2023-09-01, 21:27
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hörde Niva kommentera detta. Hans teori är att Saudi vet att det är nu det bli mest press kring det, på deadline day. Visst är budet säkert seriöst och om Liverpool skulle säga ja skulle man fullfölja. Men det är en väldigt stor del PR i det hela. Alla som följer fotbollen har öronen extra spända idag. Saudi gör detta för att ytterligare visa att de finns och ska bli att räkna med.

Imorgon är det inte alls samma uppmärksamhet, och den som är kommer enbart vara negativ om Saudi kommer med bud när engelska fönstret stängt.
Att budet är seriöst utgår jag ifrån, kunde ha skrivit * seriösa. Tänker mest om de är serösa borde det redan budat så Liverpool hann få in ersättare.
Citera
2023-09-01, 21:30
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Gratis reklam+ visa Salah hur gärna dom vill ha honom.. Tycker Liverpool ska sälja och ta in Sane.
Inte så seröst att lägga 1:a budet sista dagen, ge oss 2.5 så vi kan syna PSG rörande Mbappe hihi
Fast nu går ryktet på en förlängning till 2026.
Citera
2023-09-01, 21:33
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Inte så seröst att lägga 1:a budet sista dagen, ge oss 2.5 så vi kan syna PSG rörande Mbappe hihi
Fast nu går ryktet på en förlängning till 2026.
Fast det är ju inte deras sista dag? Det är klart det är mycket pr i det budet, samtidigt som dom hade genomfört det om det accepterades. 2,5 får ni aldrig, 1,5 kommer ni säkert kunna få nästa år också..

Fattar inte vad han håller på med? Det ska vara någon Real klausul i det också.. Varför inte bara lämna gratis nästa år?
Citera
2023-09-01, 21:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Näe fyfan. Tappa spelare som Nasri, RvP, Fabregas för att ersätta med Chamakh typ. Det var tuffa tider. 😁

Nä det var bara en köpoption, men tydligen hade dom inte råd med att ens ha möjligheten till att värva honom efter säsongen.😅 💸

Nu bekräftade Romano att detsamma gäller Joao Felix, den där klubben borde vara med i Lyxfällan.
https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1697683331196809313?t=hC_wL2-EIQRgguOgewy_eg&s=19
Aaahfaaan! Chamakh den marockanska konungen! Honom hade jag glömt bort!

Fast alla vet att dom på något sätt kommer ha råd ändå.. Kostar väl inget med bara option och konstigt att man inte kan ha med det :/
Citera
2023-09-01, 21:37
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Skulle säga att det är i liknande läge som med Kane (inte direkt förstås) där man visst kan sälja och få bra betalt men det kommer vara svårt att hitta en spelare av samma spelartyp och kvalité som Salah . Så antingen ser man det som att man ha kvar honom och får ut det man kan eller så tar man pengarna och inser att man förlorar kvalité och försöker investera pengarna långsiktigt. Ser inget fel med någon av valen egentligen. Men man ska komma ihåg att ingen spelare är immun mot bud. Sen får kanske klubbar sluta klaga på saudi om de konstant ska sätta upp röda mattan och sälja sina spelare, för de bidrar till vad de menar är problemet.

Precis så, Liverpool har ju onekligen utnyttjat situationen och blivit rejält överbetalda för två spelare som inte längre håller måttet. Så dom har verkligen rullat fram röda mattan åt Saudi.
Citera
2023-09-01, 21:41
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Aaahfaaan! Chamakh den marockanska konungen! Honom hade jag glömt bort!

Fast alla vet att dom på något sätt kommer ha råd ändå.. Kostar väl inget med bara option och konstigt att man inte kan ha med det :/

Haha mm, han var kung i en säsong i bordeaux tillsammans med Yoann Gourcuff. Kom sen till Arsenal och sög röv. 😁

Jag antar att det är något som sätter stopp iaf, kanske blir dyrare på något sätt? För avtalet mellan City och Barca var klart redan i början på veckan, men sen fick dom skriva om det och ta bort optionen då Barca inte fick avtalet godkänt 🙃
Citera
2023-09-01, 21:41
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Fast det är ju inte deras sista dag? Det är klart det är mycket pr i det budet, samtidigt som dom hade genomfört det om det accepterades. 2,5 får ni aldrig, 1,5 kommer ni säkert kunna få nästa år också..

