2023-08-29, 22:22
Medlem
Lämna inte ut ditt telefon-nr till dem. Fick flertalet robotsamtal med kinesiska röster efter min Temubeställning; garanterat dem då jag inte lämnat ut numret till någon annan. De ringde dessutom från svenska nummer, olika varje gång, så gick ej att blockera..
Citera
2023-08-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zentan
Fick via Postnord senast och ingen avgift. Jag tycker att enda nackdelen med Temu är att jag inte verkar kunna välja mellan Postnord och EarlyBird. Jag är inte intresserad av att behöva leta efter mitt paket, alternativt behöva kontakta personen som skulle haft paketet och fråga om de möjligtvis fått mitt paket. EarlyBird har jag verkligen bara negativa erfarenheter av.

Men, Temu är bra tycker jag och inga extra avgifter.
Det hade varit fantastiskt om man kunnat välja vem som levererar! Jag har tur med early bird tack vare att personen som delar ut early bird här är gör ett bra jobb, men själva early birds system är dåligt.
Citera
2023-08-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4ppy
Lämna inte ut ditt telefon-nr till dem. Fick flertalet robotsamtal med kinesiska röster efter min Temubeställning; garanterat dem då jag inte lämnat ut numret till någon annan. De ringde dessutom från svenska nummer, olika varje gång, så gick ej att blockera..
Jag angav mitt nummer för avisering men hsr inte fyllt i det för erbjudanden/uppdateringar. Får aldrig samtal från okända så dyker de upp är det garanterat pga temu. Tack för info, nu är jag förberedd på om det börjar ringa okända även om jag sällan svarar då.
Citera
2023-08-29, 23:30
Moderator
HelgeBuks avatar
Tråd om postnordavgift infogad i Temu-tråden. /Mod
Citera
2023-08-30, 18:25
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Som sagt, gäller att veta vilka typ av saker man ska undvika helt, kan inte tänka mig att fiskeprylar är nåt man vill ha från kina sidor men vad vet jag, är ingen fiskare...... Vattenflaskorna är däremot bra men som sagt vet man vad man ska ha och inte så är det lugnt om man handlar för typ en hundralapp så har man råd att ta smällen och chansa på vissa saker.

innan tull o moms-grejen kom på småpaket från aliexpress köpte jag fiskegrejer nästan månatligen därifrån. drag, draglås, flöten, krokar, även tre rullar. både för kust och insjö. ofta samma kvalitet/grejer som i fiskebutiken som de bara lagt på 500% på, och mycket större utbud. havsfiskerullar skulle jag dock inte köpa därifrån, men å andra sidan skulle jag inte köpa det från någon annan tillverkare än abu heller.
Citera
2023-08-31, 18:49
Medlem
Fantens avatar
Med tanke på hur hårt dom pushar för att man ska bjuda in sina polare, så tänker jag undvika Temu helt och hållet. Dom mailbombar mig också trots att jag inte har beställt något. Och enligt Reddit så är det många som har upptäckt att Temu har läckt deras data.
Citera
2023-09-01, 16:18
Medlem
Runt samma tid på morgonen igår fick jag två mail om att en del av min beställning skickats. Leveransen var uppdelad i två paket så det var ett mail för varje paket.

När jag kollade i förmiddags så stod det levereras på det ena men det andra har status bearbetas. Det står även: Vi beklagar! Vi håller för närvarande på att packa om din order då ett problem uppstod under frakten. Vi levererar det så snart som möjligt.
Texten gällande fraktproblem verkar lite konstig.
Det har snart gått 1 1/2 dygn sedan jag fick mailbekräftelsen om att det skickats och inget har hänt.

Har någon varit med om detta?
Citera
2023-09-02, 10:14
Medlem
BrorGertruds avatar
Får reklam om den sidan hela tiden. "Shoppa som en miljardär", bara den där sloganen får mig att vägra besöka sidan. Är det ännu en värdelöst översatt kinessida som säljer skräp?
Citera
2023-09-03, 08:03
Medlem
blajeanss avatar
Första gången jag beställer från sidan och nu står det detta när jag söker på paketuppdateringar:
”Vi beklagar men en ny spårningsuppdatering för paketet är ännu inte tillgänglig på grund av tullklarering. När tullklareringen är slutförd får citymail paketet så snart som möjligt”

Men ingen av er har haft problem med avgift? Skumt att jag drabbas av detta då.
Citera
2023-09-03, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blajeans
Första gången jag beställer från sidan och nu står det detta när jag söker på paketuppdateringar:
”Vi beklagar men en ny spårningsuppdatering för paketet är ännu inte tillgänglig på grund av tullklarering. När tullklareringen är slutförd får citymail paketet så snart som möjligt”

Men ingen av er har haft problem med avgift? Skumt att jag drabbas av detta då.

Du kan slappna av. Får också alltid samma meddelande; det betyder endast att paketet är hos tullen och skall upphämtas av Citymail och sedan skickas vidare till dig.

Avgiften (läs: VAT) har du redan betalat i kassan på Temu.
Citera
2023-09-03, 15:54
Medlem
blajeanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Du kan slappna av. Får också alltid samma meddelande; det betyder endast att paketet är hos tullen och skall upphämtas av Citymail och sedan skickas vidare till dig.

Avgiften (läs: VAT) har du redan betalat i kassan på Temu.

Ok, tack för svar 😀
Citera
2023-09-03, 21:38
Medlem
Handlar jättemycket därifrån och är väldigt nöjd. Snabb leverans, riktigt billigt och bra prylar man fått hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in