2023-09-01, 20:33
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Go woke, go broke

Går samma väg som Budweiser med sin trans öl.
Citera
2023-09-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Frågan är väl snarare priset på reklam. Har intäkterna från reklam ökat eller minskat.
Även om TV4 skulle sända dubbelt så mycket reklam blir det inte mer pengar in om reklamplatserna inte går att sälja och är billigare.

Svaret finns i tråden...
Citera
2023-09-01, 20:35
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
En långsam ordnad nedmontering av TV4 är helt rätt väg att gå för Telia. Lägg inte ner ett öre till på produktion och inköp. Sänd bara den skiten man har tills folk slutar kolla helt. Blir bra kassaflöde ett par år. Bättre än att blöda pengar i all evighet.

Jag gissar att personalneddragningarna och kostnadsminskningar är ett sätt att höja prislappen på företaget inför en försäljning.
Jag tror Telia har sålt TV4 inom en snar framtid. Frågan är vem som köper? Discovery? Egmont?
Citera
2023-09-01, 20:37
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Svaret finns i tråden...

TV4 får inga statliga bidrag. Inget presstöd eller liknande.
Citera
2023-09-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Jag gissar att personalneddragningarna och kostnadsminskningar är ett sätt att höja prislappen på företaget inför en försäljning.
Jag tror Telia har sålt TV4 inom en snar framtid. Frågan är vem som köper? Discovery? Egmont?
Tror också på detta, finns för många i lilla Sverige som satsar/budar på sport så det blir för dyrt och abonnemangen minskar nu.
Citera
2023-09-01, 20:48
Medlem
whack-a-moles avatar
Viaplay går på knäna också. Aktien har fallit brutalt. Enda hoppet är att Canal+ lägger ett bud.
Citera
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Det var bättre när man betala licens nu finns inga krav och dom kan ta gammalt ur arkivet hehe. Varuhuset 2029 skrattar på mig

Du är ute och cyklar. TV4 är reklamfinansierat
Citera
Medlem
RigmorOrtizs avatar
Hade de haft lite nya roliga tv-format så hade de nog inte sett likadant ut för dem.
Men alla deras stora produktioner har ju gått minst 10+ säsonger. Så jävla stort är inte Sverige att de finns mer kändisar att använda till skiten
Citera
2023-09-01, 20:49
Medlem
gärningsmannens avatar
En artikel som är relevant för ämnet.
Profiler skrotas i Nyhetsmorgon.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0Q7MR2/jenny-alversjo-om-sparpaketet-i-tv4

Citat:
Programledaren Jenny Alversjö säger att hon känner med kollegorna som berörs av sparpaketet.
– Jag tror att alla i hela Sverige är oroliga och bekymrade.

Jag vet förstås inte, men jag har otroligt svårt att tro att alla i hela Sverige går runt och är oroliga och bekymrade över det. Vilken värld lever Jenny i?
Citera
2023-09-01, 20:55
Medlem
TompaOs avatar
Bring back stadskampen!
Citera
2023-09-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Du är ute och cyklar. TV4 är reklamfinansierat
Jo men då är inte heller några krav från tittarna ?
Citera
2023-09-01, 20:56
Medlem
Bromss avatar
Jag är bara förvånad över det faktum att det inte
har skett tidigare. Har man valet att titta på en valfri film helt ostört eller att titta på reklamen som ibland avbryts för nyheter och en tondöv idiot från Hässleholm är det för mig helt obegripligt att man kan välja det senare alternativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in