Fattar inte vad han håller på med? Det ska vara någon Real klausul i det också.. Varför inte bara lämna gratis nästa år?
Saudi’s fönster är öppet ett tag till, menade givetvis England om det inte framgick.

Nya rykten säger 200… Möjligt FSG vill casha in på den summan, Klopp lär ha annan åsikt. Om han verkligen vill ha kvar Salah så finns det en risk han lämnar om FSG kör över honom. Visst har Salah ett ord men nog inte så svårövertalad om FSG pressar på.
Citera
2023-09-01, 21:45
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
[/b]

Precis så, Liverpool har ju onekligen utnyttjat situationen och blivit rejält överbetalda för två spelare som inte längre håller måttet. Så dom har verkligen rullat fram röda mattan åt Saudi.

Jag vill vara jäkligt tydlig här dock att jag inte menar att man inte ska vara kritisk till saudis agerande när det gäller männskliga rättigheter utan det var mer gällande det rent fotbollsmässiga, något som vi sett diverse manager klaga på samtidigt som det inte har några som helst problem att nyttja det för ekonomisk vinning, hyckleri.
Citera
2023-09-01, 21:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Haha mm, han var kung i en säsong i bordeaux tillsammans med Yoann Gourcuff. Kom sen till Arsenal och sög röv. 😁

Jag antar att det är något som sätter stopp iaf, kanske blir dyrare på något sätt? För avtalet mellan City och Barca var klart redan i början på veckan, men sen fick dom skriva om det och ta bort optionen då Barca inte fick avtalet godkänt 🙃
HAhaah, ja! Han var väl ändå helt okej i CP senare?

Ingen aning, låter bara konstigt och fattar inte varför flera klubbar hjälper Barca med konstiga deals?
Citera
2023-09-01, 21:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Saudi’s fönster är öppet ett tag till, menade givetvis England om det inte framgick.

Nya rykten säger 200… Möjligt FSG vill casha in på den summan, Klopp lär ha annan åsikt. Om han verkligen vill ha kvar Salah så finns det en risk han lämnar om FSG kör över honom. Visst har Salah ett ord men nog inte så svårövertalad om FSG pressar på.
Det är väl schyst att inte lägga första budet imorgon istället då? Liverpool hade ju en chans att sälja och sedan köpa en ersättare..

Hade du accepterat budet?
Citera
2023-09-01, 21:53
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Det är väl schyst att inte lägga första budet imorgon istället då? Liverpool hade ju en chans att sälja och sedan köpa en ersättare..

Hade du accepterat budet?
Så kan man också se det.

Lite tudelat om att sälja, beror ju även på summan.

Av Salah får man förhoppningsvis 15 mål iår, vem gör dom?
Tyvärr räcker han inte till ute på plan så mycket som behövs.

Om över 200 så mer ett ja än ett nej.
Möjligt man missar CL via ligan plats 1-5 men får då se se till och vinna EL.
Senast redigerad av Drickback 2023-09-01 kl. 21:57.
Citera
2023-09-01, 22:03
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag vill vara jäkligt tydlig här dock att jag inte menar att man inte ska vara kritisk till saudis agerande när det gäller männskliga rättigheter utan det var mer gällande det rent fotbollsmässiga, något som vi sett diverse manager klaga på samtidigt som det inte har några som helst problem att nyttja det för ekonomisk vinning, hyckleri.

Jag förstår vad du menar och håller med. Det går liksom inte att gnälla på saudis megabud bara för att det handlar om stjärnspelare dom vill ha kvar, iaf inte när man gladeligen accepterat överbud på sina icke önskvärda spelare.

Ska bli intressant att se hur det går med Saudiligan, men jag tror inte att Salah ansluter tidigare än nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in