2023-08-31, 19:35
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja Putin har ju gått på tiggarstråk b.la till Nordkorea för att få mer vapen. Bättre än dom väst producerar lär dom Nordkoreanska dock inte vara utan får nog användas helt på egen risk då det lite av rysk roulette att använda dom.
Iran har levererat kinesisk ammunition från 80-talet till 60mm granatkastare men de är av dåligt skick. Skräp de själva inte vill använda. Mordkorea kommer göra samma sak. Skicka sitt gamla skräp för top Dollar...
Citera
2023-08-31, 19:39
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ukraina har inte passerat en enda försvarslinje. Det är ren desinformation.

Peta fram en källa på ditt påstående eller så ljuger du som vanligt. Sitter du och fantiserar och inbillar dig saker igen??? Bevisligen så har du ingen aning om vad du skriver.
Citera
2023-08-31, 19:45
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ryssland behöver knappast tigga. De har kapaciteten att producera mer än vad de behöver, och produktionstakten just nu lär ligga på närmare en halv miljon granater per månad.

Har du någon källa på det?

Citat:
Jag har tidigare visat på siffran 380 000, men sedan dess har produktionen ökats.

Citat:
USA förmår producera 15 000 per månad,

Citat:
och levererar nu bara klustergranater

Citera
2023-08-31, 19:48
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Vad som helst som Ukraina har, så har Ryssland bättre och mer av samma. Ukraina har inte tillräckligt av dessa för att kunna använda dem för att penetrera en starkt befäst försvarslinje.
Detta citat är i klass med nedanstående:

"Det finns inga amerikanska otrogna i Bagdad. Aldrig!"
"Mina känslor, som vanligt, kommer vi att slakta dem alla."
"Vår första bedömning är att de alla kommer att dö."
"Vi kommer att välkomna dem med kulor och skor."
"De är inte ens [inom] 100 miles [från Bagdad]. De finns inte någonstans. De har ingen plats i Irak. Det här är en illusion ... de försöker sälja en illusion till de andra."
"De försökte få in ett litet antal stridsvagnar och personalbärare in genom al-Durah men de var omringade och de flesta av deras otrogna fick sina halsar skurna."
"Jag kan säga, och jag är ansvarig för vad jag säger, att de har börjat begå självmord under Bagdads murar. Vi kommer att uppmuntra dem att begå fler självmord snabbt."

Bagdad Bob
Citera
2023-08-31, 19:51
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Nu skrev du inte till mig heller men jag tror ändå att jag kan förklara varför många av oss skriver som vi skriver.

Jag själv använder inte P-tins riktiga namn eller använder versal i till hans efter eller förnamn. Jag kallar honom konsekvent för putler, pruttler,poopin, pissputler, bajsgubben mm. På samma sätt skriver jag aldrig R-ssland utan det får bli ryzzland, pizzland och liknande, r-ssar kallar jag för uralmongoler, ryzzar, vatniks och dyl. Varför skriver jag så?

1. Det känns bra, ungefär som en slags terapi.
2. För att få ryzzvatnikarna att förstå hur en vanlig människa ser ner på dem likt 97% av oss psykiskt friska.
3. Någonstans tror jag att ryzzambassaden och pissryska underrättelsetjänster går in och läser av svenska sociala medier, jag tycker det är bra att de får se hur vi omnämner dem, att de ser hur är impopulära de är i länder med yttrandfrihet.

Jag vet naturligtvis att det finns många bra ryzzar (mycket bättre än stalinisterna, islamisterna och de hitlertrogna nazisterna som skriver här.)
Att du hoppar över inlägg med zz-stavning och sånt är tråkigt, men jag tänker fortsätta använda mina epitet om dem. Hoppas du förstår.

Tack för svar.

Och helt ärligt så förstår jag precis vad du skriver och anledningen till varför. Anledningen till att det blir aningen komplicerat att läsa ord som stavas på ett "oförutsett" sätt är att mänskliga ögon och hjärna är van (eller vänjs till) att läsa stora mängder text med hjälp av en form av "pattern regocnition", d.v.s. att du kan förutse och förstå en mening eller ett ord baserat på sammanhanget även om en del av orden är felstavade eller orden okända.
Till exepmel denna mening smo itne är helt korretk mne enkelt kna förstås ädnå.

När det däremot förekommer ord eller meningar som på ett markant sätt avbryter från vad hjärnan förväntar sig så blir texten mer komplicerad att ta till sig och man måste göra en bedömning av om det är värt besväret att traggla sig igenom en text som, trots sin formatering, kanske innehåller information som man vill ta del av (eller inte) i ett hav av andra texter.

Vet inte om du är bekant med Erik Granströms författarskap och bokserien "Krönikan om den femte konfluxen", men det är ett typexempel på en serie böcker som innehåller meningar och ord som din hjärna inte på förhand alltid kan förutse. Den är därför ganska svårläst men, i mitt tycke, väl värt besväret.
Citera
2023-08-31, 20:07
Avslutad
Nu är vi igenom så gött! Mycket tack vare leopard och stridsfordon 90 vill jag påstå

Det finns många härinne som slentrianmässigt baktalar dessa giganter och även t90 och t72. Vi får anta att de inte vet bättre.
Citera
2023-08-31, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Detta citat är i klass med nedanstående:

"Det finns inga amerikanska otrogna i Bagdad. Aldrig!"
"Mina känslor, som vanligt, kommer vi att slakta dem alla."
"Vår första bedömning är att de alla kommer att dö."
"Vi kommer att välkomna dem med kulor och skor."
"De är inte ens [inom] 100 miles [från Bagdad]. De finns inte någonstans. De har ingen plats i Irak. Det här är en illusion ... de försöker sälja en illusion till de andra."
"De försökte få in ett litet antal stridsvagnar och personalbärare in genom al-Durah men de var omringade och de flesta av deras otrogna fick sina halsar skurna."
"Jag kan säga, och jag är ansvarig för vad jag säger, att de har börjat begå självmord under Bagdads murar. Vi kommer att uppmuntra dem att begå fler självmord snabbt."

