2023-09-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderOvechkin
Gör upp din egen drömvärld.

De som tävlar är de som är bäst och de som har bäst genetik för det. Hade kvinnor varit bättre så hade de sprungit, vilket de gör från TIDIG ålder i både skola och på fritid. Även då slår de inte männen, någongång.

Alla visste att afrikanska män har bättre fysiska egenskaper än andra raser, för 100 år sedan fick de dock inte delta.

Säger du att kvinnor inte får delta?

Lol. Kvinnor springer sedan barnsben överallt i världen (definitivt västvärlden). De varken är eller kommer bli bättre.

de som tävlar är:
1. de som vill tävla.
2. de som kan tävla pga div. omständigheter.

och man tävlar i det som "någon" bestämt nångång man ska tävla i.

Det finns ingen tävling där ALLA tävlar, eller ens är speciellt representativ oftast vare sig till vad man tävlar i, eller vilka som deltar.

Det vandrar alltså runt div. individer på detta klot, som OM de bara kommit på tanken, eller haft praktiska, ekonomiska, sociala etc etc möjligheter hade blivit världsmästare i X.
Citera
2023-09-01, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
de som tävlar är:
1. de som vill tävla.
2. de som kan tävla pga div. omständigheter.

och man tävlar i det som "någon" bestämt nångång man ska tävla i.

Det finns ingen tävling där ALLA tävlar, eller ens är speciellt representativ oftast vare sig till vad man tävlar i, eller vilka som deltar.

Det vandrar alltså runt div. individer på detta klot, som OM de bara kommit på tanken, eller haft praktiska, ekonomiska, sociala etc etc möjligheter hade blivit världsmästare i X.

Det sista stycket kan man säga om alla män i alla sporter. Men kvinnor kan inte. Kvinnor springer sedan barnsben, och de som är bra fortsätter ALLTID med sporten oavsett kön. Du är ju helt otroligt dum.

Hade kvinnor varit bättre så hade det visat sig med rekord. Men nu innehar män alla rekord, trots brudar som sprungit lika länge som de.

Kvinnor är inte bättre än män på något och deformitet inte på sport.
Citera
2023-09-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag skrev ”exempelvis ultramarathon, ultrasimning och ultracykling, stå i jägarvila, bergsklättring. Alltså sporter där kvinnor har fördel av sin större uthållighet, större statiska muskelstyrka och lättare kroppsvikt” och du undrar hur kvinnor ska kunna kasta kula längre än män?

(Och jag tyckte väl jag kände igen ditt tjat om att ingen utom du begriper sig på logik och statistik och att du äger alla i diskussionen.)

Du gjorde en base rate fallacy, alltså gjorde du ett misstag. Ja, det vore konstigt om jag inte kan studera data på en hög nivå då jag är utbildad i det. Men så långt har du inte tänkt?

Här inne lallar jag mest runt dock för feministerna skiter i allt vad god tro, ärlighet och logik heter.

Det var som när jag sa till Lupac att jag skulle ställa henne frågor om det hon läste men då ville hon inte vara med i leken helt plötsligt för hon vet att hon är chanslös i en sådan sits. Hon är inte utbildad i att tolka data korrekt heller.
Citera
2023-09-01, 11:48
Medlem
Citat:
Det sista stycket kan man säga om alla män i alla sporter. Men kvinnor kan inte. Kvinnor springer sedan barnsben, och de som är bra fortsätter ALLTID med sporten oavsett kön. Du är ju helt otroligt dum.

Hade kvinnor varit bättre så hade det visat sig med rekord. Men nu innehar män alla rekord, trots brudar som sprungit lika länge som de.

Kvinnor är inte bättre än män på något och deformitet inte på sport.

De som är bra fortsätter inte alltid.

Och kivnnor är som grupp bättre än män på en radda saker, vetenskapligt konstaterat, och redan formulerat i denna tråd säkert 70 ggr.
så orka.
Springa fort är inte en av dessa saker nej, men springa mycket långt och länge är det.
Kvinnors kroppar har en överlägsenhet kontra mäns i just detta.

