2023-09-01, 17:35
Medlem
+artikkel om Modum-saken:
"Ber om tips: –⁠ Folk kan ha fanget opp noe som er av betydning uten av de vet det"
https://www.bygdeposten.no/ber-om-tips-folk-kan-ha-fanget-opp-noe-som-er-av-betydning-uten-av-de-vet-det/s/5-57-2219700

Kan noen gjengi detaljer fra artikkelen?

Hvis motorsykkelen er den samme som ble stjålet fra nabolaget, bør vel politiet også etterlyse videoer fra dashcams + vitneobservasjoner fra tidsvinduet f.o.m. da tyveriet skjedde og fremover i tillegg til en periode før tyveriet skjedde?

"Mathiassen sier at fornærmede er en politiet har kjennskap til før, men hun ønsker ikke å gi ytterligere kommentar på dette nå.
– Status nå er at etterforskningen pågår for fullt. Det kommer den også til å gjøre gjennom helgen. Vi jobber med å innhente mest mulig informasjon som kan gi oss informasjon om hvem som er gjerningsperson eventuelt hvem andre som står bak skytingen, avslutter politiadvokat Ann Iren Svane Mathiassen."
https://www.nrk.no/osloogviken/drapsforsoket-i-modum_-politiet-leter-etter-motorsyklist-1.16538936

"eventuelt hvem andre som står bak skytingen"
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-01 kl. 18:00.
Citera
2023-09-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Men jeg synes tråden begynner å bli rimelig kaotisk når alt som skjer eller har skjedd på østlandet nevnes i denne tråden.

Typisk at det sklir ut, i mangel på info fra enten politi eller noen forumbrukere som vet noe.
Citera
2023-09-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Det er så sin sak. Jeg reagerer på måten han forteller om det på. Det ville vært naturlig å bemerke at man i den skremmende situasjonen som brått oppstod, plutselig ble klar over at telefonen manglet. Men derimot forteller han om det på en måte som får det til å høres ut som at han allerede var klar over at telefonen lå igjen inne, da han ble angrepet.

Det kan selvsagt hende at det er fordi han har fortalt historien så mange ganger. At den høres så innøvd ut, og at det mangler info om på hvilket tidspunkt han ble klar over at han hadde glemt telefonen inne. Det er ingenting i forklaringen hans, i podcasten, som får det til å høres ut som om telefonen har blitt glemt - det høres derimot ut som om den er lagt igjen med vilje, av en eller annen grunn.

Hvis det er snakk om jh, så er det ganske typisk at folk med adhd har dårlig tid og glemmer igjen ting
Citera
2023-09-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceplus
Hvis det er snakk om jh, så er det ganske typisk at folk med adhd har dårlig tid og glemmer igjen ting

Vil det ikke da også være typisk å si: "...og da oppdaget jeg at jeg hadde glemt telefonen inne."

Istedenfor å si: "...for telefonen lå jo inne."
Citera
2023-09-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Hvem er denne kameraten Sindre som satte fyr på, eller var mellommann,i brannen på den første bilen? Hvem er noldusen som prater piss og er seint utviklet som han møtte av og til på fest?

Det lurer jeg også på, den noldusen altså. Denne S*ndre Arn*z*n er vel nevnt før.
*i
*t
*e
Senast redigerad av ViNyh 2023-09-01 kl. 18:24.
Citera
2023-09-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Det lurer jeg også på, den noldusen altså. Denne S*ndre Arn*z*n er vel nevnt før.
*i
*t
*e

Stusset over at han sa i avisa de hadde blitt venner og sov godt om nettene.
Hadde en tidligere venn og kollega blitt drept , så hadde ikke fått sovet et sekund, ville hjulpet det jeg kunne. Folk er forskjellige
Citera
2023-09-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Vil det ikke da også være typisk å si: "...og da oppdaget jeg at jeg hadde glemt telefonen inne."

Istedenfor å si: "...for telefonen lå jo inne."

Kan være adhd rot med oppbygning av forklaring.
Og han har fortalt det hundre ganger før

stusset over var joggetur og sa han falt under slossing oga tresko. Hvem jogger i tresko.Men skjønte etterpå det var jogging fra leiligheten til bilen
Citera
2023-09-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Hvem er denne kameraten Sindre som satte fyr på, eller var mellommann,i brannen på den første bilen? Hvem er noldusen som prater piss og er seint utviklet som han møtte av og til på fest?

Han har forklart seg i Krimpodden. Mannen snakker både ved inn- og utpust og man skulle tro han gikk på noe. Litt sånn usammenhengende, men er veldig opptatt av at andre skal høre han ikke er innblandet i noe av det som har skjedd. Dialekta hjelper ikke akkurat.

Synes personlig Krimpodden gjorde en dårlig jobb med å stille de rette spørsmålene: Hvem betalte du pengene til? Han sier selv ryktene går om at han er innblandet, men ønsker derfor å avskaffe disse ryktene.
Citera
2023-09-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadoiLatvia
Jeg tenker sånn her: når en tar et skjermbilde så tar en bilde av skjermen, inkludert klokkeslettet som står oppe til høyre på de aller fleste mobiler i dag. Så et skjermbilde vil vise hva klokka var i øyeblikket skjermbildet blir tatt.
Angående posisjon: En pin(den røde greia) kan som du sier settes hvor som helst, og det er ordet "pin" avisene har brukt. Men hvis en har google maps på mobilen og åpner appen, så vil kartet gå til hvor du er og en blå prikk indikerer ens nøyaktige posisjon. Kan det være denne blå prikken media kaller "pin"? Det ville isåfall forklart hvorfor politiet er sikre på sted og tid skjermbildet ble tatt.

Kan være, det er akkurat det jeg mener utrolig rotete og unøyaktig presisert i media. Pin i Google Maps er noe annet enn den blå posisjonsmarkøren.
Citera
2023-09-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Han har forklart seg i Krimpodden. Mannen snakker både ved inn- og utpust og man skulle tro han gikk på noe. Litt sånn usammenhengende, men er veldig opptatt av at andre skal høre han ikke er innblandet i noe av det som har skjedd. Dialekta hjelper ikke akkurat.

Synes personlig Krimpodden gjorde en dårlig jobb med å stille de rette spørsmålene: Hvem betalte du pengene til? Han sier selv ryktene går om at han er innblandet, men ønsker derfor å avskaffe disse ryktene.
Ja syns denna karen høres lite troverdig ut.
Er noen av de som var redde for å bli avslørt og miste livet de lever i dag.
Citera
2023-09-01, 19:03
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild

Jeg har forstått det slik at det var SA som mottok pin fra JAH, og som var med å finne avdøde?
Citera
2023-09-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Jeg har forstått det slik at det var SA som mottok pin fra JAH, og som var med å finne avdøde?

Nei, jeg er nesten 100% sikker på at det var O*e M****n..
Jeg husker bare ikke hvor jeg har det fra. Mulig SA også var med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in