2023-08-31, 19:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Haaland utsedd till årets spelare.
Trodde dom skulle fiffla till Messi men det blev rätt beslut
Citera
2023-08-31, 19:37
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Se bara till att motståndarna inte får rött kort

Haha, ja det är vi själva som är våran största nemesis.
Citera
2023-08-31, 20:18
Medlem
jontepsgs avatar
Satan vilken härlig grupp Newcastle fick, beroende på hur man ser det. 😁

Jag är rätt nöjd med Arsenals, den ska dom vinna.
Citera
2023-08-31, 20:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag är rätt nöjd med Arsenals, den ska dom vinna.

Europa League-aura över den gruppen
Citera
2023-08-31, 20:22
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Wow, kunde inte önskat mig bättre grupper för mina favoritlag Arsenal och Barca. Jag är väldigt nöjd med dragningen.

City fick också en enkel grupp, men Newcastle däremot... vilken mardrömsgrupp de fick.

Måste bara fråga. Hur kände du när Barcelona var äckliga as mot Arsenal, Wenger och alla gooners under Fabregas två sista säsonger med oss?

Barcelona för mig är i topp 3 dom vidrigaste klubbarna i europa. 😅
Citera
2023-08-31, 20:24
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Europa League-aura över den gruppen

Haha verkligen. Sevilla äger fan EL. 7 EL-vinster sedan 2006, imponerande faktiskt.
Citera
2023-08-31, 20:29
Medlem
Tror ni Salah går till Saudi?? Hoppas nästan det..
Citera
2023-08-31, 20:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Gravenberch alltså.

En del av den här affären gör mig lite förbannad, ärligt talat.

Förstå mig rätt - sportsligt är den rimlig. Priset är vad det är på dagens marknad, spännande spelare med bra egenskaper, ung och utvecklingsbar. Kan bli kanon i den här miljön, med Klopp, med de här spelarna runt sig.

Men Liverpool ger alltså 40m€+5m€ i addons. För en spelare som fick 3 (!) starter i Bundesliga i fjol. Som kostade Bayern 18m€ i fjol. Prislappen har trots en värdelös säsong dubblats. Hur är det möjligt?

Varför var inte Liverpool där i fjol när prislappen var den halva? Om man identifierat Gravenberch som hade rätt egenskaper? Liverpool jagade ju mittfältare hela förra sommaren med, som slutade i Melo på lån som skadade sig direkt och knappt gjorde en minut.

Kanske har det med Julian Ward och sportchefskaoset att göra. Men det är riktigt uselt när man betänker att killen kunde redan gjort ett år i Liverpool, kostat halva och redan varit helt inkörd i vad Klopp vill göra.

Nu får vi se. Bra med mer folk på mittfältet, men snarlik Szoboslai kanske? Hoppas han inte bytt en bänk till en annan. Klopp brukar ju hitta sin elva och hålla sig till den, fråga Minamino.
Citera
2023-08-31, 20:47
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Gravenberch alltså.

En del av den här affären gör mig lite förbannad, ärligt talat.

Förstå mig rätt - sportsligt är den rimlig. Priset är vad det är på dagens marknad, spännande spelare med bra egenskaper, ung och utvecklingsbar. Kan bli kanon i den här miljön, med Klopp, med de här spelarna runt sig.

Men Liverpool ger alltså 40m€+5m€ i addons. För en spelare som fick 3 (!) starter i Bundesliga i fjol. Som kostade Bayern 18m€ i fjol. Prislappen har trots en värdelös säsong dubblats. Hur är det möjligt?

Varför var inte Liverpool där i fjol när prislappen var den halva? Om man identifierat Gravenberch som hade rätt egenskaper? Liverpool jagade ju mittfältare hela förra sommaren med, som slutade i Melo på lån som skadade sig direkt och knappt gjorde en minut.

Kanske har det med Julian Ward och sportchefskaoset att göra. Men det är riktigt uselt när man betänker att killen kunde redan gjort ett år i Liverpool, kostat halva och redan varit helt inkörd i vad Klopp vill göra.

Nu får vi se. Bra med mer folk på mittfältet, men snarlik Szoboslai kanske? Hoppas han inte bytt en bänk till en annan. Klopp brukar ju hitta sin elva och hålla sig till den, fråga Minamino.

Varför priset dubblats? För det är ett engelskt lag som är köpare så klart.
Citera
2023-08-31, 20:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Varför priset dubblats? För det är ett engelskt lag som är köpare så klart.

Givetvis är det så. Och för att det är sent i fönstret och för att Bayern ska försöka gå för Palhinha som påstås kosta dem 60-80m. Som för övrigt kostade 20m för Fulham, svårt att se hur hans pris ska ha fyrdubblats över ett år, särskilt inte när han är 28 och nyss varit skadad med axeln ur led, oklart när han är spelklar...

Varför Liverpool nu ska köpa Gravenberch dyrt för att Bayern behöver pengarna till Palhinha.

Det blir spännande att se om Gravenberch är the shit. Men som sagt, en del av mig önskar man fixat den här affären redan i fjol, istället för att betala dubbelt i år. Att Ox, Keita och Milner skulle bort var ingen nyhet i fjol.
Citera
2023-08-31, 21:00
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Givetvis är det så. Och för att det är sent i fönstret och för att Bayern ska försöka gå för Palhinha som påstås kosta dem 60-80m. Som för övrigt kostade 20m för Fulham, svårt att se hur hans pris ska ha fyrdubblats över ett år, särskilt inte när han är 28 och nyss varit skadad med axeln ur led, oklart när han är spelklar...

Varför Liverpool nu ska köpa Gravenberch dyrt för att Bayern behöver pengarna till Palhinha.

Det blir spännande att se om Gravenberch är the shit. Men som sagt, en del av mig önskar man fixat den här affären redan i fjol, istället för att betala dubbelt i år. Att Ox, Keita och Milner skulle bort var ingen nyhet i fjol.

Pahlinha spelade mot oss senast. Han var den som nickade in deras kvittering...
Citera
2023-08-31, 21:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Pahlinha spelade mot oss senast. Han var den som nickade in deras kvittering...

Ah, ok. Missat att han var tillbaka från axelskadan, var snack om en längre frånvaro när den inträffade minns jag. Måste varit skapligt lindrig då.

Either way - att spelarens pris dubblas på ett år när han varit en flopp i sin nya klubb är anmärkningsvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in