2023-08-30, 17:11
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Varför ska man inte lita på regulatoriska myndigheterna? Man får väl utgå ifrån att du har läst avtalen mellan EU och relevanta läkemedelsbolag? Du sitter väl inte här och "läxar upp folk" utan att veta vad du snackar om? Om du har läst avtalen så vet du vad jag talar om.

Så här såg det ut; Hej ge oss pengar så vi kan tillverka en produkt, sälja den till er, få immunitet för allting som kan gå åt helvete om det inte går att bevisa att vi medvetet planerade och genomförde planen som sedan ledde till skador/dödsfall. Produkten är ny, den är otestat, den är potentiellt skadlig, det finns möjliga långtidseffekter bla bla bla bla bla. Allt sånt är den enskilda statens ansvar och de är medvetna om alla möjliga skador/risker och allt annat.

1 person i hela EU skrev under detta för över 500 miljoner människor. Tittade på kontraktet, gick med saker som att bedrägeri/kontraktsbrott också faller under immuniteten.

I Europa finns det inga vaccin tillverkade av Pfizer. Det är det första folk måste lära sig. Företaget heter BioNtech GmbH och inget annat när det gäller vaccin tillverkade i Europa. Det är ett tyskt bolag med suspekta relationer till den Tyska staten och Angela Merkel personligen.

Det är snudd på att jag kunde ha fått detta kontrakt och leverera äppeljuice till varje arm och kommit undan med det. Trust me bro, det är ju naturliga äpplen.

Jag har läst mycket av komminukationen mellan FDA och Pfizer.
Jag har läst ännu mer av kommunikationen mellan EMA och Pfizer och Moderna.
I synnerhet om godkännandeprocessen för Comirnaty. Det är en del av mitt jobb.
Är väl insatt i relationen mellan Pfizer och BioNTech. Dina påståenden stämmer inte.

Dina påståenden om innehållet i avtalen är fullständigt tagna ur luften.
Rekommenderar att du läser Richard Bergströms bok vaccinjägaren så får du en bättre inblick i hur arbetet med upphandlingarna gick till. EMA har mängder med dokument du kan läsa för att förstå godkännandeprocessen.
Tillexempel så går inte vaccinproducenter fria från ansvar i EU. Det gör de i USA pga en lag från 80-talet. Producenter ville förstås det i EU också, men det gick inte EMA med på.

Självklart ska vaccin ifrågasättas. Precis som tråden handlar om. Men om du ligger på en sådan här låg nivå i kunskap och argument kommer du inte långt.

Börja skaffa kunskap innan du försöker ”läxa upp” någon.
Citera
2023-08-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
● Vet du, om det finns ngr undersökningar av nytta vs risk för friska personer<40 år, som har passerat skolåldern?
Har endast kommit över en studie på detta, dock en mycket intressant sådan. Denna studie kommer fram till att ytta vs risk är lägre för unga jämfört med äldre, men konstaterar att nyttan överväger risken i alla åldersgrupper: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8958165/

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
● I vilken utsträckning har man vidare i utvärderingen av nyttan för andra åldersgrupper inkluderat nytta "that go beyond the direct health benefits"? Har man exempelvis för yrkesverksamma personer jämställt nytta med samhällsnytta och t.ex. inkluderat nyttan av att sophämtningen fungerar genom att färre personer (som är sophämtare) blir sjuka?
Detta har jag ingen aning om tyvärr, men det är en väldigt intressant frågeställning som jag definitivt tänker kika närmare på.
Citera
2023-08-30, 17:32
Medlem
Till er som råkar ha sett nåt intressant presenterat av Dr Campbell kan ni vänligen hänvisa till den ursprungliga källan istället för att länka till hans youtubekanal så kanske vi slipper alla dessa taffliga angrepp på budbäraren istället för att diskutera sakfrågan?

Och till er som ständigt skjuter budbäraren kan jag meddela att jag har precis anmält alla inlägg i tråden som ger sig på att diskutera budbäraren istället för ämnet och det kommer jag fortsätta göra varje gång någon i vetenskapsforumet försöker sig på karaktärsmord som argument.