Bara deal with it.
Citera
2023-09-01, 11:51
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Vad dum du är. Hade kvinnor varit bättre stridspiloter än män så hade de också varit där. Militären bryr sig inte om kön, speciellt inte nu, och därför hade kvinnorna tvingats in om så var grejen.

Var lite opartisk iallafall.
Nej det är faktiskt inte ett dugg dumt. Kvinnorna är ju där. Det är liksom inte försvarsmaktens fel att inte fler kvinnor söker till stridspilot. Jag försökte ju t om vara tydlig med det. Dessutom förstår jag inte ditt resonemang om att bara för att man är bra på något så söker man sig säkert dit. Bara för att du är bra på att städa och gillar att ha det rent och snyggt hemma innebär ju inte att du sannolikt kommer söka dig till jobbet som städare.

Och det är självklart i huvudsak just män som tycker det låter sjukt fett att få betalt för att sitta i ett stridsflygplan och skjuta ned fiender som i Top Gun. De flesta brudar tycker inte det. De tycker det låter förjävla tråkigt och rentav väcker obehag att ha med vapen och krig att göra. Trots att de nu råkar vara jävligt mycket bättre än män på just den här enskilda grenen.

Det är inte försvarsmaktens fel. Och det är inte heller svenska stuteriers fel att 99,999% av sökande till hästskötare är brudar. Eftersom män enligt tråden är så mycket bättre på allt kan man ju i så fall enligt din logik undra varför inte fler män står på kö för att mata hästar hos svenska stall.
Citera
2023-09-01, 12:06
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Här är resultaten från senaste OS som är den största skyttetävlingen. I samtliga grenar sköt män bättre än kvinnor. men du kanske inte ens vet att man får poäng i skytte.
http://shooting.by/results/Shooting_statistic_OLYMPIC_GAMES_TOKYO_2020.pdf
Så män skjuter bättre än kvinnor.
Är du så säker på det? Om du går igenom de tre bästa resultaten i varje skyttegren och jämför männens och kvinnornas resultat i var och en av skyttegrenarna så ser du att i vissa grenar vinner män över kvinnor och vice versa.

10m air rifle: de tre bästa kvinnorna har högre poäng än de tre bästa männen.

50m rifle 3 pos: de två bästa männen har högre poäng än de två bästa kvinnorna, den tredje bästa kvinnan har högre poäng än den tredje bästa mannen.

10m air pistol: den bäste mannen har högre poäng än den bästa kvinnan, den andra och tredje bästa kvinnorna har högre poäng än den andra och tredje bästa männen.

Trap rifle:: den bäste mannen har lika många poäng som den bästa kvinnan, den andre och tredje bästa männen har högre poäng än den andra och tredje bästa kvinnorna.

Skeet: den bäste mannen har högre poäng än den bästa kvinnan. Den andra och tredje bästa männen har lika många poäng som den andra och tredje bästa kvinnorna.

Könsskillnaderna i poäng är små, t o m mycket små.

Världsranking:

https://www.issf-sports.org/competitions/worldranking/complete_ranking_by_event_yearly.ashx?evlinkid=RFP M

Kvinnor utmärker sig mest i hagelgevärsgrenarna trap och skeet, gevärsgrenen 10m air rifle samt pistolgrenen 10m air. De presterar generellt sämre än män endast i en skyttegren, nämligen 50m 3 positions (liggande, stående, knästående). Det beror förmodligen på ett mer fysiskt moment som att stå eller knäböja och hålla i ett gevär.

Läs resultatlistor i fortsättningen innan du länkar dem så slipper du göra bort dig.
Citera
2023-09-01, 12:09
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Är du så säker på det? Om du går igenom de tre bästa resultaten i varje skyttegren och jämför männens och kvinnornas resultat i var och en av skyttegrenarna så ser du att i vissa grenar vinner män över kvinnor och vice versa.

