita på det de själva kunde mäta upp utan vidhåller då istället sin felaktiga uppfattning.
Jag verkar ha långt många fler universitetspoäng än dig, och på den nivån måste du bevisa det du påstår i din avhandling annars blir du inte godkänd.
Så jag vill påstå att jag gjort fler empiriska studier än du är gammal lille vän. Kom tillbaka när du har åldern inne och inte fjantar dig så oerhört mycket, förstår att du tycker Flashback är din lekplats men det är faktiskt 18 års gräns här.
Vad har du för bevis att jorden inte är en elipsoid och hur navigerar du? En platt karta är en projektion men koordinaterna på denna är fortfarande avhängig sfärisk jord.
Du får gärna motbevisa min sextants funktion, använts av många sjöfarare innan GNSS fanns att tillgå.
Så nu har fjant lite att motbevisa och jag ser fram mot att du lägger fram bevis som jag kan upprepa.