Jag är kort sagt trött på alla diskussioner om titlar hos förmedlaren och ingen av er har diskuterat vilken titel eller utbildning journalisten på SVT har och då behöver ni inte heller diskutera titeln på personen som läser högt ur en forskningsrapport.
Citera
2023-08-30, 17:40
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Till er som råkar ha sett nåt intressant presenterat av Dr Campbell kan ni vänligen hänvisa till den ursprungliga källan istället för att länka till hans youtubekanal så kanske vi slipper alla dessa taffliga angrepp på budbäraren istället för att diskutera sakfrågan?

Och till er som ständigt skjuter budbäraren kan jag meddela att jag har precis anmält alla inlägg i tråden som ger sig på att diskutera budbäraren istället för ämnet och det kommer jag fortsätta göra varje gång någon i vetenskapsforumet försöker sig på karaktärsmord som argument.

Jag är kort sagt trött på alla diskussioner om titlar hos förmedlaren och ingen av er har diskuterat vilken titel eller utbildning journalisten på SVT har och då behöver ni inte heller diskutera titeln på personen som läser högt ur en forskningsrapport.

Fast hela tråden handlar ju om budbäraren:

Citat:
Diskutera - De antagande som Dr. John Campbell gör löpande i sina videos, har de tillräcklig grund för att vi svenskar ska ifrågasätta varför MSM, SVT och våra myndigheter inte beaktar risker med dessa vaccin och bör vi tacka nej till fortsatt mRNA-vaccination?

Det jag menar är att hans målgrupp är personer som TS som inte ifrågasätter honom. Personer som tror de ”vaknat” och fått upp ögonen för en alternativ verklighet. Det är det han drar in betydande summor på. I vissa fall ett rent missbruk av publicerad vetenskap.

Frågeställningen är om Campbells antagande påverkar svenskarnas förtroende för regulatoriska myndigheter och av någon anledning media.

Du har förstås din fulla rätt att anmäla detta inlägg, men jag vet inte riktigt vad du förväntar dig ska hända?
Citera
2023-08-30, 17:52
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:

Campbells kanal återkommer ständigt till ämnet och är som sagt noga med att använda underlag som de flesta av oss, oavsett åsikter i ämnet, kan bedöma som trovärdiga.

Alla har inte tid att lusläsa och förstå alla rapporter vilket är ytterligare en anledning till att Campbell blir budbäraren då han enligt mig är försiktig med att dra slutsatser som inte kan härledas till källorna.

Ingen har bjudit in dig eller tvingat dig att medverka i tråden. Det står dig fritt att ödsla din tid på någon annan tråd eller kanske läsa ikapp i detta eller något annat ämne. Du är varmt välkommen att avlägsna dig, tack!
Citera
2023-08-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Campbells kanal återkommer ständigt till ämnet och är som sagt noga med att använda underlag som de flesta av oss, oavsett åsikter i ämnet, kan bedöma som trovärdiga.

Alla har inte tid att lusläsa och förstå alla rapporter vilket är ytterligare en anledning till att Campbell blir budbäraren då han enligt mig är försiktig med att dra slutsatser som inte kan härledas till källorna.

Ingen har bjudit in dig eller tvingat dig att medverka i tråden. Det står dig fritt att ödsla din tid på någon annan tråd eller kanske läsa ikapp i detta eller något annat ämne. Du är varmt välkommen att avlägsna dig, tack!

Fortsätt göra så då men du ser ju hur mycket idioter som kryper fram och ska kritisera vetenskapliga artiklar trots att de själva inte vet skillnaden på en läkare och en disputerad doktor och dessutom tror att man tappar all tillägnad kunskap samma sekund som man skapar en youtubekanal.
Senast redigerad av 4shoshin 2023-08-30 kl. 17:56.
Citera
2023-08-30, 17:56
Medlem
Slints avatar
Det är klart man bör ifrågasätta fortsatt vaccinering, precis som man borde ha ifrågasatt vaccineringen från första början.

