2023-09-01, 18:21
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ang. Federlys "pojkvän"

Varför inte? Han har avtjänat sitt straff? Det bästa vore väl om han kunde återgå till arbetslivet?

Jag läste en mer seriös beskrivning om pojkvännen på en blogg. Måste erkänna att jag går igång på beskrivningarna.
https://juliacaesar.blog/2021/01/01/pedofilen-och-mamman-som-inte-markte-nagonting/

Det jag inte fattar... Han påstår att han är bög. Men det kretsar bara tjejer i hans liv och han är dömd för att ha satt på småflickor. Känns ju lite konstigt att riskera fängelse för att sätta på något man inte tänder på.

Det är inte så att han utnyttjat Federly? Att få försörjning mot att låna ut rumpan lite? Bara en tanke som slog mig, vad tror ni?

Han har verkligen inte sonat sitt brott bara för att han har avtjänat sitt straff. Nio år blev kräket dömd till, vad fick han sitta, sex år? Det är ett skämt och ett hån mot offren. Han förbrukade sitt existensberättigande när han förstörde livet på småflickorna. Han borde helst avlivas eller hållas inlåst resten av livet.

Det går inte att vårda en hemsk pedofil frisk. Vill du att han ska bo granne med dig och dina barn, eller kanske jobba på deras förskola?
Citera
2023-09-01, 18:21
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Jag målar inte inte ut något lidande värre än något annat. Dumpen tycks kringgå just lidande som inte passar deras narrativ. Varför?

De tar upp prostitution. De tar upp fler aspekter av det psykiska lidande övergrepp ger.
Citera
2023-09-01, 18:22
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
I den här tråden diskuteras Dumpen. Ett sätt kan vara deras inställning till prostitution.

Dumpen tar upp övergrepp mot barn. Deras syn på prostitution tar det upp när barn varit inblandade. Övergrepp på vuxna finns det andra aktörer som jobbar mot.
Citera
2023-09-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
De tar upp prostitution. De tar upp fler aspekter av det psykiska lidande övergrepp ger.

Nej, de drar sig snarare för att göra det. Nyss sa du att det inte har med Dumpen att göra och nu har det det? Hur ska du ha det?
Citera
2023-09-01, 18:23
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
I den här tråden diskuteras Dumpen. Ett sätt kan vara deras inställning till prostitution.
Icke-frågor. Spekulationer. Nåt du sponsrar själv så varför är det ett problem, försöker du bevisa att alla är lika dåliga som dig?
Citera
2023-09-01, 18:25
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Nej, de drar sig snarare för att göra det. Nyss sa du att det inte har med Dumpen att göra och nu har det det? Hur ska du ha det?

Jag har visat dig när de har hängt ut gäddor so försöker köpa sex från barn och bett dig leta bland historier från överlevare. Aldrig har jag sagt att de inte har med dumpen att göra FÖRUTOM när det handlar om övergrepp mot vuxna. Det är inte dumpens område. Som jag skrev till Ankan nyss.
Citera
2023-09-01, 18:29
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Den här tråden diskuterar inte om prostitution är rätt eller fel. Vi pratar om dumpen. Prostitution kan bli ett självskadebeteende till följd av övergrepp. Därför är det inte olagligt. Att utnyttja sårbara människor är olagligt.

(Nej, gäddorna är inte sårbara. De avslöjas när de begår vad de tror är ett brott och ställs till svars som fr hade fått höra om brottet varit verkligt, men utan rättslig påföljd).
I tråden hävdas att underåriga som ligger blir prostituerade vilket Sara och Patrik också hävdar.
Citera
2023-09-01, 18:31
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
I tråden hävdas att underåriga som ligger blir prostituerade vilket Sara och Patrik också hävdar.
Förekommande risk. Vi människor är inga robotar Ankan-mannen. Vi är mänskliga och mångsidiga.

Det finns manualer till dina lego-projekt men inte människor...
Citera
2023-09-01, 18:35
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

De hänvisar till forskning som visar att trauman i barndom har varit en gemensam nämnare hos många prostituerade.
Citera
2023-09-01, 18:36
Medlem
Citat:
I tråden, av Dumpen samt statlig, organisatorisk och internationell statistik hävdas att barn som utsatts för övergrepp löper hög risk att må fruktansvärt psykiskt dåligt, hysa ett självförakt och självhat som leder till drogmissbruk, självskadebeteende och andra självdestruktiva handlingar, av vilka prostitution är en. Ja det stämmer.
Citera
2023-09-01, 18:50
Medlem
fnskls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Han har verkligen inte sonat sitt brott bara för att han har avtjänat sitt straff. Nio år blev kräket dömd till, vad fick han sitta, sex år? Det är ett skämt och ett hån mot offren. Han förbrukade sitt existensberättigande när han förstörde livet på småflickorna. Han borde helst avlivas eller hållas inlåst resten av livet.

Det går inte att vårda en hemsk pedofil frisk. Vill du att han ska bo granne med dig och dina barn, eller kanske jobba på deras förskola?

Fido är själv pedofil, jag hoppas verkligen inte att han har barn.
Citera
2023-09-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ang. Federlys "pojkvän"

Varför inte? Han har avtjänat sitt straff? Det bästa vore väl om han kunde återgå till arbetslivet?

Jag läste en mer seriös beskrivning om pojkvännen på en blogg. Måste erkänna att jag går igång på beskrivningarna.
https://juliacaesar.blog/2021/01/01/pedofilen-och-mamman-som-inte-markte-nagonting/

Det jag inte fattar... Han påstår att han är bög. Men det kretsar bara tjejer i hans liv och han är dömd för att ha satt på småflickor. Känns ju lite konstigt att riskera fängelse för att sätta på något man inte tänder på.

Det är inte så att han utnyttjat Federly? Att få försörjning mot att låna ut rumpan lite? Bara en tanke som slog mig, vad tror ni?

Ja, är han bög på riktigt är jag Birgit Nilsson som uppstått från de döda. Han är uppenbart malignt narcissistisk. Snyfthistorier är hans affärsidé. Det var förmodligen så han fick modershjärtat Federley på kroken att parasitera på, ja.
Senast redigerad av Magmunnen 2023-09-01 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in