2023-08-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Såvitt jag sett så finns det material Dr. John Campbell valt att göra en video om i stort sett alltid refererat/länkat till med en eller flera länkar i beskrivningen till videon ifråga. Det gäller både hans kanal på youtube och hans backupkanal på rumble, det finns någon enstaka video på rumble som inte återfinns på youtube.

Dr. John Campbell's kanal på rumble.com
https://rumble.com/c/DrJohnCampbell

Värt att notera är att Dr. John Campbell under resans gång ändrat sin inställning till covidvaccinen. Han började som väldigt pro denna lösning för att på senare tid efter att mer information kommit i dagen bli betydligt mer ifrågasättande. Om jag nu kommer ihåg rätt är han covidvaccinerad.

Det stämmer att han har tagit vaccinet. Två doser närmare bestämt. Så att kalla honom ”antivaxxer” är helt enkelt felaktigt, oavsett om man använder den klassiska definitionen av begreppet eller om man använder nyspråksdefinitionen.
Citera
2023-08-30, 23:24
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krog-Lisa
Det stämmer att han har tagit vaccinet. Två doser närmare bestämt. Så att kalla honom ”antivaxxer” är helt enkelt felaktigt, oavsett om man använder den klassiska definitionen av begreppet eller om man använder nyspråksdefinitionen.

Jag vill påstå att det går utmärkt att vara antivaxxer och samtidigt tagit vaccin mot covid.
Antivaxxer = en person som sprider lögner och propaganda om något vaccin. Vaccinationsstatus spelar ingen som helst roll.

Robert Malone är ett bra exempel. Han sprider osanningar och är vaccinerad två gånger med Modernas spikevax.

Min definition har varit densamma långt före covid upptäcktes. Antivaxxare har funnits så länge vaccin har funnits.

Det är de som försöker underminera vaccinationskampanjer så att resultatet blir det som TS frågar om. Allltså att befolkningen ska bli tveksam till vaccin.
Andrew Wakefield till exempel har många liv på sitt samvete.
Citera
2023-08-31, 00:56
Medlem
Vad menar du med ”fortsatt vaccination”?
Det finns väl ingen som tar det rävgiftet längre med undantag av riskgrupper som undernärda veganer eller 80 plussare
Citera
2023-08-31, 01:38
Medlem
BallaKlavas avatar
Nej, om det kommer upp nya varianter av Corona måste vi ta vårat ansvar för samhället och Adam Alsing och liknande överviktiga personer. Och därför måste alla ta sitt ansvar - för att stoppa smittspridningen!!!
Citera
2023-08-31, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Jag har läst mycket av komminukationen mellan FDA och Pfizer.
Jag har läst ännu mer av kommunikationen mellan EMA och Pfizer och Moderna.
I synnerhet om godkännandeprocessen för Comirnaty. Det är en del av mitt jobb.
Är väl insatt i relationen mellan Pfizer och BioNTech. Dina påståenden stämmer inte.

Dina påståenden om innehållet i avtalen är fullständigt tagna ur luften.
Rekommenderar att du läser Richard Bergströms bok vaccinjägaren så får du en bättre inblick i hur arbetet med upphandlingarna gick till. EMA har mängder med dokument du kan läsa för att förstå godkännandeprocessen.
Tillexempel så går inte vaccinproducenter fria från ansvar i EU. Det gör de i USA pga en lag från 80-talet. Producenter ville förstås det i EU också, men det gick inte EMA med på.

Självklart ska vaccin ifrågasättas. Precis som tråden handlar om. Men om du ligger på en sådan här låg nivå i kunskap och argument kommer du inte långt.

Börja skaffa kunskap innan du försöker ”läxa upp” någon.

Det här var ett ovanligt långt sätt att säga att du inte har en susning om hur det här gick till. Richard Bergström är en högt uppsatt representant och lobbyist för big pharma ditt jävla pucko. Jag sitter med hela kontraktet framför mig, som du uppenbarligen inte har bemödat dig med att läsa.

