2023-08-31, 00:30
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag tackar er för att ni är ärliga och erkänner att ni vill döda. Döda så många som möjligt, helst ett kärnvapenkrig som grädden på moset!

Förhandlingar? Nej, ursäkta det är ett ord som inte existerar i erat vokabulär.
Menar du att man ska förhandla med ryssland vars enda mål är att eliminera Ukraina..??
Hur försöker du tänka där?
Skulle man förhandlat med Hitler 1942?
Citera
2023-08-31, 00:31
Medlem
Citat:
Jag tackar er för att ni är ärliga och erkänner att ni vill döda. Döda så många som möjligt, helst ett kärnvapenkrig som grädden på moset!

Förhandlingar? Nej, ursäkta det är ett ord som inte existerar i erat vokabulär.

Jag kan vara ärlig med att jag vill att kriget skall dra ut på tiden, jag vill att Ukraina skall vinna men det viktigaste är att döda så många ryssar det går samt förstöra deras armé och deras ekonomi.

Jag har ingen koppling till Ukraina och mer än att det är synd att människor dör så bryr jag mig inte speciellt mycket om ukrainare dör de också, miljoner människor svälter i Afrika och jag skänker dem knappt ens en tanke. Det viktiga är att ryssarna dör, ekonomin förstörs och att landet så småningom krackelerar och delas upp i småbitar. Först då kommer vi få lite mer lugn och ro i vår världsdel.
Citera
2023-08-31, 00:34
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Menar du att man ska förhandla med ryssland vars enda mål är att eliminera Ukraina..??
Hur försöker du tänka där?
Skulle man förhandlat med Hitler 1942?

Hitler och Putin är inte riktigt jämförbart. Hitler var totalt urspårad psykopat med storhetsvansinne. Det är rätt långt ifrån Putin va?
Citera
2023-08-31, 00:36
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Nej, jag är etnisk svensk och har länge irriterat mig på nedmonteringen av Sveriges försvarsförmåga. Jag stör mig otroligt på er som går NATOs uppdrag före Sveriges. Vi ska bygga ett starkt försvar och bygga allianser med våra broderfolk i Norge, Danmark, Finland och Island. Nu suger vi på Bidens lillfinger i USAs proxy-krig.

Nej vi hjälper Ukraina mot Putins anfallskrig.
Svensk? Knappast, möjligen Nazist, varför ni nu är på ärkefienden Rysslands sida.

Fel har du oavsett, och Putin behövs väck.
Citera
2023-08-31, 00:40
Medlem
Citat:
Hitler och Putin är inte riktigt jämförbart. Hitler var totalt urspårad psykopat med storhetsvansinne. Det är rätt långt ifrån Putin va?

För några år sedan hade säkert många hålt med dig. Nu ser man ingen skillnad på de. Putin stämmer in på "psykopat med storhetsvansinne".
Citera
2023-08-31, 00:42
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Öh, nej. Läs lite historia.

Haha, sluta läs Putins historieförfalskning.
Citera
2023-08-31, 00:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
För några år sedan hade säkert många hålt med dig. Nu ser man ingen skillnad på de. Putin stämmer in på "psykopat med storhetsvansinne".

Håller med, samma skit förutom att Putin är dummare, svagare och saknas karisma.
Citera
2023-08-31, 00:44
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
De 2 diktatorerna och deras imperialism är mycket lika.
Citera
2023-08-31, 00:48
Medlem
BackOnCracks avatar
Ja, det håller jag med om.

Som jag förstår det så har ju Ryssland hög negativ befolkningsutveckling. Genom att offra män i fertil ålder kommer accelerera kommer befolkningskurvan ännu brantare nedåt.

Lägg därtill all braindrain till väst!

Sen är det ju också ej att förglömma en stor del av Rysslands etniska minoriteter som hoppar på de välbetalda ryska uppdraget att kriga i Ukraina. Genom att decimera deras fertila män stärker ryssarna sin makt över minoriteterna när kriget är över. Högst troligt för att motverka federationen krackelerar i fler små länder och Moskva tappar viktiga naturtillgångar.

Men långsiktigt är Ryssland kraftigt försvagat och sårbart. Tillslut kollapsar det och när krutröken skingrats står det mellan Kina eller Väst om vem som kontrollerar Ryssland.
Citera
2023-08-31, 00:48
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Jag pratar om Andra Världskriget, där Hitlers galenskap är väldokumenterad. Inget du kan jämföra med Putin hur mycket du ens försöker. Kriget är såklart fruktansvärt, men nej. Inte ens nära.

Fast jo, riktigt nära. Innan 24/2 2022, något längre ifrån men nu är det samma skit.

Skit som måste väck.
Citera
2023-08-31, 00:49
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Fast jo, riktigt nära. Innan 24/2 2022, något längre ifrån men nu är det samma skit.

Skit som måste väck.

Vad tror du om förhandlingar?
Citera
2023-08-31, 00:52
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Vad tror du om förhandlingar?

Visst, Ryssland lämnar Ukraina så är det fred dagen efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in