2023-09-01, 19:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
I tråden hävdas att underåriga som ligger blir prostituerade vilket Sara och Patrik också hävdar.
Just därför ska man låta underåriga vara i fred.
Citera
2023-09-01, 19:27
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
I tråden hävdas att underåriga som ligger blir prostituerade vilket Sara och Patrik också hävdar.

I den här tråden? Kolla alltid källor på vad som skrivs här. Jag har inte läst vad S & P påstår, men det stämmer som sagt att det finns ett samband. Det betyder inte att dumpen måste snöa in sig på att endast handla om det. Har de påstått stt det gäller alla som utsätta för övergrepp får jag be dig läsa om vad som sagts för jag har stort tvivel till att de uttryckts så.
Citera
2023-09-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
I den här tråden? Kolla alltid källor på vad som skrivs här. Jag har inte läst vad S & P påstår, men det stämmer som sagt att det finns ett samband. Det betyder inte att dumpen måste snöa in sig på att endast handla om det. Har de påstått stt det gäller alla som utsätta för övergrepp får jag be dig läsa om vad som sagts för jag har stort tvivel till att de uttryckts så.

Endast handla om det? Det är ingen som snöat in på att det endast ska handla om det.
Citera
2023-09-01, 19:33
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Han har verkligen inte sonat sitt brott bara för att han har avtjänat sitt straff. Nio år blev kräket dömd till, vad fick han sitta, sex år? Det är ett skämt och ett hån mot offren. Han förbrukade sitt existensberättigande när han förstörde livet på småflickorna. Han borde helst avlivas eller hållas inlåst resten av livet.

Det går inte att vårda en hemsk pedofil frisk. Vill du att han ska bo granne med dig och dina barn, eller kanske jobba på deras förskola?

Jag fattar inte iheller den här tanken på att brottslingar och annan ohyra skulle "sonat sitt brott" bara för att de suttit inne en viss tid, ser ens juridiken på saken på det sättet? Man är inte oskyldig till det man gjort utan har bara fått ett straff, man står ändå kvar i register som straffad, man har prickar på sig, kan inte få vissa jobb osv. Även om man suttit av straffet så är man fortfarande skyldig till det man gjort, och när det gäller pedofili, våldtäkter, vissa mord och andra hemskheter så är man skyldig för all tid.
Citera
2023-09-01, 19:33
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Endast handla om det? Det är ingen som snöat in på att det endast ska handla om det.

Det är det enda du skrivit om ikväll. Du har inte lyft något av det andra en utsatt har risk att drabbas av.
Citera
2023-09-01, 19:35
Medlem
Svårbegripligt att Federley tillåtits komma undan så billigt som han gjort, när han helt uppenbart ingått i ett pedofilnätverk.

Men blåsta tanter i Svenska kyrkan tror att "han blev bara kär i fel kille" och liknande nonsens. Så nu är de redo att släppa in honom till barnen.

Hoppas Dumpen fiskar upp honom en vacker dag. Skulle vara som att gammelgäddan själv blev fångad. Men tyvärr är han nog för lömsk och skicklig för att nappa på deras beten.
Citera
2023-09-01, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det är det enda du skrivit om ikväll. Du har inte lyft något av det andra en utsatt har risk att drabbas av.

Ja, jag tycker det är intressant. Sedan går folk in i diskussion. Ska jag skita i att svara? Min diskussion i frågan betyder så klart inte att jag tycker Dumpen endast ska ägna sig åt prostitution.
Citera
2023-09-01, 19:46
Avslutad
Federleys ex-pojkväns Instagram försvann snabbt

Som den framlidne Seth Putnam den äkte skulle ha sagt: "Fucking children is gay"
Citera
2023-09-01, 19:54
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ang. Federlys "pojkvän"

Varför inte? Han har avtjänat sitt straff? Det bästa vore väl om han kunde återgå till arbetslivet?

Jag läste en mer seriös beskrivning om pojkvännen på en blogg. Måste erkänna att jag går igång på beskrivningarna.
https://juliacaesar.blog/2021/01/01/pedofilen-och-mamman-som-inte-markte-nagonting/

Det jag inte fattar... Han påstår att han är bög. Men det kretsar bara tjejer i hans liv och han är dömd för att ha satt på småflickor. Känns ju lite konstigt att riskera fängelse för att sätta på något man inte tänder på.

Det är inte så att han utnyttjat Federly? Att få försörjning mot att låna ut rumpan lite? Bara en tanke som slog mig, vad tror ni?

Du glömmer att Federley har en dotter boende hos sig. När Jonas flyttade in var hon i samma ålder som de barn han våldtog. Obegripligt att inte Federley förlorat vårdnaden.

E* Bra att Dumpen belyser pedofilen Jonas.
Senast redigerad av skoputs 2023-09-01 kl. 19:57.
Citera
2023-09-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Jag har sett att du får många svar från flera personer och du verkar inte tillfredsställd med svaren och då finns det inte så mycket mer att säga. Vill du ha en seriös diskussion, varför tror du gäddorna drar sig för att söka vård?

Det kan nog finnas många förklaringar till varför de inte söker vård. En förklaring bland många av dem är möjligen att de inte anser sig ha problem. Det märker man ju vid konfrontationer att många anser att de inte gör fel i att söka sig till barn. De ser inte helt genuina ut i sin ånger. Ligger också i sakens patologiska natur att människor begår brott därför att de tycker att de gör rätt, annars skulle de ju ge fan i det. Övertygelsen att de inte gör något fel finns nog kvar hos många av dem även efter att de fastnat i Dumpen.
Senast redigerad av Magmunnen 2023-09-01 kl. 20:06.
Citera
2023-09-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du glömmer att Federley har en dotter boende hos sig. När Jonas flyttade in var hon i samma ålder som de barn han våldtog. Obegripligt att inte Federley förlorat vårdnaden.

E* Bra att Dumpen belyser pedofilen Jonas.

Ja, titta på hans videos, riktigt farlig på att manipulera. Livscoach är inget han ska ägna sig åt och åter hitta människor att utnyttja. Hans historia talar för sig själv.
Citera
2023-09-01, 20:16
Medlem
whack-a-moles avatar
Jag har ett spörsmål angående utgivningsbeviset.
S hade skulder på 800K enligt egen utsago. Hur lyckades hon komma ned till 200K? Är inte något man gör på en eftermiddag. Något arbete har hon aldrig haft. Varifrån fick hon pengarna? Brott?
Vilka lånade ut pengar till henne, inte direkt kreditvärdig. Vilka var gäldenärer? Varför sattes hon inte i konkurs. Någon med kännedom?
Dolde hon sina ekonomiska problem när hon ansökte om utgivningsbevis? Förmodar att MPRT tog en kreditupplysning på S. Något är fishy här.
Senast redigerad av whack-a-mole 2023-09-01 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in