Citat:
Intresse klubben noterar.Ja really. Och jag tror du förstod andemeningen/sensmoralen i det jag skrev också.
Och den är också kopplad till ”reasonable doubt”. Jag kommer till det.
Visst att köra lite ”…we think nothing is more unfair than to judge of the sentiments of one age by the improved moral perceptions of another…”(inte Denning den här gången), men snubben betecknade homosexuella som reservoirer för könssjukdomar osv.
”It’s up to history to judge”…som Pol Pot sa.
Min poäng var, precis samma som när någon igår skrev att 2+2 alltid är fyra, att sammanhanget alltid är viktigt.
Det är som när JJ säger att hon vill bli kremerad. Lite fint ju på nåt sätt att höra en brådmogen 20-åring göra såna framtidsplaner. Men sen sätter man sig in i sammanhanget och vem som säger det.
Polischefer i det här fallet sa att de gjort allt för att lösa detta. Det har de inte har det ju nu visat sig. Men det lät fint när de sa det.
Rådmannen har dömt och det finns fortfarande helt logiska vurpor i tidslinjen.
Hans kanske mest kända citat är ”Inte orimligt kort tid”. Lite fint om han sagt det i ett annat sammanhang, kanske om vår tid här på jorden, eller annat, men nu är hans tidsuppfattning kanske lite FÖR filosofisk i domen. Utrymme för ”reasonable doubt”? Han är övertygad, men inte alla.
Så Denning, Pol Pot och JJ kan säga fina saker, men avsändaren och sammanhanget är ibland värda att fundera över.
Och den är också kopplad till ”reasonable doubt”. Jag kommer till det.
Visst att köra lite ”…we think nothing is more unfair than to judge of the sentiments of one age by the improved moral perceptions of another…”(inte Denning den här gången), men snubben betecknade homosexuella som reservoirer för könssjukdomar osv.
”It’s up to history to judge”…som Pol Pot sa.
Min poäng var, precis samma som när någon igår skrev att 2+2 alltid är fyra, att sammanhanget alltid är viktigt.
Det är som när JJ säger att hon vill bli kremerad. Lite fint ju på nåt sätt att höra en brådmogen 20-åring göra såna framtidsplaner. Men sen sätter man sig in i sammanhanget och vem som säger det.
Polischefer i det här fallet sa att de gjort allt för att lösa detta. Det har de inte har det ju nu visat sig. Men det lät fint när de sa det.
Rådmannen har dömt och det finns fortfarande helt logiska vurpor i tidslinjen.
Hans kanske mest kända citat är ”Inte orimligt kort tid”. Lite fint om han sagt det i ett annat sammanhang, kanske om vår tid här på jorden, eller annat, men nu är hans tidsuppfattning kanske lite FÖR filosofisk i domen. Utrymme för ”reasonable doubt”? Han är övertygad, men inte alla.
Så Denning, Pol Pot och JJ kan säga fina saker, men avsändaren och sammanhanget är ibland värda att fundera över.
Jag tackade som sagt för din ivriga googling och predikningar. Vill du dra det i långbänk rekommenderar jag nån lyktstolpe i närheten.
Hur sen utfallet blir överlåter jag med varm hand till HovR och det ska bli intressant.
M är inte den första som granskats utifrån formeln gemensamt och i samråd.
Det är dock lika intressant varje gång det berör indiciemål (som inkluderar bevisning likaväl) att (förutom utfallet) ta del av resonemanget.
Det äkta juridiska alltså bortom flashbacks domstol och experter.
Det är du som behöver fundera och sluta komma dragandes med en massa skitsnack, som att Maja håller tyst. Det är tack vare Maja som vi vet hur mordet har gått till. Det är hon som har berättat det.