Citat:
Ursprungligen postat av
M18A1-Claymore
Du är endast en religiös fanatiker, kanske där samtliga dina fel i skallen ligger?
Funderat på det någon gång?
Ja, jävlar i mitt lilla dockskåp. Tack för ditt fina... öh, arbete...
Med att ställa det helt bortom allt tvivel att ingen läser här. Inte ens du. Det behövs ju inte...
Men att, kan du svara på vad det är för något "religiöst" med kristus? Har jag sagt en enda sak om Gud än att jag inte tror på gud? Och att även om jag hade trott på gud så hade jag skitit i gud.
Jag spyr av allting som har att göra med religion då det samlar människor i låtsasgrupper där alla deras goda egenskaper systematiskt tas bort så att det bara är ett abstrakt tredjepartsobjekt som bestämmer allting.
Kristus är tre mot fyra och resten är det alltså samma pack som gjort GS som ligger bakom. Jag säger inte, anser mig alltså inte heller ha argumenterar i den riktningen, att GS går ut på kristus.
Jag säger att GS indirekt är ett led i samma sak som enbart har att göra med kristus. Det jag säger är att GS går ut på att jobba och att det är en tangent då vi som lyckas med GS får göra det med kristus. Det är det jag berättar.
Vill du inte veta det eller är det att du inte kan?