Kontraktet börjar med att först fastställa att under alla omständigheter så är det detta kontrakt och punkten om "liability" som tar "precedence" EMA har ingenting med detta att göra. Kontraktet skrevs på av 1 person som sedan sprider sig ner till varenda EU-medlemsstat.

Jag förväntar mig nu ett svar och en kaskad av tillmälen om hur dålig jag är. Du har ingen koll och sitter och snackar skit och har gjort det i flera år nu.

Om du jobbar med detta och inte vet att det är BioNtech GmbH som är ursprunget till "vaccinet" och att Pfizer bara är en partner.... ja vad ska man då säga. Du kan läsa varenda stavelse om "kommunikationen" mellan EMA och nämnda bolag och du har inte förändrat att man redan avtalat bort all "liability" och lagt det på medlemsländerna. Man gav big business carte blanch att och förorena hela Sveriges befolkning och gav Sveriges befolkning ansvaret för föroreningen.

Du vet inget och jobbar tydligen med detta.... förklarar en hel del må jag säga.
Citera
2023-08-31, 02:54
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Det här var ett ovanligt långt sätt att säga att du inte har en susning om hur det här gick till. Richard Bergström är en högt uppsatt representant och lobbyist för big pharma ditt jävla pucko. Jag sitter med hela kontraktet framför mig, som du uppenbarligen inte har bemödat dig med att läsa.

Kontraktet börjar med att först fastställa att under alla omständigheter så är det detta kontrakt och punkten om "liability" som tar "precedence" EMA har ingenting med detta att göra. Kontraktet skrevs på av 1 person som sedan sprider sig ner till varenda EU-medlemsstat.

Jag förväntar mig nu ett svar och en kaskad av tillmälen om hur dålig jag är. Du har ingen koll och sitter och snackar skit och har gjort det i flera år nu.

Om du jobbar med detta och inte vet att det är BioNtech GmbH som är ursprunget till "vaccinet" och att Pfizer bara är en partner.... ja vad ska man då säga. Du kan läsa varenda stavelse om "kommunikationen" mellan EMA och nämnda bolag och du har inte förändrat att man redan avtalat bort all "liability" och lagt det på medlemsländerna. Man gav big business carte blanch att och förorena hela Sveriges befolkning och gav Sveriges befolkning ansvaret för föroreningen.

Du vet inget och jobbar tydligen med detta.... förklarar en hel del må jag säga.

Som sagt, jag är mycket väl insatt i relationen mellan BioNTech och Pfizer. Har du funderingar kring det?
Jag diskuterar gärna avtalet som du absolut inte har framför dig. Men då i en relevant tråd.

Hur ser du på Campbells antaganden och hur tror du det påverkar svenskens förtroende för regulatoriska myndigheter?
Citera
2023-08-31, 03:40
Medlem
Citat:
Som sagt, jag är mycket väl insatt i relationen mellan BioNTech och Pfizer. Har du funderingar kring det?
Jag diskuterar gärna avtalet som du absolut inte har framför dig. Men då i en relevant tråd.

Hur ser du på Campbells antaganden och hur tror du det påverkar svenskens förtroende för regulatoriska myndigheter?

Jag har det framför mig. Det är den icke-censurerade versionen där det står precis allting. Vi bör inte "lita på" John Campbell då vi har bevisen i kontrakten som skrevs. Vi som folk har ingen rätt att ersättas eller få någon hjälp om skada skulle uppstå.
Citera
2023-09-02, 11:36
Medlem
Lagerthas avatar
I gårdagens video pratar Dr. John Campbell om varianterna, mutationerna, symptomen och huruvida det finns belägg för fortsatt vaccination trots alla kända biverkningar och är en flockimmunitet genom vaccin alls att beakta?

