Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
"Johannas utsaga att Maja var delagtig är mer trovärdigt än Majas utsaga att inte har en aning om något av händelsen i lgh."
Jag tycker det är lite märkligt att J helt plötsligt blir trovärdig för att hon levererar en story och M inte gör det. En blir inte mer trovärdig bara för att en annan ljuger. Det kan faktiskt vara så att bägge ljuger.
Jag anser att även J förbrukat sitt förtroendekapital med alla sina lögner och jag är misstänksam mot allt hon säger, då det finns risk för baktanke och försåt.
Visst kan M deltagit i badrummet, men knappast med att ha tagit bort Ts händer från Js hals. Att servera både lögn och sanning i samma mening tycker inte jag är trovärdigt.
Jag påstår inte att min tro är sanning och den är inget jag vill ta strid för. Jag tycker bara att underlaget är för klent. Om HR, liksom TR, anser att det är solitt så böjer jag mig för det.
👍😃 min tro och uppfattning är inte heller sanningen.
Jag utgår bara från min uppfattning från FUP och TR domslut.
Varken du (hoppas jag ) eller jag är involverad i Domen som HR kommer att göra 😉.
Om HR kommer fram till att ÅK inte kan styrka sin sakframställan för de tilltalade eller bara för den ena, har ändå två väldigt unga personer blivit av med sin framtid.
Vad kan man säga Ung och Dum, det är sorgligt.