Citat:
Varför ska man inte lita på regulatoriska myndigheterna? Man får väl utgå ifrån att du har läst avtalen mellan EU och relevanta läkemedelsbolag? Du sitter väl inte här och "läxar upp folk" utan att veta vad du snackar om? Om du har läst avtalen så vet du vad jag talar om.
Så här såg det ut; Hej ge oss pengar så vi kan tillverka en produkt, sälja den till er, få immunitet för allting som kan gå åt helvete om det inte går att bevisa att vi medvetet planerade och genomförde planen som sedan ledde till skador/dödsfall. Produkten är ny, den är otestat, den är potentiellt skadlig, det finns möjliga långtidseffekter bla bla bla bla bla. Allt sånt är den enskilda statens ansvar och de är medvetna om alla möjliga skador/risker och allt annat.
1 person i hela EU skrev under detta för över 500 miljoner människor. Tittade på kontraktet, gick med saker som att bedrägeri/kontraktsbrott också faller under immuniteten.
I Europa finns det inga vaccin tillverkade av Pfizer. Det är det första folk måste lära sig. Företaget heter BioNtech GmbH och inget annat när det gäller vaccin tillverkade i Europa. Det är ett tyskt bolag med suspekta relationer till den Tyska staten och Angela Merkel personligen.
Det är snudd på att jag kunde ha fått detta kontrakt och leverera äppeljuice till varje arm och kommit undan med det. Trust me bro, det är ju naturliga äpplen.
Så här såg det ut; Hej ge oss pengar så vi kan tillverka en produkt, sälja den till er, få immunitet för allting som kan gå åt helvete om det inte går att bevisa att vi medvetet planerade och genomförde planen som sedan ledde till skador/dödsfall. Produkten är ny, den är otestat, den är potentiellt skadlig, det finns möjliga långtidseffekter bla bla bla bla bla. Allt sånt är den enskilda statens ansvar och de är medvetna om alla möjliga skador/risker och allt annat.
1 person i hela EU skrev under detta för över 500 miljoner människor. Tittade på kontraktet, gick med saker som att bedrägeri/kontraktsbrott också faller under immuniteten.
I Europa finns det inga vaccin tillverkade av Pfizer. Det är det första folk måste lära sig. Företaget heter BioNtech GmbH och inget annat när det gäller vaccin tillverkade i Europa. Det är ett tyskt bolag med suspekta relationer till den Tyska staten och Angela Merkel personligen.
Det är snudd på att jag kunde ha fått detta kontrakt och leverera äppeljuice till varje arm och kommit undan med det. Trust me bro, det är ju naturliga äpplen.
Jag har läst mycket av komminukationen mellan FDA och Pfizer.
Jag har läst ännu mer av kommunikationen mellan EMA och Pfizer och Moderna.
I synnerhet om godkännandeprocessen för Comirnaty. Det är en del av mitt jobb.
Är väl insatt i relationen mellan Pfizer och BioNTech. Dina påståenden stämmer inte.
Dina påståenden om innehållet i avtalen är fullständigt tagna ur luften.
Rekommenderar att du läser Richard Bergströms bok vaccinjägaren så får du en bättre inblick i hur arbetet med upphandlingarna gick till. EMA har mängder med dokument du kan läsa för att förstå godkännandeprocessen.
Tillexempel så går inte vaccinproducenter fria från ansvar i EU. Det gör de i USA pga en lag från 80-talet. Producenter ville förstås det i EU också, men det gick inte EMA med på.
Självklart ska vaccin ifrågasättas. Precis som tråden handlar om. Men om du ligger på en sådan här låg nivå i kunskap och argument kommer du inte långt.
Börja skaffa kunskap innan du försöker ”läxa upp” någon.