10m air rifle: de tre bästa kvinnorna har högre poäng än de tre bästa männen.

50m rifle 3 pos: de två bästa männen har högre poäng än de två bästa kvinnorna, den tredje bästa kvinnan har högre poäng än den tredje bästa mannen.

10m air pistol: den bäste mannen har högre poäng än den bästa kvinnan, den andra och tredje bästa kvinnorna har högre poäng än den andra och tredje bästa männen.

Trap rifle:: den bäste mannen har lika många poäng som den bästa kvinnan, den andre och tredje bästa männen har högre poäng än den andra och tredje bästa kvinnorna.

Skeet: den bäste mannen har högre poäng än den bästa kvinnan. Den andra och tredje bästa männen har lika många poäng som den andra och tredje bästa kvinnorna.

Könsskillnaderna i poäng är små, t o m mycket små.

Världsranking:

https://www.issf-sports.org/competitions/worldranking/complete_ranking_by_event_yearly.ashx?evlinkid=RFP M

Kvinnor utmärker sig mest i hagelgevärsgrenarna trap och skeet, gevärsgrenen 10m air rifle samt pistolgrenen 10m air. De presterar generellt sämre än män endast i en skyttegren, nämligen 50m 3 positions (liggande, stående, knästående). Det beror förmodligen på ett mer fysiskt moment som att stå eller knäböja och hålla i ett gevär.

Läs resultatlistor i fortsättningen innan du länkar dem så slipper du göra bort dig.
Jag kort-summera din sammanställning med att män skjuter bättre än kvinnor enligt OS-tävlingen 2020.
Citera
2023-09-01, 12:14
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
För det första undrar jag om du är mentalt frisk? Du har skrivit 6 svar istället för 1.
Är du det själv? Du skrev 5-6 inlägg i rad till mig och då besvarade jag dem.
Så mycket personangrepp och ad-hominem du utsätter mig för, nästan i var och varannan mening. Om du fortsätter med det kommer jag att rapportera till mod.

Citat:
Appeal to authority utan källhänvisning.

Mina personliga upplevelser kan du inte falsifiera. För de utgår ifrån mina egna upplevelser. Det är logiskt omöjligt att falsifiera någons personliga upplevelser.
Jag ger blanka fan i både dina upplevelser och fantasier. Istället håller jag mig till vetenskapsbaserade fakta.

Citat:
Haha, då är vi tillbaka på ruta 1 igen. Det är roligt att du tror att du kan läxa upp mig. Mitt uttalande är fullständigt korrekt. Prevalensen av andel kvinnliga uppfinnare har bara betydelse om man vill hävda att män är överlägsna pga. könet. Det gjorde jag inte. Jag gjorde enbart en intressant observation som bestyrker männen förträfflighet. Du får nog ta ett par kurser i logik för du blandar ihop association med kausalitet hela tiden, det är pinsamt.

Jag har rättat dig gumman flertalet gånger där jag har påpekat problemet med när man ignorerar ''the base rate''. Och ändå tror du inte jag förstår det du säger? Jag förstår statistik och forskning på en högre nivå än vad du någonsin kan föreställa dig. Jag har grov kompetens i det ämnet. Varenda grej du läser förstår jag på en högre nivå än du gör. Så är det och det har vi båda fastslagit.

Jag gör ett uttalande som innefattar en observation, jag åberopar inte kausalitet, du misslyckas med att förstå detta och därför tar du upp prevalensen vilket gör dig jävligt korkad.
Så fort du inte har några slagkraftiga argument mot mina inlägg gömmer du dig bakom en vägg av statistik-termer som association och kausalitet och låtsas ha slagit mig i debatten fast det är tvärtom.

Citat:
Irrelevant.
Jag förstår att du inte kunde bemöta min kommentar att könet inte avgör förmågan att uppfinna och bidra till teknologisk utveckling. Du duckar hellre istället med det intetsägande svaret ”irrelevant”.

