2023-08-31, 12:59
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Du tror på riktigt att Putin kommer att säga "förlåt ba skoja" sen lämna över all ockupperad mark / sina generaler och sig själv ? PAJAS inlägg. Sluta rösta på MP och titta up genom fönstret vi måste få slut på kriget och lappa massa dynga på fb löser ingenting.

Putin behöver inte säga någonting, han ryker oavsett. FSB (då KGB) var en av medgrundarna till Miljöpartiet i Tyskland och så som de agerat även här i Sveige förstår man varför. De är femtekolumnare. Noterar att alla riksdagspartier besökte Kiev för ett par månader sen, utom Miljöpartiet då som stannade hemma. Ganska talande faktiskt. Fridolins ickevåldsförsvar är inte så oskyldigt som det först låter, det är Kremls narrativ i grunden. Det är miljörörelsen som satte oss i beroendeställning till Ryssland. Utan denna beroendeställning hade detta krig inte hänt. Det västvärlden nu behöver göra, förutom att hantera de mest akuta hoten, är att röka ut varenda övervintrad Putinist oavsett vilken håla hen gömmer sig i.
Senast redigerad av TotalWar 2023-08-31 kl. 13:02.
Citera
2023-08-31, 13:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Nja jag är inte pensionär men inte fjortis heller. Förstår inte ditt svar riktigt. Jag har ingen relation till varken ryss eller ukr jag tycker bara onödigt dödande är jätte trist. Jag är också på riktigt orolig för ww3 och vill bara att kriget tar slut. Jag älskar att granska saker kritiskt så om du kollar min historik kan jag verka va prorysk vilket jag ABSOLUT inte är. Få i denna tråd ifrågasätter ukr usa väst så därför gör jag det Skulle kunna skriva mycket skit om rus också men det är ni andra så bra på så det skippar jag.
Önskar dig en trevlig dag också
Alla på Ryssland är inget världskrig. För du förstår nog att ingen kommer ställa sig på ryssens sida. Inte ens hans knähund Lukashenko.
Citera
2023-08-31, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Ha ha en Trumpdåre som snackar om att andra är 14 åringar!😂😂😂

Du verkar ju vara en riktig foliehatt och även om Trump skulle vinna valet är det ju då ändå försent.

Rysslands krigsmakt har ju reducerats med 50% på 1,5 år och det då ny president installeras tar det ju 1,5 år till.

Då finns det inget kvar av Rysslands armé eller vapen.

Nja Ryssland har bara förbrukat gammalt skräp och i långtbortistan delarna finns det folk att förbruka.
Att ryssarna försvagas gynnar oss alla men att europa förlorar massa pengar gör att vi får sämre leverne. Ryssland behövde en örfil och nu har dom fått det nu måste kriget ta slut och det är nog bara usa som kan göra det men då inte med en massa president lakejer som Bidden eller Barack Obelix det behövs nån som kan ställa sig över etablissemanget en riktigt karl .... ja du fattar :

PS Kalla mig inte Trump "dåre" gärna Trumpfan dårå. i mina ögon är han nutidens bästa ledare.
Personangrepp undanbedes vuxen dialog tackar
Citera
2023-08-31, 13:14
Medlem
Citat:
Nja Ryssland har bara förbrukat gammalt skräp och i långtbortistan delarna finns det folk att förbruka.
Att ryssarna försvagas gynnar oss alla men att europa förlorar massa pengar gör att vi får sämre leverne. Ryssland behövde en örfil och nu har dom fått det nu måste kriget ta slut och det är nog bara usa som kan göra det men då inte med en massa president lakejer som Bidden eller Barack Obelix det behövs nån som kan ställa sig över etablissemanget en riktigt karl .... ja du fattar :

PS Kalla mig inte Trump "dåre" gärna Trumpfan dårå. i mina ögon är han nutidens bästa ledare.
Personangrepp undanbedes vuxen dialog tackar

Dina inlägg är ibland nästan obegripliga. Problem med översättningsprogrammet? Ryska och svenska har sina olikheter.