https://www.youtube.com/watch?v=9EdMMrCa_UE

https://www.gov.uk/government/publications/sars-cov-2-genome-sequence-prevalence-and-growth-rate/sars-cov-2-genome-sequence-prevalence-and-growth-rate-update-30-august-2023

https://www.bmj.com/content/382/bmj.p1964

https://www.cdc.gov/respiratory-viruses/whats-new/covid-19-variant.html

https://www.gov.uk/government/news/flu-and-covid-autumn-vaccine-programmes-brought-forward

Så bör vi ifrågasätta eventuella framtida rekommendationer från myndigheter att ta fler eller nya vaccin?
Citera
2023-09-02, 11:45
Bannlyst
Här pratar Dr Meryl Nass om hur vaccinen kommer tvingas på oss av WHO:
https://thehighwire.com/ark-videos/bio-warfare-expert-exposes-w-h-o-pandemic-treaty-threat/
Citera
2023-09-02, 11:46
Medlem
Lagerthas avatar
Dr. John Campbell tittar på naturlig immunitet jämfört med vaccininducerad immunitet.

https://www.youtube.com/watch?v=IiA1S6NvCo4

Är verkligheten solklar för alla pålästa förutom inom MSM, Public Service och myndigheter eller lyder de under en alternativ agenda?
Citera
2023-09-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Självklart vill läkemedelsföretag lik alla andra företag gå med vinst, det är en förutsättning för att fortsatt kunna bedriva verksamhet. Nu är det ju dock inte företagen själva som godkänner sina läkemedel. Familjen coronavirus är vårt näst vanligaste förkylningsvirus och vi har tidigare råkat ut för liknande epidemier genom SARS och MERS. mRNA-vaccin har man forskat länge på. Det är alltså inte tt dugg konstigt att det gick relativt snabbt, eftersom man inte behövde börja från noll.

Väldigt många ihopklumpade påståenden som var för sig skulle behöva utredas. Att du ser noll problem med att vaccinföretag skiter i regler (blir bötfällda gång på gång för felaktigheter) och tjänar löjliga summor pengar på tveksamma läkemedel och godkännande på i flera fall högst tveksamma studier är förbluffande. Att man har hållit på med en teknik är definitivt ingen garanti för att det kan eller ska gå snabbt. Vi har ju hållit på med andra tekniker betydligt längre, varför gick inte de snabbare? Dessutom så har man varit ovanligt korkad i designen av just SARS-CoV-2 vaccin.

Här är en mycket erfaren forskare och mycket kunnig dataanalytiker mer hundratals publikationer i ämnet. Han stödjer i hög grad initial vaccinering, men har nu tvingats bli mycket tveksam till etablissemangets motiv då nya boosterprogram långt ifrån stöds av studier. Det hade varit intressant att se honom gräva upp och analysera om hela pandemin från start. Jag misstänker att han haft en liten annan bild av utveckligen. Framförallt kring vaccinering utanför riskgrupp.

En uppenbar bluff han går igenom i videon är paxlovid, Pfizers ivermektinkopia (inte molekylen men mekanismen). Där har studier endast kunna visa marginell effekt (random controlled trials) på en liten liten grupp. Riskgrupp, allvarligt sjuk i covid, som inte är vaccinerade och inte har varit sjuka tidigare. En väldigt liten grupp alltså. Trots detta ges paxlovid brett till personer med positiva test för inte mindre än hutlösa 10000kr per behandling (åtm när det kom).

Citat:
Jo då, det finns även unga och friska som drabbats hårt, däremot hr du helt rätt i att dess individer har bättre förutsättningar. Saken är den att en ung frisk individ inte bara själv är skyddad, utan även r skyddad från att agera smittspridare. Hela principen med flockimmunitet är att minska smittan i samhället. Smittkoppor utrotades på detta sätt.

Det finns många unga och friska som drabbats hårt trots 1, 2 och 3 doser vaccin, inklusive tappad smak/doft och ordentlig påverkan på lungor mm. Många (alla?) studier har tydligt visat att vaccinet inte hade någon som helst effekt på smittspridning. Det är först efter genomgången infektion som folk har skydd och något som bidrar till flockimmunitet. Vaccinet framförallt dos 1 hade bra effekt på just sjukhusinläggningar, men utanför riskgrupp (då andra hamnade på sjukhus i ytterst låg utsträckning).