Citat:
Om du eftersträvar logisk konsekvens så kan du inte lägga tillbaka den till listan.
Då ska du inte heller ta med i din lista att de bästa schackspelarna i världen är män baserat på offentliga data.

Citat:
Då blandar Lupac ihop association med kausalitet igen. Bra jobbat! Det är ett fullständigt korrekt uttalande att den bästa schackspelaren i världen enligt offentlig data (mätbar data) är en man. Data som inte finns kan vi inte ta hänsyn till.

Påståendet är inte att män är bättre på schack pga. de är män, påståendet är att de bästa schackspelarna vad vi vet just nu är män. Det är ett korrekt uttalande. Du blandar ihop association med kausalitet hela tiden. Är du trög?
Det är ett fullständigt korrekt uttalande att den bästa dressyrryttaren i världen enligt offentlig data (mätbar data) är en kvinna. Data som inte finns kan vi inte ta hänsyn till.

Påståendet är inte att kvinnor är bättre på dressyr pga. de är kvinnor, påståendet är att de bästa dressyrryttarna vad vi vet just nu är kvinnor.

Du ignorerar den höga prevalensen av män inom schack vilket hade gjort det omöjligt för kvinnor att vinna oftare än män även om kvinnor var lika skickliga.

Citat:
Irrelevant, jag har inte åberopat kausalitet kopplat till könet. Du är inte på min nivå, och kommer aldrig bli det.

För att du ska förstå nivån av IQ-befrielse på din kommentar så ska vi ta ett exempel (ignorera sanningshalten i uttalandet):

Trollkarlspelle: ''Den som äter mer processat kött har en högre förekomst av tarmcancer jämfört med de som inte äter det''.

På samma sätt kan man skriva: ''De bästa schackspelarna är män''. Det är en observation, det syftar inte ens på kausalitet ditt jävla stolpskott haha.
Då skriver jag följande: ”de bästa dressyrryttarna är kvinnor”. Det är en observation, det syftar inte ens på kausalitet.

Citat:
Är din slutsats att män och kvinnor är lika bra på allt eller vad? Då blandar du ihop association med kausalitet igen... suck!

Du har nämnt typ 5-10 grejer som kvinnor är ''bättre'' på. Jag kan säkert nämna 30 sporter som män är bättre på. Redan där har vi en ledning. Hur kan du leva i sån förnekelse, inte förstå logik, inte förstå association/kausalitet samt köra med sådant makalöst hyckleri?!
Kan du verkligen inte bemöta mina kommentarer med vettiga argument utan att köra med ditt evinnerliga skitsnack om att jag blandar ihop association med kausalitet? Så här gör du varje gång du saknar argument.

I den här tråden tar vi inte med de mest fysiskt krävande idrottsgrenarna, de som är indelade efter kön. Istället läggs fokus på de ”grenar”/aktiviteter/förmågor där gruppen kvinnor överträffar gruppen män. Det är en hel del. Finns naturligtvis fler än de jag tagit med i min lista. Till exempel ultramaraton-löpning över 195 miles (kvinnors representation av de tävlande är mindre än 25 %), 10 m luftgevär.

Citat:
Variationerna har ingen betydelse då vi jämför könen.

Det är som att du skulle anordna en sprinttävling och gemene kvinna är bättre en gemene man men de bästa männen mosar kvinnorna. Är det då korrekt att säga att kvinnor är bättre? Nej, det är det ju inte. Du förstår ju fan inte enkel logik. Du är ju helt hopplös. Det är ju som att prata med en vägg.

Du kan inte ta att män är bättre på mer saker, det är vad det bottnar i här.
De individuella variationerna inom både gruppen män och gruppen kvinnor är större än genomsnittsskillnaden mellan könen, så visst har det en jävla stor betydelse.