Ja, Rysslands anfallskrig mot Ukraina kostar pengar för hela Europa. Vi får det alla sämre. Men inget skulle vara sämre och dyrare än att låta ryssen bre ut sig. Europa har ju redan på 30-talet testat samarbete med en galning och det blev världskrig med den metoden. Nej, nu stoppar vi dåren direkt i det första land han anfaller, Ukraina. Det blir bäst för Ukraina och billigast för oss alla.
Citera
2023-08-31, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det där är att avsiktligt missförstå. Alla läskunniga över 14 år vet att det är världens största land och världens, före detta, andra armé som gett sig på ett fattigt och illa rustat grannland. Det förvånande är hur dåligt Ryssland lyckats. Inte att de inte blivit utkastade på första försöket.

Bra svar Tack.
Vi är nog väldigt många som trodde RUS skulle ta vad dom ville på 3 dar för drygt ett år sen men nu blev det inte så hehe.
Mitt inlägg då jag älskar att i frågasätta ALLT var att alla dessa inlägg om hur dåliga RUS är och hur bra UKR är hmm ryssen borde varit utslängd för länge sen.
Missförstå mig inte jag hoppas ryssen får åka hem "dock levande till skillnad mot alla FI anhängare här" men jag vill se saker objektivt ... dom åker inte hem ... trots alla väst vapen. VAD beror det på ?
Mvh Dura
Citera
2023-08-31, 13:16
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Nja jag är inte pensionär men inte fjortis heller. Förstår inte ditt svar riktigt. Jag har ingen relation till varken ryss eller ukr jag tycker bara onödigt dödande är jätte trist. Jag är också på riktigt orolig för ww3 och vill bara att kriget tar slut. Jag älskar att granska saker kritiskt så om du kollar min historik kan jag verka va prorysk vilket jag ABSOLUT inte är. Få i denna tråd ifrågasätter ukr usa väst så därför gör jag det Skulle kunna skriva mycket skit om rus också men det är ni andra så bra på så det skippar jag.
Önskar dig en trevlig dag också

Nej, du verkar vara en av få som försöker hålla en någorlunda opartiskhet. Grattis, ni växer inte på träd direkt. Jag brukade vara som du, men insåg till slut att i vissa sammanhang måste man ta ställning oavsett om man vill eller inte. Kriget i Ukraina är ett sådant tillfälle.

Om du är orolig för WW3 borde du vilja ha ett så kort krig som möjligt. Att Putin misslyckas i Ukraina är en förutsättning för det. Vi vill varken ha ett nytt kallt krig eller långt farligt krig, vi vill att Ryssland gör rätt för sig och förändrar sig så att vi kan leva i frid och harmoni på 2000-talet.
Citera
2023-08-31, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Nu är det ju så att Putin startat kriget och han kan enkelt avsluta det.

Det är inte enkelt för Putin att avsluta kriget. Försök att tänka som Putin,-så som ryssen alltid har gjort.
Putin har själv sagt att en värld utan Ryssland är meningslöst.
Putin är rysk, och för en ryss gäller det att Ryssland överlever vilket betyder att Ryssland hela tiden måste expandera. Det finns en ekonomisk orsak till detta och en militär orsak.
Ekonomi: Ryssland är stort, men glest befolkad med en nästan icke-existerande infrastruktur så behovet för att ta över andra länder sina resurser finns.
Militärt: Ryssland har historisk erfarenhet med invasioner. Ryssland är enkelt att invadera då Ryssland inte har mycket ut av geografiska hinder. En buffertzon runt hela Ryssland blir avgörande för dom.
Putin och ryssen vet att om dom inte löser dessa problem i nuläget så vill dom på grund av demografiska förhållanden inte få en andra chans. För Putin är det nu eller aldrig, och resultatet ser vi nu i Ukraina.

Motsatsen till Rysslands problem finner man i USA.
Bra demografi, bra infrastruktur, bra interna resurser och extremt svårt att invadera.
Stilla havet på ena sidan och Atlanten på den andra.
Att invadera från norr är bara att glömma,-Kanada och Alaska är världens största och bästa buffertzon. Gränsen till Mexico kan enkelt försvaras.
Citera
2023-08-31, 13:41
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Ju fler ryssar som dör desto snabbare kan kriget avslutas!

