2023-08-29, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 29.08.23 were approximately:

[…]

vehicles and fuel tanks – 7909 (+43) units,
special equipment / special equipment ‒ 820 (+11).

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!

Nu följer jag inte detta slaviskt (pun intended) men dessa siffror verkar skyhöga. Något måste ha hänt och det är uppenbarligen dåligt för ryzzen. I övrigt verkar det normalt eller i närheten av normalt men det där låter som något i hästväg.
Citera
2023-08-29, 09:39
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
Det som sker det sker oavsett vad som kommenteras eller kommenderas här. Ukrainakonflikten avgörs kanske här?

Delvis. Det finns en helt ny politisk position idag, den pro-ryska högern/delar av alt-right. Den har chansen till reella maktpositioner i två av de viktigaste NATO-länderna, USA och Tyskland. Informationspåverkan är också den i särklass mest kostnadseffektiva typen av hybridkrigföring, för priset av en drönare kan du massproducera ett par miljoner vatnik-kommentarer om hur WEF styr väst eller hur vaccin förvandlar folk till ödlor. Det kan på sikt underminera stödet till Ukraina och vara tungan på vågen för hela konflikten. Värda pengar för ryssen, och lättare blir det i AI:s tidevarv med.
Citera
2023-08-29, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
USA/NATO bestämmer hur det här blir ja. Om NATO hadde attackerat Ryssland head on hadde det inte funnits kvar en enda ryss från Kaliningrad till Berings sund. Det här är inte den totalen krieg, det är en konflikt där västvärlden, Ukraina och Ryssland vill säkra sina intressen. Hur man löser det får vi helt enkelt vänta och se.

Men hur det här slutar är inte givet.
Inget är givet. Helt klart. Nato vågar inte riskera en dominoeffekt genom att attackera Ryssland
Citera
2023-08-29, 09:51
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Det är bra, tyder på stor oro inför offensiven.

Förövrigt sjukt att det är 2023 och trollkommentarer fortfarande är ett lika stort problem.

Prigozhin drev ett par stora trollfabriker, förmodligen har de kommit igång igen nu men med ledning och direktiv från Kreml. Huruvida de får någon påverkan på stödet för kriget är rätt oklart.
Citera
2023-08-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Nu följer jag inte detta slaviskt (pun intended) men dessa siffror verkar skyhöga. Något måste ha hänt och det är uppenbarligen dåligt för ryzzen. I övrigt verkar det normalt eller i närheten av normalt men det där låter som något i hästväg.

Gissar klusterammon och ammovarianten med 180K tungstenkulor som HIMARS skjuter.
Citera
2023-08-29, 09:54
Medlem
Citat:
USA/NATO bestämmer hur det här blir ja. Om NATO hadde attackerat Ryssland head on hadde det inte funnits kvar en enda ryss från Kaliningrad till Berings sund. Det här är inte den totalen krieg, det är en konflikt där västvärlden, Ukraina och Ryssland vill säkra sina intressen. Hur man löser det får vi helt enkelt vänta och se.

Men hur det här slutar är inte givet.

Ja NATO hade kört över ryssland det vet alla.
Men sen så hade nog inte många människor levt heller för den delen
Citera
2023-08-29, 09:55
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Dvs att ryzzen desperat vill få slut på striderna för att kunna bygga upp sin armé på nytt.

Så då är det bästa att öka intensiteten från Ukrainas sida för ryzzen har problem

QUOTE=Jack.Elam|85563858]Hopplöst offtopic:

Jag följer Zelensky på twitter och brukar läsa kommentarsfältet till hans tweet då och då. Den senaste veckan har jag sett en fantastisk ökning av Rysstroll bland kommentarerna. Från att ha rutinmässigt blockerat 5-10 nya Rysstroll per tweet så är jag nu uppe i 20-30, så den ryska trollfabriken verkar ha treskift på gång för att pumpa ut propagandan.

Temat från dom trollen kan man man nog bryta ner i
1) Lämna tillbaka pengarna Ukraina fått
2) Zelensky måste inleda fredsförhandlingar.[/quote]

Även jag följer President Zelensky på Twitter, m fl andra personer i ledningen.
Det intressanta som "trollen" aka RF inte förstår, är att all information är av intresse för bedömningar av utfall av olika insatser.
Man gör en insats(taktisk/strategisk) för att testa av vad som gör mest ont.
Flera olika kanaler in(källor/underrättelser) läggs sedan till den allmänna bedömningen av vad som är en lyckad eller mindre lyckad operation.

Desto mer inlägg som pekar mot Ukrainas narrativ, desto bättre går det för Ukraina i deras operation.

Klassiskt.
Tack för hjälpen, troll!
Citera
2023-08-29, 09:56
Medlem
Africagonzos avatar
Kriget i Ukraina har sina fördelar till ett lågt pris.
Självklart har Romney helt rätt

https://youtu.be/nXJJw9MV-ak?si=tLUzoSbYCyCLa8J3

Mitt Romney

Det bästa vi kan göra för att stärka USA relativt till Kina är att se Ryssland besegrade i Ukraina.
Citera
2023-08-29, 09:58
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Typ att dom blir tvungna att förhandla om Krim. Om tex USA/NATO vill det, så blir det så.

Har du någonstans sett USA/Nato säga att det ska förhandlas om Krim?
Det var en nyhet för mig.
Du har en länk?
Citera
2023-08-29, 10:02
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
Ryssland har tillräckligt med soldater. Har de deklarerat något annat?

Enligt uppgifter så "smygmobiliserar" Ryssland, med dålig framgång.
Senast försöker man i i olika moskeer får anslutning till kriget.
Varför då?
Om man har tillräckligt med soldater?

Tidigare har det kommit rapporter om att mängder av män i vapenför ålder har lämnat Ryssland.
Varför då?
Behöver inte vara oroliga att bli inkallade, för det finns tillräckligt med soldater!
Citera
2023-08-29, 10:03
Medlem
Taggads avatar
Mönstring av interner med passande Cv - på ryskt vis.
Citat:
Mamman: Min son togs från fängelse för att bli kanonmat
Många centralasiatiska fångar i Ryssland har tvingats resa till Ukraina för att kriga på den ryska sidan mot sin vilja, uppger den kirgiziska advokaten Mirlan Toktobekov i ett videoreportage i Radio Free Europe.

Dessutom ska kraftiga påtryckningar ha skett mot personer som tackade nej. Den tidigare fången Muhriddin Sirojov från Tadzjikistan säger att han knappt fick någon mat, inte fick ringa några samtal, bara fick duscha en gång i veckan och placerades i ett trångt rum med många andra.
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f
https://www.rferl.org/a/central-asia-migrants-prison-russia-death-ukraine-wagner/32568047.html

I det där trånga rummet skulle i rättvisan namn även han som är orsaken till kriget placeras.
Citera
2023-08-29, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Har du någonstans sett USA/Nato säga att det ska förhandlas om Krim?
Det var en nyhet för mig.
Du har en länk?

Jag har inte påstått det, men jag säger att det KAN bli så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in