2023-08-31, 12:30
Medlem
Reimers avatar
Skillnaden i moral mellan AFU och RUF, aldrig överge en av sina egna.

Citat:
Ukrainian SOF rescue a mate 12hrs after he fell overboard during evasive manoeuvres in the Black Sea.

An amazing tale of rescue, mateship and never leaving a team member behind

https://twitter.com/FreudGreyskull/status/1697182916386918464
Citera
2023-08-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Detta är din åsikt.
Den som kommer backa är putin då han har mest att förlora. Det är min åsikt

Jag tror inte nån kommer backa och P gör det ALDRIG.
Det jag kommenterade dock var att nån skrev att det är typ UKRs sista chans och det är bullshit. Det ser mörkt up på den här offensiven men dom laddar om och jag tror dom aldrig kommer ge sig.
Tyvärr är jag övertygad om att RUS aldrig ger sig heller.
Citera
2023-08-31, 12:33
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Just another PAJAS inlägg. Varför kommenterar du ens ? Du Jag och alla andra VET att Puting INTE kommer att avsluta han har gått all in. Någon annan måste göra det och inte fan hetar han Bidden och inte fan heter han Kristensson heller. Trump har sagt han kan avsluta kriget på 24 timmar hmm tvivlar lite på hans tidsaspekt där men jag tro på riktigt att han är mannen som kan göra det. En president i Usa som inte är styrd av etablissemanget liksom Joe "dumbledore" Biden 150 år gammal.
Slava Trump

Ett nytt stolpskott i ämnet noterar jag!

Du tjatar om pajaser, 14 åringar och mycket mer. Du kan väl försöka sätta dig i skolbänken några år till, och lära dig skriva korrekt innan du uttalar dig?

Slava Trump I detta ämne dessutom? Ja mycket märkliga saker får man läsa här.
Citera
2023-08-31, 12:34
Medlem
Citat:
Du tror på riktigt att Putin kommer att säga "förlåt ba skoja" sen lämna över all ockupperad mark / sina generaler och sig själv ? PAJAS inlägg. Sluta rösta på MP och titta up genom fönstret vi måste få slut på kriget och lappa massa dynga på fb löser ingenting.

Nu är det ju så att Putin startat kriget och han kan enkelt avsluta det.
Vet du hur?
Citera
2023-08-31, 12:41
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Nu är det ju så att Putin startat kriget och han kan enkelt avsluta det.
Vet du hur?

Det vet nog ingen om du inte tycker Putin verkar vara en bra förlorare.
Citera
2023-08-31, 12:47
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag är djupt skeptisk till denna Kreml-kör som helt plötsligt formar stora handhjärtan och i kör sjunger Give peace a chance. Är det något som känns falskt och ihåligt så är det användare som i inlägg efter inlägg riktar udden och kritiken mot väst och Ukraina och samtidigt framställer sig som fredsvänner.

Detta förutspåddes för någon dag sedan, att i takt med att ryssarna förlorar sina strategiska positioner så kommer klagomuren om "fredssamtal" och "inte skicka fler vapen för att undvika blodspillan" att intensifieras. Verkar som att det stämde.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/161e72r/podolyak_says_the_russian_lines_are_beginning_to/?context=3&rdt=43352
Citera
2023-08-31, 12:47
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det vet nog ingen om du inte tycker Putin verkar vara en bra förlorare.

Ja, Putin har satt sig i läget "Segra eller dö" men det läget var ju Prigozin också i när han inledde kuppen mot Moskva, och han valde ju att dö, så Putin kanske väljer samma?
Citera
2023-08-31, 12:48
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ja, Putin har satt sig i läget "Segra eller dö" men det läget var ju Prigozin också i när han inledde kuppen mot Moskva, och han valde ju att dö, så Putin kanske väljer samma?

Någon spåkula har vi ju inte såklart.
Citera
2023-08-31, 12:52
Medlem
Citat:
Kriget MÅSTE få ett slut och ni 14 åringar / vänster/miljö/partister ukr bottar kanske inte gillar det men nyval i USA kan va lösningen.
Slava TRUMP

Jo..

Problemet är Putin, han följer recepten «how to build an empire». Samma gjorde USA en gång i tiden och samma gör Kina nu. (även Hitler satsade friskt ett tag 😂 )

Det första man gör är att konsolidera makten inomlands, sen tar man kontroll över närliggande områden utomlands.
Hamner, olika ressurser, strategiska ställen etc. etc. Man förbereder för något större.

Om någon kommer i vägen för dessa planer..ja då går man till attack. Det här är basic imperiebyggande.

Det här har Putin vetat om länge. Sen är jag rätt säker på att han är psykopat. Farlig.
Citera
2023-08-31, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Vet inte vad du som gaggig pensionär går på för droger?
Du har troligen svarat på fel inlägg då vi här diskuterar varför väst inte kommer att behöva skänka lika mycket krigsmateriel efter peakåret 2023.

Ring hemtjänsten och berätta att du behöver ny blöja.

Om du mot förmodan inte är en gaggig pensionär så tycker jag du kan föra en sansad diskussion även om du vaknat på fel sida.
Ha en trevlig dag

Nja jag är inte pensionär men inte fjortis heller. Förstår inte ditt svar riktigt. Jag har ingen relation till varken ryss eller ukr jag tycker bara onödigt dödande är jätte trist. Jag är också på riktigt orolig för ww3 och vill bara att kriget tar slut. Jag älskar att granska saker kritiskt så om du kollar min historik kan jag verka va prorysk vilket jag ABSOLUT inte är. Få i denna tråd ifrågasätter ukr usa väst så därför gör jag det Skulle kunna skriva mycket skit om rus också men det är ni andra så bra på så det skippar jag.
Önskar dig en trevlig dag också
Citera
2023-08-31, 12:57
Medlem
Citat:
Nja jag är inte pensionär men inte fjortis heller. Förstår inte ditt svar riktigt. Jag har ingen relation till varken ryss eller ukr jag tycker bara onödigt dödande är jätte trist. Jag är också på riktigt orolig för ww3 och vill bara att kriget tar slut. Jag älskar att granska saker kritiskt så om du kollar min historik kan jag verka va prorysk vilket jag ABSOLUT inte är. Få i denna tråd ifrågasätter ukr usa väst så därför gör jag det Skulle kunna skriva mycket skit om rus också men det är ni andra så bra på så det skippar jag.
Önskar dig en trevlig dag också

Skit i Biden och kolla på lite youtube-bilder med Zelensky istället. En sån man skulle jag vilja vara. Satan vilken pondus och heder han har. Det är mellan honom och Putin det står och bara en kommer att gå till historien som något stort och gott.
Citera
2023-08-31, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Detta förutspåddes för någon dag sedan, att i takt med att ryssarna förlorar sina strategiska positioner så kommer klagomuren om "fredssamtal" och "inte skicka fler vapen för att undvika blodspillan" att intensifieras. Verkar som att det stämde.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/161e72r/podolyak_says_the_russian_lines_are_beginning_to/?context=3&rdt=43352
Det har vi ju även sett här i tråden!

Alla ryssråttor har nog fattat att det är kört för ryssen nu…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in