2023-08-03, 11:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej det har inte undgått mig att män slåss mer när alkohol och andra substanser är inblandade.
Det gäller även kvinnor. så försök igen.

Citat:
Men utöver den miljön/omständigheterna så slåss inte män så fort de inte är överens om något. Våra arbetsplatser hade varit ineffektiva och massor med anmälningar, personskador och skador på materiel.

det är korrekt, män vet (i regel) att man inte kan bete sig hursom helst utan att åka på spö. det är även skälet till att vi begränsar oss när det kommer till utryck för aggresivitet i andra former än fysiskt våld, medans kvinnor inte gör det....
Senast redigerad av slö 2023-08-03 kl. 12:00.
Citera
2023-08-03, 11:59
Avstängd
Citat:
Inkluderade ju att män är bäst på att orsaka allvarliga skador och död i trafiken.

precis ,som att kvinnor är bäst på att dö vid barnfödade, och därför måste män vara bättre på barfödande än kvinnor, resonemanget.....
Citera
2023-08-03, 12:00
Avslutad
Bättre på att se sexiga ut.
Känner inte alls samma sak när jag tittar på en man.

Sen är dom bättre på att smutsa ner i badrum
Citera
2023-08-03, 12:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla

Fast jag känner ingen sexuell attraktion när jag tittar på en sexig kvinna, en sexig man däremot....

Fast jag sommarjobbade som lokalvårdare för många år sen och ingen ville städa herrarnas.
Citera
2023-08-03, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Absolut.
Citat:
rimligt. män och kvinnors "inre känslomässiga lista" över prioriteringsordningen på vad de vill se i sin partner skiljer sig extremt.

Citat:

troligtvis är de bättre på att smutsa ner.

Kvinnor spenderar mer tid på obetalt hemarbete än män. dens största skillnaden mellan dem är märkligt nog bland (om vi exkluderar de som är ensamstående med barn, de flesta barnen där mamman brutit upp hemmet bor ju med henne)
Ensamstående 20–44 år utan barn kvinna 16:17h man 11:07h
Citera
2023-08-03, 12:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det gäller även kvinnor. så försök igen.

det är korrekt, män vet (i regel) att man inte kan bete sig hursom helst utan att åka på spö. det är även skälet till att vi begränsar oss när det kommer till utryck för aggresivitet i andra former än fysiskt våld, medans kvinnor inte gör det....

Ja nästan alla blir lite extra omdömeslösa av droger.

Ja det är därför män inte slåss fysiskt i tid och otid utan nöjer sig med att snacka skit.

Citat:
Ursprungligen postat av slö
precis ,som att kvinnor är bäst på att dö vid barnfödade, och därför måste män vara bättre på barfödande än kvinnor, resonemanget.....

Delar som sagt inte din åsikt gällande detta.
Citera
2023-08-03, 12:19
Avstängd
Citat:
Ja nästan alla blir lite extra omdömeslösa av droger.
Jupp. det är ju även förklaringen till männs överdödlighet i trafiken om du läser den länkade studien i tråden.)

Citat:
Ja det är därför män inte slåss fysiskt i tid och otid utan nöjer sig med att snacka skit.

män slås fysiskt i tid och otid, i jmf med den övriga populationen.

Citat:
Delar som sagt inte din åsikt gällande detta.

det förstår jag, män kan ju inte föda barn som du påpekat tidigare.
och det är ju därför du inte kan bedömma vem som är bäst bilförare, kvinnor kan ju inte köra.
Citera
2023-08-03, 12:28
Avslutad
Citat:
Fast jag känner ingen sexuell attraktion när jag tittar på en sexig kvinna, en sexig man däremot....

Fast jag sommarjobbade som lokalvårdare för många år sen och ingen ville städa herrarnas.

Du borde städa på discotek wohoooo.

Jag förstår inte varför inte alla kvinnor är lesbianer
Citera
2023-08-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du säger emot dig själv. En docka kan knappast ha högre värde än en levande man.

[/i]

Du sätter tonen redan där, huruvida om du seriöst fick det jag skrev till att kvinnor är bokstavligen dockor låter jag vara osagt, för det spelar mindre roll, för antingen är du ett troll eller bara korkad. Tror inte det är någon större poäng med att försöka föra dialog med dig då du gör sådana löjliga och grova misstolkningar oavsett om det är medvetet eller ej ifrån din sida.
Citera
2023-08-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Du sätter tonen redan där, huruvida om du seriöst fick det jag skrev till att kvinnor är bokstavligen dockor låter jag vara osagt, för det spelar mindre roll, för antingen är du ett troll eller bara korkad. Tror inte det är någon större poäng med att försöka föra dialog med dig då du gör sådana löjliga och grova misstolkningar oavsett om det är medvetet eller ej ifrån din sida.
Ja, det blev väl lite för jobbigt för dig svara mig.
Citera
2023-08-03, 15:49
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det går naturligtvis inte att avgöra utifrån den givna informationen. T ex hade kanske Albin kommit fram till destinationen om han kört i 80 km/h medan Anna kanske hade kört av vägen om hon kört i 70 km/h. Det kan vi inte veta utifrån det scenariot du målar upp och således kan vi inte avgöra vem som är skickligast.

Hade båda kört i samma hastighet men den ena kört av vägen och en andra kommit fram, ja då hade vi kunnat avgöra vem som var den skickligaste föraren.

Ganska grundläggande kan man tycka.
Om man ponerar att båda lugna Anna och hetsiga Albin kör lika många mil per år och har en tio år gammal VW Golf med tvåhjulsdrift då? Skillnaden mellan Anna och Albin är deras köpbeteenden.

Anna anpassar hastigheten efter bl a väglag, typ av väg, väder, trafikens täthet och bilens säkerhet. När det är som jävligast väder med ishalka och snöstorm stannar hon hemma istället för att ge sig ut trafiken.

Albin slarvar med att anpassa hastigheten efter rådande trafikförhållanden. Han ger sig ut i trafiken trots busväder med ishalka och snöstorm och riskerar sitt och medtrafikanters liv.

Visst är sannolikheten större att Anna är den skickligare bilföraren av de två, fast hon kör långsammare i den hypotetiska trafiksituationen.
Citera
2023-08-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Om man ponerar att båda lugna Anna och hetsiga Albin kör lika många mil per år och har en tio år gammal VW Golf med tvåhjulsdrift då? Skillnaden mellan Anna och Albin är deras köpbeteenden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Correlation_does_not_imply_causation

https://en.wikipedia.org/wiki/Confounding#:~:text=In%20causal%20inference%2C%20a %20confounder,variable%2C%20causing%20a%20spurious %20association.

https://en.wikipedia.org/wiki/Internal_validity

Dina misstag överlag i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in