Citat:
Nej, man tog detta på allvar och har utrett om det finns kausalitet mellan vaccinen och rubbningar i menscykeln. Så vitt jag vet finns inget som pekar på att det finns.

Killgissar du här eller? Jag har då inte sett någon seriös studie av detta. Samt av den grupp jag personligen pratat med (ca 20 personer) har mer än 50% haft betydliga påverkningar såsom mycket onormala blödningar, mycket onormal smärta och förändrad menscykel. En som var 50 plus kom till och med ur klimakteriet och började få mens igen . Hälften hade problem minst ett år, oklart om de fortfarande är påverkade, inte så aktuellt att prata covid längre. Inte en enda av dessa personer har i alla fall blivit utredd eller tillfrågan om biverkningar (eller meddelat sina biverkningar för den delen, vilket givetvis ger upphov till mörkertal). Man har alltså verkligen inte utrett frågan och kommer man till slutsatsen att ingen påverkades blir jag riktigt mörkrädd, hur dålig är sjukvården på att utreda biverkningar egentligen?

Citat:
Att vaccinationsskydd behöver underhållas är dock inget nytt. Antikroppar bryts naturligt ned över tid, oavsett om dom kommer sig av sjukdom eller vaccin. RNA-virus likt SARS-CoV-2 har generellt en hög mutationsfrekvens varpå immunförsvaret inte känner igen viruset lika bra. Exempelvis influensvaccin behöver man förnya årligen av denna anledning.

Nedregleringen av antikroppar är inte anledningen till att vaccinet behöver uppdateras. Eller ja absolut när man använder låga nivåer antikroppar som huvudargument för boosters, men... korrelationen till immunitet är nära noll. Kontinuerligt höga nivåer antikroppar i blodet är inte något kroppen vill ha, vilket är anledningen till att de minskar då kroppen specifikt reglerar ned nivåerna efter genomgången infektion. Att man artificiellt skapar detta genom återkommande boosters och låtsas som att det är normalt är vansinne.
Citera
2023-09-04, 21:23
Medlem
Citat:
Jag vill påstå att det går utmärkt att vara antivaxxer och samtidigt tagit vaccin mot covid.
Antivaxxer = en person som sprider lögner och propaganda om något vaccin. Vaccinationsstatus spelar ingen som helst roll.

Robert Malone är ett bra exempel. Han sprider osanningar och är vaccinerad två gånger med Modernas spikevax.

Min definition har varit densamma långt före covid upptäcktes. Antivaxxare har funnits så länge vaccin har funnits.

Provaxxers är exakt samma patrask som antivaxxers, båda saknar förmågan att tänka logiskt och att analysera data.

Campbell, Prasad och Dr been analyserar data med analytisk förmåga. Då spelar propaganda glåpord och annat blaj som både Provaxxers och antivaxxers gapar med ingen roll. Data är data och det finns tre möjligheter.

1. Data saknas (inget går att säga, endast spekulationer)
2. Dåligt data (kan användas felaktigt som "stöd" för både provaxxers och antivaxxers)
3. Bra data - Svarar på frågan och skiter fullständigt i både vaccinationsstatus och annan status "provax, antivax".

Citat:
Det är de som försöker underminera vaccinationskampanjer så att resultatet blir det som TS frågar om. Allltså att befolkningen ska bli tveksam till vaccin.
Andrew Wakefield till exempel har många liv på sitt samvete.

Inte alls, att propagera för något när det inte finns stöd i data är sådant som föder tveksamheter, det problemet har etablissemanget skapat helt själva. Framförallt genom att inte vara öppna med vad man vet och vad man inte vet och ännu mer genom att fortsätta förneka felaktigheter i sten trots att bra data kommit fram och tydligt visar att det var felaktigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in