Läkemedelsbolagen kör fultspel uppbackade av politiker och media som tjänar på deras lögner. Det stora problemet är att folk fortfarande går på allt de säger.

Jag vet att jag upprepar det uppenbara, men man ser fortfarande samma människor totalt förneka att de har blivit grundlurade och fortsätter att försvara läkemedelsbolagen etc. Stockholmssyndromet??
Citera
2023-08-30, 17:59
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Fortsätt göra så då men du ser ju hur mycket idioter som kryper fram och ska diskutera vetenskapliga artiklar trots att de inte vet skillnaden på en läkare och en disputerad doktor.

Detta är ju ett forum för alla och tråden handlar just om tolkningar och sanningar som skiljer sig från den MSM och myndigheter kommunicerar. Många av oss är av uppfattningen att det gällande narrativet styr vad som får kommuniceras och vad som ska förmanas. Campbell lyfter frågor som MSM och våra myndigheter BORDE lyfta men inte gör. Är du med?
Citera
2023-08-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Det är klart man bör ifrågasätta fortsatt vaccinering, precis som man borde ha ifrågasatt vaccineringen från första början.

Läkemedelsbolagen kör fultspel uppbackade av politiker och media som tjänar på deras lögner. Det stora problemet är att folk fortfarande går på allt de säger.

Jag vet att jag upprepar det uppenbara, men man ser fortfarande samma människor totalt förneka att de har blivit grundlurade och fortsätter att försvara läkemedelsbolagen etc. Stockholmssyndromet??

Sorligt att man tror de är så svart och vit, finns ju olika djup. Självklart tjänar dom pengar men.. många skulle behöva göra studiebesök på sjukhusen under pandemin, och för övrigt i sjukvården, blir väldigt lätt att fantisera allt möjligt annars. Tyvärr inte etiskt försvarbart av integritet och sekretess.

Vi har ju redan AstraZeneca misslyckande som exempel där vaccinet kastades.

Men så äre med Antivaxx. Man vill inte tro på någonting. Spelar ingen roll med faktan. Givetvis måste man få ifrågasätta men önskade att man kunde väga in nytta för vilka grupper det gynnar - blir urlöjligt att argumentera med någon som inte vill tro på någonting
Citera
2023-08-30, 19:30
Medlem
arne99s avatar
Citat:

Såvitt jag sett så finns det material Dr. John Campbell valt att göra en video om i stort sett alltid refererat/länkat till med en eller flera länkar i beskrivningen till videon ifråga. Det gäller både hans kanal på youtube och hans backupkanal på rumble, det finns någon enstaka video på rumble som inte återfinns på youtube.

Dr. John Campbell's kanal på rumble.com
https://rumble.com/c/DrJohnCampbell

Värt att notera är att Dr. John Campbell under resans gång ändrat sin inställning till covidvaccinen. Han började som väldigt pro denna lösning för att på senare tid efter att mer information kommit i dagen bli betydligt mer ifrågasättande. Om jag nu kommer ihåg rätt är han covidvaccinerad.
Citera
2023-08-30, 20:43
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Att skjuta budbäraren hör inte hemma på ett vetenskapligt forum.

Håll dig till sakfrågan att diskutera de forskningsartiklar som hänvisas till.

Förstår man inte att en disputerad doktor förstår hur forskning går till så har man ytterligare diskvalificerat sig själv från vetenskapliga diskussioner.

Campbell är en före detta sjuksyrra som blivit youtubekändis genom att sprida kospirationsteorier. Att ni sen sväljer allt med hull och hår och ser er själva som upplysta är en annan sak.
Citera
2023-08-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Campbell är en före detta sjuksyrra som blivit youtubekändis genom att sprida kospirationsteorier. Att ni sen sväljer allt med hull och hår och ser er själva som upplysta är en annan sak.

Har du inga andra argument än att försöka karaktärsmörda budbäraren som bara råkar vara den som högläser andras forskningsrapporter så har du inget i vetenskapsforumet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in