• 1
  • 2
2023-08-31, 21:51
Medlem
FattyMcCools avatar
Senaste tiden har det blivit från Lidl och ICA och av de två är Lidls klart bäst. Men känns ändå som att något saknas. Förutom att vara ett smarrigt snacks så är det en fantastiskt bra allround-ingrediens att ha till matlagning. Nästan all mat blir bättre med ett par nävar chilinötter i!

Vart handlar ni era chilinuts?
Citera
2023-08-31, 21:55
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Bästa kommer från Arab-affärerna
Citera
2023-08-31, 21:56
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Gör mina egna chilinötter. Slipper man socker och skit i. Nötter, olja, chilipulver och torka i ugn på 100 grader i 10 min.

Ibland adderar jag krossade kaffir lime blad.
Citera
2023-08-31, 22:01
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattyMcCool
Senaste tiden har det blivit från Lidl och ICA och av de två är Lidls klart bäst. Men känns ändå som att något saknas. Förutom att vara ett smarrigt snacks så är det en fantastiskt bra allround-ingrediens att ha till matlagning. Nästan all mat blir bättre med ett par nävar chilinötter i!

Låter märkligt kanske men de absolut bästa och godaste chilinötterna jag vet är Eldorado-nötterna från Willys. Perfekt knaprighet och lagom starka
Citera
2023-08-31, 22:12
Medlem
Citat:
Handlar det om jordnötter med ett chilikryddat degskal omkring sig?
Citera
2023-08-31, 22:22
Medlem
DarioArgentos avatar
Eldorado är bäst tycker jag.
Citera
2023-08-31, 22:25
Medlem
FattyMcCools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
Bästa kommer från Arab-affärerna
Jag brukar undvika såna affärer.

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Låter märkligt kanske men de absolut bästa och godaste chilinötterna jag vet är Eldorado-nötterna från Willys. Perfekt knaprighet och lagom starka
Kan jag mycket väl tänka mig. När det kommer till chilinötter så tror jag inte nödvändigtvis dyrast = bäst. Kan säkert mycket väl vara som Psykosen är inne på att de bästa köper man från Bagdad Bob i hans turkbutik.

Har en willys i närheten. Ska testa deras.

Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Handlar det om jordnötter med ett chilikryddat degskal omkring sig?
Tänker på de med degskal omkring.
Citera
2023-08-31, 22:28
Medlem
Citat:
Jag brukar undvika såna affärer.
Dumt. Man kan hitta mycket bra och billigt på sådana ställen.
Citat:
Tänker på de med degskal omkring.
Sällan jag köper sånt, men håller med de som pekar på att Eldorados är riktigt bra.
Citera
2023-08-31, 22:33
Medlem
FattyMcCools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Dumt. Man kan hitta mycket bra och billigt på sådana ställen.
Sällan jag köper sånt, men håller med de som pekar på att Eldorados är riktigt bra.
Det kan man säkert. Men vill dom ha kunder så får de ju göra sina källarhålor lite inbjudande och märka upp saker ordentligt. Jag tycker det ser ut som terroristfästen när man tittar in på ett sånt där ställe.

Mm, ska svänga förbi willys och testa eldorados imorrn.
Citera
2023-08-31, 23:19
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Det kan man säkert. Men vill dom ha kunder så får de ju göra sina källarhålor lite inbjudande och märka upp saker ordentligt. Jag tycker det ser ut som terroristfästen när man tittar in på ett sånt där ställe.

Mm, ska svänga förbi willys och testa eldorados imorrn.

Willys har inte lika goda som i Arab-affärerna, Araberna har dem godaste
Citera
2023-08-31, 23:23
Medlem
reverend.paisleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Gör mina egna chilinötter. Slipper man socker och skit i. Nötter, olja, chilipulver och torka i ugn på 100 grader i 10 min.
Ibland adderar jag krossade kaffir lime blad.
Jag förmodar detta är nötter utan degskalet. Låter intressant!
Utveckla gärna din metod. Oljetyp? Chiliolja, mald chili eller chilipaste?

RIP
Citera
2023-08-31, 23:51
Medlem
Citat:

Coop. Inga slår deras X-tra nötter. Köper inga andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in