Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Nordkoreas statsideologi är Jushe. Det går ut på oberoende och självförsörjning.
Putin ser Kim Jong Un som en läromästare och vill gärna införa samma ideologi i Ryssland.
Men därför är det ganska paradoxalt att han kommer och tigger vapen. Enligt Jushe skall man ju kunna producera allt man behöver själv och inte vara beroende av någon annan. Jag tror inte att Kim är jätteförtjust över detta och vill nog helst behålla alla vapen han har. Men han ställer nog ändå upp för sin kompis i Kreml. Han har ju inte så många vänner i världen.
Jag är beläst på just juche, men han är desperat själv, hans pappa skickade flygplan jorden runt för att inhandla cognac av finare märken och mat dom själva inte kunde producera. Men pengar styr i slutet, ingen religion på världen kommer sätta sig över dollar tecknet oavsett vart man kommer ifrån, om man inte är buddist.
Men att Putin går den här vägen tyder på ett desperat drag som den ryska eliten gärna skulle soppa under mattan om det blir vida känt. i ryssland tror jag ingen vet om att han söker hjälp från andra länder