Bagdad Bob

Och rakt emot allt detta så genomfördes en utav de mest rena och professionella aktionerna just där ja. Vilket gör både BB's som den fanatiska ryssapologeten här EXTRA "allt".

Förnekelsen varar aldrig längre än när den slutar med antingen en bugning eller ett utsmetat resultat av substanser på en vägg av dumdristighet.
Rätt är det alltid om det utförs med stil och kontroll. Fel är det alltid om det innefattar lögn för att "rättet" skall undvikas.

Orsaken i sådant fall spelar föga roll eftersom att det från början var lögnen som skapade anledningen till uppstädningen.

Nu får vi ju bara hoppas på att det blir samma vackra resultat i Ukraina. Eller, det blir det såklart ja, men bara med lite mer onödig interaktion från de förtappade. Det är synd att behöva slösa resurser på dessa i ett 1400-tals krig, när det hela egentligen kunde varit över på två dagar.

Men viktigast är ju såklart att lögnaren förpassas tillbaks till sin overksamma vrå utav menlöshet. Där ryssen har varit de senaste 800 åren
Citera
2023-08-31, 20:12
Medlem
Thelonegunmans avatar
Det verkar som att Ryssland inte bara tigger ammo av Nordkorea utan även studerar deras propaganda när de nu släppt en "historiebok" för mellanstadieungar som är så nedlusad av cringe-propaganda att tom ryska patrioter rodnar.

Väst nämns hela 600 gånger, USA 400 gånger.

En diskussionsfråga för barnen är: "Why did a majority of Russiands show support för the SMO"?

I övrigt ett grandiost pekoral, propagandadynga och skruvade lögner staplade på varandra.
Ryssarna i videos tycks vara kloka, tom z-patrioterna skakar på huvudet men nästa generation ryssar kommer förmodligen vara på nordkoreansk nivå.

https://www.youtube.com/watch?v=77A5VHV6WXM
Senast redigerad av Thelonegunman 2023-08-31 kl. 20:14.
Citera
2023-08-31, 20:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det har släppts flera filmer på Tg den senaste timmen på moppedrönare på väg nånstans i Bryansk region. Och nyss ska det ha smällt ordentligt vid flygbasen vid Bryansk stad. Blir en lång vinter för ryssen detta alltså. Med kartong och dynamit ska ryssen bekämpas!!

Citat:
Three explosions rang out in Bryansk near the airport, eyewitnesses said. Local residents assume that these may be strikes by Ukrainian drones. There is no official information about what happened yet.

https://t.me/Donbas_Operativniy/53872
Citera
2023-08-31, 20:29
Medlem
Ken Drydens avatar
Vad säger oss det här, då?

Ryssland flyttar nu sitt luftförsvar från Kurilerna (de fyra öar som Sovjetunionen erövrade från Japan under andra världskriget) till krigsskådeplatsen i Ukraina. Det handlar om ett antal S 300-batterier. Pjäserna används dels i kapacitet av luftvärn, och dels, för att i modifierat skick, kunna användas mot markmål.

Mig säger detta att Ryssland börjar få brist på dessa pjäser i Ukraina - och att läget därvidlag är allvarligt. Om Japan händelsevis skulle vilja återta de omstridda öarna finns det nu ett bra läge.

https://english.kyodonews.net/news/2023/08/54a2f12d1a6e-russia-has-moved-missiles-off-isles-disputed-with-japan-expert.html?phrase=russia&words=Russia,Russia%27s
Citera
2023-08-31, 20:33
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vad säger oss det här, då?

Ryssland flyttar nu sitt luftförsvar från Kurilerna (de fyra öar som Sovjetunionen erövrade från Japan under andra världskriget) till krigsskådeplatsen i Ukraina. Det handlar om ett antal S 300-batterier. Pjäserna används dels i kapacitet av luftvärn, och dels, för att i modifierat skick, kunna användas mot markmål.

Mig säger detta att Ryssland börjar få brist på dessa pjäser i Ukraina - och att läget därvidlag är allvarligt. Om Japan händelsevis skulle vilja återta de omstridda öarna finns det nu ett bra läge.

https://english.kyodonews.net/news/2023/08/54a2f12d1a6e-russia-has-moved-missiles-off-isles-disputed-with-japan-expert.html?phrase=russia&words=Russia,Russia%27s
Det går åt helvete för dem på alla plan. Japanerna borde ta tillbaka Kurilerna men jag undrar om de vill det. Det ser ut som en soptipp av bilder jag har sett och kostnaden för saneringen hade blivit stor....
Citera
2023-08-31, 20:37
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Synd på 30/06'en där. Men ibland är det ju värt att ladda lite rejält. Han springer ju åtminstone inte vidare och pratar massa dynga, så de 37kr var väl värt "spolningen". Mer av det så kommer även de ryska toaletterna att fungera som sig bör
30-06?? Detta är inte tråden om Iwo Jima! Kom in i matchen nu Thorulf. Nu har jag inte sett filmen men hoppas fan på att det var en 50bmg som satt där den skulle!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in