Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-31, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Susa94
Innslag på nyhetene ikveld «politet har fortsatt ingen pågrepet i saken»

Hadde de sagt det om AK er i varetekt ..?
En person kan jo pågripes og settes i varetekt for en annen sak.

Feks i Filippasaken ble GM pågrepet og varetektsfengslet. Senere etter at politiet hadde funnet nok bevis mot GM i Emilie Meng-saken og Sorø-saken, så ble varetektsfengslingsgrunnlaget utvidet i forbindelse med bevis mot GM i Meng-saken og Sorø-saken.
Citera
2023-08-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
SA har jo formidlet et oppdrag som var ment som en spøk, og JAH mener at det var starten på marerittet.

Han sa så.. Men jeg har en fornemmelse av at han visste at marerittet startet pga noe helt annet. Dersom dette stemmer, så mener jeg det sier en del om avdødes vilje og evne til å.... Ja, jeg trenger ikke si mer.
Citera
2023-08-31, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Han sa så.. Men jeg har en fornemmelse av at han visste at marerittet startet pga noe helt annet. Dersom dette stemmer, så mener jeg det sier en del om avdødes vilje og evne til å.... Ja, jeg trenger ikke si mer.

Det jeg reagerer på er at SA sier han ikke vet noe, han må da vite hvem som gjorde det når han formidlet det.
Citera
2023-08-31, 21:37
Medlem
Citat:
Det jeg reagerer på er at SA sier han ikke vet noe, han må da vite hvem som gjorde det når han formidlet det.

Det er klart, men han kan støtte seg på at saken ble henlagt. Uansett ser det ikke ut til at disse tre brannene har tilknytning til alt som har skjedd i 2023. Men drapsteamet kan ha utnyttet den situasjonen, pga de trodde mistanken for drapet kom til å falle på de tidligere sakene.
Citera
2023-08-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Det er klart, men han kan støtte seg på at saken ble henlagt. Uansett ser det ikke ut til at disse tre brannene har tilknytning til alt som har skjedd i 2023. Men drapsteamet kan ha utnyttet den situasjonen, pga de trodde mistanken for drapet kom til å falle på de tidligere sakene.

Ikke godt å si, fikk de som tente på betongbilen pengene sine da?
Det er så mye vi ikke vet at jeg holder alt åpent.
Senast redigerad av Formann 2023-08-31 kl. 21:43.
Citera
2023-08-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ikke godt å si, fikk de som tente på betongbilen pengene sine da?
Det er så mye vi ikke vet at jeg holder alt åpent.

Det ble betalt 20k etter betongbil brannen. JAH sa han følte han måtte. No mer ble ikke sagt. Ikke kommet ut såvidt meg bekjent hvem som fikk pengene. SA hadde fungert som mellommann og betalte de i første omgang slik jeg har forstått det.
Citera
2023-08-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNorway85
Det ble betalt 20k etter betongbil brannen. JAH sa han følte han måtte. No mer ble ikke sagt. Ikke kommet ut såvidt meg bekjent hvem som fikk pengene. SA hadde fungert som mellommann og betalte de i første omgang slik jeg har forstått det.

Det mest nærliggende er å tro at det aldri i realiteten var noen mellommann. Selv om det er enklest å si det.
Citera
2023-08-31, 22:26
Medlem
SA er han som kjørte krokbilen og han som han som sa han bare fikk beskjed om å ta i mot 20k fra J da han kom på jobb den morgenen firdi han hadde lagt ut for brannen. ER er han som var med på båtturen og som J kastet under bussen. Og andre i samme kompisgjeng sier at J ba han om å "ordne brannen". Det var først når Kripos ble innblandet og J selv ble siktet st J kom med historien om at det var en spøk som var misforstått.

Grunnen til at ER ikke er venn med J eller hans nærmeste kompiser på fb lengre, er nettopp pga dette. Ikke fordi han er skyldig i noe annet enn å prøve å hjelpe en kompis.

Dette har tre forskjellige som kjenner de alle sammen fortalt. For meg høres dette veldig sant ut. Men mulig jeg er litt objektiv.
Senast redigerad av Atal 2023-08-31 kl. 22:31.
Citera
2023-08-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
SA er han som kjørte krokbilen og han som han som sa han bare fikk beskjed om å ta i mot 20k fra J da han kom på jobb den morgenen. ER er han som var med på båtturen og som J kastet under bussen. Og andre i samme kompisgjeng sier at J ba han om å "ordne brannen". Det var først når Kripos ble innblandet og J selv ble siktet st J kom med historien om at det var en spøk som var misforstått.

Grunnen til at ER ikke er venn med J eller hans nærmeste kompiser på fb lengre, er nettopp pga dette. Ikke fordi han er skyldig i noe annet enn å prøve å hjelpe en kompis.

Dette har tre forskjellige som kjenner de alle sammen fortalt. For meg høres dette veldig sant ut. Men mulig jeg er litt objektiv.

Du kjenner tydeligvis gjengen rundt J og gutta litt bedre enn meg. Så betviler ikke det du skriver. Alltid sagt at jeg mener det er adskillig mer bak det enn vi får høre i Avhørt. Hvorfor ble krokbilen påtent egentlig?
Citera
2023-08-31, 22:37
Medlem
Citat:
SA er han som kjørte krokbilen og han som han som sa han bare fikk beskjed om å ta i mot 20k fra J da han kom på jobb den morgenen firdi han hadde lagt ut for brannen. ER er han som var med på båtturen og som J kastet under bussen. Og andre i samme kompisgjeng sier at J ba han om å "ordne brannen". Det var først når Kripos ble innblandet og J selv ble siktet st J kom med historien om at det var en spøk som var misforstått. .
Det virker sannsynlig. Tror vi kan slå strek over de brannene.

Spørsmålet er hva denne kriminelle organisasjon driver med, hvitvasking er nevnt, men for hvem? Eller er det selv-vasking...
Citera
2023-08-31, 22:37
Medlem
Citat:
SA er han som kjørte krokbilen og han som han som sa han bare fikk beskjed om å ta i mot 20k fra J da han kom på jobb den morgenen firdi han hadde lagt ut for brannen. ER er han som var med på båtturen og som J kastet under bussen. Og andre i samme kompisgjeng sier at J ba han om å "ordne brannen". Det var først når Kripos ble innblandet og J selv ble siktet st J kom med historien om at det var en spøk som var misforstått.

Jeg er enig med deg. Men jeg mener "mellommannen" selv er pyromanen. Litt rart at han i løpet av natta etter båtturen har rukket å engasjere folk, å legge ut 20k or jobben.

Uten at jeg tror dette har noen som helst sammenheng med drapet.
Citera
2023-08-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNorway85
Du kjenner tydeligvis gjengen rundt J og gutta litt bedre enn meg. Så betviler ikke det du skriver. Alltid sagt at jeg mener det er adskillig mer bak det enn vi får høre i Avhørt. Hvorfor ble krokbilen påtent egentlig?

Jeg har ikke hørt noe konkret om krokbilen, men jeg har tenkt at de så det gikk bra med betongbilen og utbetaling. Og siden J fikk en del mindre igjen fra forsikringsselskapet enn han regnet med så trengte han kanskje mer penger. Når man legger en plan som fungerer så kan man bli litt høy på seg selv og ikke tenkte så smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in