Som jag tidigare påpekat är många av de 8000 sporterna utan tävlingsmoment, mixed doubles (t ex tennis, badminton), tävlingslekar (t ex säckhoppning, ringkast-spel) för både barn och vuxna. Många sporter är inte ett dugg fysiskt krävande.
Citera
2023-09-01, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
De som är bra fortsätter inte alltid.

Och kivnnor är som grupp bättre än män på en radda saker, vetenskapligt konstaterat, och redan formulerat i denna tråd säkert 70 ggr.
så orka.
Springa fort är inte en av dessa saker nej, men springa mycket långt och länge är det.
Kvinnors kroppar har en överlägsenhet kontra mäns i just detta.

Bara deal with it.

Nä, hade det varit så hade de ju givetvis lyckats inneha rekorden. Du kan inte säga att en viss grupp är överlägsen samtidigt som de inte har rekord ÄVEN FAST DE springer långt sedan barnsben. vad tramsig du är.
Citera
2023-09-01, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Nej det är faktiskt inte ett dugg dumt. Kvinnorna är ju där. Det är liksom inte försvarsmaktens fel att inte fler kvinnor söker till stridspilot. Jag försökte ju t om vara tydlig med det. Dessutom förstår jag inte ditt resonemang om att bara för att man är bra på något så söker man sig säkert dit. Bara för att du är bra på att städa och gillar att ha det rent och snyggt hemma innebär ju inte att du sannolikt kommer söka dig till jobbet som städare.

Och det är självklart i huvudsak just män som tycker det låter sjukt fett att få betalt för att sitta i ett stridsflygplan och skjuta ned fiender som i Top Gun. De flesta brudar tycker inte det. De tycker det låter förjävla tråkigt och rentav väcker obehag att ha med vapen och krig att göra. Trots att de nu råkar vara jävligt mycket bättre än män på just den här enskilda grenen.

Det är inte försvarsmaktens fel. Och det är inte heller svenska stuteriers fel att 99,999% av sökande till hästskötare är brudar. Eftersom män enligt tråden är så mycket bättre på allt kan man ju i så fall enligt din logik undra varför inte fler män står på kö för att mata hästar hos svenska stall.

Vi pratade aldrig om endast svenska kvinnor. Kvinnor hade tvångstränats och indoktrinerats från tidig ålder i stridspoliteri över alla (särskilt USA och Ryssland) länder i världen om de var överlägsna på stridspilotföreri… du är så dum.

När det är skarpt läge så handlar det om RESULTAT, USA hade inte suttit där med nästintill 100% manliga stridspiloter om kvinnor var bättre. Och hade kvinnor varit bättre hade de sökt dit, SPECIELLT efter 2020.

Löjligt.
Citera
2023-09-01, 12:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vi pratade aldrig om endast svenska kvinnor. Kvinnor hade tvångstränats och indoktrinerats från tidig ålder i stridspoliteri över alla (särskilt USA och Ryssland) länder i världen om de var överlägsna på stridspilotföreri… du är så dum.

När det är skarpt läge så handlar det om RESULTAT, USA hade inte suttit där med nästintill 100% manliga stridspiloter om kvinnor var bättre. Och hade kvinnor varit bättre hade de sökt dit, SPECIELLT efter 2020.

Löjligt.

"Tvångstränats"? Hade det blivit bra piloter? Dom unga tjejerna hade hellre skaffat barn och familj men istället skulle de tvingats in i en väldigt lång och krävande utbildning till stridspiloter?

Ryska tjejer flög gamla dåliga plan under andra världskriget och gjorde det jävligt bra. Men i fredstid hoppar troligen inte tjejer i 20 års åldern på en lång och krävande utbildning för att tjäna som stridspilot i några år. De flesta kvinnor vill ha barn just i den åldern.

Släpper USA ens in kvinnor i stridande enheter?
Citera
2023-09-01, 12:46
Avstängd
Negreritvs avatar
Kvinnor är bättre än män på att sticka koftor och bröstamma barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in