Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
För det första undrar jag om du är mentalt frisk? Du har skrivit 6 svar istället för 1.
Är du det själv? Du skrev 5-6 inlägg i rad till mig och då besvarade jag dem.
Så mycket personangrepp och ad-hominem du utsätter mig för, nästan i var och varannan mening. Om du fortsätter med det kommer jag att rapportera till mod.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Appeal to authority utan källhänvisning.
Mina personliga upplevelser kan du inte falsifiera. För de utgår ifrån mina egna upplevelser. Det är logiskt omöjligt att falsifiera någons personliga upplevelser.
Jag ger blanka fan i både dina upplevelser och fantasier. Istället håller jag mig till vetenskapsbaserade fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Haha, då är vi tillbaka på ruta 1 igen. Det är roligt att du tror att du kan läxa upp mig. Mitt uttalande är fullständigt korrekt. Prevalensen av andel kvinnliga uppfinnare har bara betydelse om man vill hävda att män är överlägsna pga. könet. Det gjorde jag inte. Jag gjorde enbart en intressant observation som bestyrker männen förträfflighet. Du får nog ta ett par kurser i logik för du blandar ihop association med kausalitet hela tiden, det är pinsamt.
Jag har rättat dig gumman flertalet gånger där jag har påpekat problemet med när man ignorerar ''the base rate''. Och ändå tror du inte jag förstår det du säger? Jag förstår statistik och forskning på en högre nivå än vad du någonsin kan föreställa dig. Jag har grov kompetens i det ämnet. Varenda grej du läser förstår jag på en högre nivå än du gör. Så är det och det har vi båda fastslagit.
Jag gör ett uttalande som innefattar en observation, jag åberopar inte kausalitet, du misslyckas med att förstå detta och därför tar du upp prevalensen vilket gör dig jävligt korkad.
Så fort du inte har några slagkraftiga argument mot mina inlägg gömmer du dig bakom en vägg av statistik-termer som association och kausalitet och låtsas ha slagit mig i debatten fast det är tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Irrelevant.
Jag förstår att du inte kunde bemöta min kommentar att könet inte avgör förmågan att uppfinna och bidra till teknologisk utveckling. Du duckar hellre istället med det intetsägande svaret ”irrelevant”.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Om du eftersträvar logisk konsekvens så kan du inte lägga tillbaka den till listan.
Då ska du inte heller ta med i din lista att de bästa schackspelarna i världen är män baserat på offentliga data.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Då blandar Lupac ihop association med kausalitet igen. Bra jobbat! Det är ett fullständigt korrekt uttalande att den bästa schackspelaren i världen enligt offentlig data (mätbar data) är en man. Data som inte finns kan vi inte ta hänsyn till.
Påståendet är inte att män är bättre på schack pga. de är män, påståendet är att de bästa schackspelarna vad vi vet just nu är män. Det är ett korrekt uttalande. Du blandar ihop association med kausalitet hela tiden. Är du trög?
Det är ett fullständigt korrekt uttalande att den bästa dressyrryttaren i världen enligt offentlig data (mätbar data) är en kvinna. Data som inte finns kan vi inte ta hänsyn till.
Påståendet är inte att kvinnor är bättre på dressyr pga. de är kvinnor, påståendet är att de bästa dressyrryttarna vad vi vet just nu är kvinnor.
Du ignorerar den höga prevalensen av män inom schack vilket hade gjort det omöjligt för kvinnor att vinna oftare än män även om kvinnor var lika skickliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Irrelevant, jag har inte åberopat kausalitet kopplat till könet. Du är inte på min nivå, och kommer aldrig bli det.
För att du ska förstå nivån av IQ-befrielse på din kommentar så ska vi ta ett exempel (ignorera sanningshalten i uttalandet):
Trollkarlspelle: ''Den som äter mer processat kött har en högre förekomst av tarmcancer jämfört med de som inte äter det''.
På samma sätt kan man skriva: ''De bästa schackspelarna är män''. Det är en observation, det syftar inte ens på kausalitet ditt jävla stolpskott haha.
Då skriver jag följande: ”de bästa dressyrryttarna är kvinnor”. Det är en observation, det syftar inte ens på kausalitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Är din slutsats att män och kvinnor är lika bra på allt eller vad? Då blandar du ihop association med kausalitet igen... suck!
Du har nämnt typ 5-10 grejer som kvinnor är ''bättre'' på. Jag kan säkert nämna 30 sporter som män är bättre på. Redan där har vi en ledning. Hur kan du leva i sån förnekelse, inte förstå logik, inte förstå association/kausalitet samt köra med sådant makalöst hyckleri?!
Kan du verkligen inte bemöta mina kommentarer med vettiga argument utan att köra med ditt evinnerliga skitsnack om att jag blandar ihop association med kausalitet? Så här gör du varje gång du saknar argument.
I den här tråden tar vi inte med de mest fysiskt krävande idrottsgrenarna, de som är indelade efter kön. Istället läggs fokus på de ”grenar”/aktiviteter/förmågor där gruppen kvinnor överträffar gruppen män. Det är en hel del. Finns naturligtvis fler än de jag tagit med i min lista. Till exempel ultramaraton-löpning över 195 miles (kvinnors representation av de tävlande är mindre än 25 %), 10 m luftgevär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Variationerna har ingen betydelse då vi jämför könen.
Det är som att du skulle anordna en sprinttävling och gemene kvinna är bättre en gemene man men de bästa männen mosar kvinnorna. Är det då korrekt att säga att kvinnor är bättre? Nej, det är det ju inte. Du förstår ju fan inte enkel logik. Du är ju helt hopplös. Det är ju som att prata med en vägg.
Du kan inte ta att män är bättre på mer saker, det är vad det bottnar i här.
De individuella variationerna inom både gruppen män och gruppen kvinnor är större än genomsnittsskillnaden mellan könen, så visst har det en jävla stor betydelse.
Som jag tidigare påpekat är många av de 8000 sporterna utan tävlingsmoment, mixed doubles (t ex tennis, badminton), tävlingslekar (t ex säckhoppning, ringkast-spel) för både barn och vuxna. Många sporter är inte ett dugg fysiskt krävande.