Det gör även att Ryssland blir ett mindre och mindre hot mot Moldavien, Baltländerna, Gotland med mera. Ryssland avrustar sig själva långsamt just nu.
Citera
2023-08-31, 13:49
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Enig, baserat på empirin att i princip allt Trump sagt, under åren sedan han första gången nämnde att han vill in i politiken och styra upp, aktivt fultolkats av 99% svenska medier, en majoritet amerikanska medier, 95% av svenska politiker, 60% av amerikanska politiker, 80% av svenska och amerikanska tyckare - emedan Biden omvänt lindas in i silkesvantar och snälltolkas av de samma - så är det sannolikt en korrekt gissning.

Putinister, ni kan sluta hoppas på ett amerikanskt tillbakadragande av stöden till Ukraina och istället ägna er åt ett ryskt tillbakadragande från Ukraina.

Även om delar av Alt-Right är infiltrerat av ryssen så är det som tur är en bit kvar innan det sipprar in på myndighetsnivå. Delvis därför att Alt-Righters till stor del är basement-dwellers och inte gör karriär inom offentlig förvaltning. Alt-Righters är bra på att mobilisera digitalt, göra podcasts och shitposta memes. De läser dock inte juridik eller ekonomi och får jobb på CIA eller amerikanska UD.

Risken finns för en pro-rysk amerikansk president, det ska sägas. Men han kommer ha ett massivt motstånd inom amerikanska militären, underrättelsetjänsten, utrikesförvaltningen och andra delar av den amerikanska statsledningen, som förstår vad USA är för någonting (samt också vad Ryssland är). Stödet till Ukraina är djupt rotat därinne och kommer vara svårt att rubba på 1-2 mandatperioder.
Citera
2023-08-31, 13:52
Medlem
H24s avatar
Min personliga analys är också att delar av ryss-apologetismen från Republikanerna inte är grundad i någon större kärlek för Ryssland egentligen, utan är en del i en amerikansk isolationism. De republikanska väljarna är snåla, Ukraina är för dem någon sorts grushög i Borat-delen av världen. Det är möjligt att vissa av Republikanernas kandidater använder motståndet mot stödet som en sorts inrikespolitisk populism, och sen blir det stöd ändå när det kommer till kritan (= när valet är över).
Citera
2023-08-31, 13:53
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Nej, du verkar vara en av få som försöker hålla en någorlunda opartiskhet. Grattis, ni växer inte på träd direkt. Jag brukade vara som du, men insåg till slut att i vissa sammanhang måste man ta ställning oavsett om man vill eller inte. Kriget i Ukraina är ett sådant tillfälle.

Om du är orolig för WW3 borde du vilja ha ett så kort krig som möjligt. Att Putin misslyckas i Ukraina är en förutsättning för det. Vi vill varken ha ett nytt kallt krig eller långt farligt krig, vi vill att Ryssland gör rätt för sig och förändrar sig så att vi kan leva i frid och harmoni på 2000-talet.

Du har så klart rätt i att man skall ta ställning och att vi önskar ett kort krig med bra efterföljande effekter. Problemet i denna tråd är att man blandar ihop opartisk med objektiv. Objektiv behöver man alltid vara annars lever man inte i verkligheten.
Citera
2023-08-31, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Nu är det ju så att Putin startat kriget och han kan enkelt avsluta det.
Vet du hur?

Meeeeeeeeeeeen va fan vi är tonvis med människor som vill att P ska ge upp / lämna tillbaka landvinningar / inställa sig i Haag meeeeeeeeeen det kommer ju inte att hända så varför läser jag detta i över ett år nu ??????? Kan vi inte objektivt försöka hitta en lösning ? nope de flesta här skiter i trådens ämne och bara gläds över döda ryssar. INGEN "förutom mig då" gråter över att lika många ukr dör. Även om jag vet att soldaterna inte vill kriga så gör siffran 10.000 döda civila i ukr extra ont.
Putin kommer inte att ge sig och om han dör eller blir avsatt kommer inte efterföljande att ge sig heller så varför mala detta skit istället för att försöka hitta en lösning ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in