2023-08-30, 20:31
  #87325
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vilka bevis finns för Ms deltagande i badrummet?
Jag svarar åt Jokermannen. Då Johanna är trovärdig och öppnar munnen så kommer förmodligen rätten tro på henne. Finns inga konstigheter i det Johanna berättar. Om Maja inte höll i Toves armar så borde hon berätta sanningen istället för att ljuga om sitt tillstånd a la minnesförlust, extremfylla och sovande. Vad är du inte förstår?
__________________
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-30 kl. 20:41.
Citera
2023-08-30, 20:32
  #87326
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ifrån själva förhörs-begynnandet, så var både Fröken Janss*n och hennes trogna följeslagare och kamrat, Lilla Fröken Hellm*n ganska så samstämmiga i deras utsagor, men så plötsligt mitt i allt ihop, så ändrade sig de bägge kålsuparna Fröken Janss*n och Fröken halvblodspsykopat sina tidigare och lämnade historier och, det var då som polisen bestämde sig för att ändra taktiken på spelbordet.

Det fanns bland annat, en mycket speciell detalj som gjorde, så att polisen kunde knäcka deras berättelser och sålunda förstå, att varken Fröken Janss*n eller Lilla halvblodspsykopaten Fröken Hellm*n, inte❗... hade talat sanning.

Lilla Fröken Hellm*n har ur sin mun, låtit sig emanerat, en flodvåg av lögner och sålunda har hon gått miste om sitt fortsatta förtroende.

Mvh/@JokerMannen
Bäste Herr JokerMannen förefaller besitta ett behov av förkovran i innebörden av ordet bevis
Citera
2023-08-30, 20:35
  #87327
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag svarar åt Jokermannen. Då Johanna är trovärdig och öppnar munnen så kommer förmodligen rätten tro på henne. Finns inga konstigheter i det Johanna berättar. Om Maja höll i Toves armar så borde hon berätta sanningen istället för att ljuga om sitt tillstånd a la minnesförlust, extremfylla och sovande. Vad är du inte förstår?
Jag förstår inte varför du kommenterar när du inte ska svara på min fråga.
Citera
2023-08-30, 20:39
  #87328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vilka bevis finns för Ms deltagande i badrummet?

Själva badrummet var inte orsaken till att TingsRätten dömde den 20-åriga flickan Fröken Janss*n till en livstidsdom och, samma sak gällde för hennes då 18-åriga kamrat Fröken Hellm*n som också hon, därtill, fick en livstidsdom.

Jag börjar så smått ana, att du har gått och förälskat dig i Lilla Fröken Hellm*n ?

Fortsätt att Pilutta dig i tråden.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2023-08-30, 20:40
  #87329
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag förstår inte varför du kommenterar när du inte ska svara på min fråga.
Ordet är fritt och jag konstaterade bara att beviset blir Johannas berättelse där Maja har sin plats i badrummet. Vad har Maja sagt om den saken? Javisst ja, hon sov ju och har tappat minnet.
Citera
2023-08-30, 20:45
  #87330
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vilka bevis finns för Ms deltagande i badrummet?
Om Johannas vittnesmål bedöms som trovärdigt så har åklagaren ett ögonvittne. Ett ganska bra bevis.
Citera
2023-08-30, 20:50
  #87331
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om Johannas vittnesmål bedöms som trovärdigt så har åklagaren ett ögonvittne. Ett ganska bra bevis.
Precis. Så är det. Talar man sanning och det stämmer väl med utredningen så borde det bli ett bevis. Finns inget som motsäger det Johanna berättar om tiden kring mordet. Man hittar inte på att dom satt tysta en stund bredvid Tove och sen gick ut i vardagsrummet för att tänka ut vad dom skulle göra. Mycket rimligt och sen var det nog full fart. Mycket som skulle hinnas med och det fanns inte tid för sovande.
Citera
2023-08-30, 20:53
  #87332
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ordet är fritt och jag konstaterade bara att beviset blir Johannas berättelse där Maja har sin plats i badrummet. Vad har Maja sagt om den saken? Javisst ja, hon sov ju och har tappat minnet.
Det är märkligt att allt ditt dokumentärtittande inte gett information om vilket bevisvärde en åtalads utsagor har.
Citera
2023-08-30, 21:08
  #87333
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är märkligt att allt ditt dokumentärtittande inte gett information om vilket bevisvärde en åtalads utsagor har.
Skit i det du och sluta bete dig som en idiot! Jag tittar på dokumentärer från USA och har dålig kunskap om svensk juridik precis som dig. Du har ju snurrat till det dagligen med dina snusförnuftiga försvarsinlägg som gagnar din Maja. Vad fan har mitt tv-tittande med detta att göra?
__________________
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-30 kl. 21:11.
Citera
2023-08-30, 21:14
  #87334
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Uttrycker jag mig verkligen så luddigt?

Likväl som du tror att M är född ond, tror jag motsatsen. Vi tror, men ingen vet.

Jag påstår att risken att
- bli lurad
- bli utnyttjad på ett eller annat sätt
- hoppa i galen tunna
- handla obetänksamt
- handla först och tänka se'n
m.m
gör personen mer sårbar än någon som inte har den problematiken.
Det kan förklara varför hon gör sina ödesdigra val och håller fast vid dem.

Få är väl de som blir uppfångade av någon så skruvad som J och de allra flesta klarar sig undan att bli "uppfångade" av någon mindre nogräknad över huvud taget.

Det handlar inte om att vara mer mordbenägen eller predestinerad för annan brottslighet utan om att vara
- godtrogen
- lättled
- impulsiv
och
- ha bristande konsekvenstänk

Född ond har jag väl förfan inte sagt!
Johanna och Maja mördade Tove, Tove var ett hatobjekt.

Finns inte en jävel som har skrivit att Maja är född ond!
Var har du fått det ifrån?

Förvräng inte vad jag skriver är du snäll!!

Tror dina tankar om Maja går runt och ännu mera runt.

Gå ut och ta lite frisk luft Sybel, det brukar hjälpa tankesmedjan när det börjar bli lite hett och knasigt.
__________________
Senast redigerad av Gold94 2023-08-30 kl. 21:24.
Citera
2023-08-30, 21:25
  #87335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vill inte verka oförskämd men pajasen i tråden är DU och några fler. Du mal ju på som en väderkvarn och ibland förstår man inte ens vad du skriver.

Du verkar inte förstå någonting mer än din egen enfald.

Försök åtminstone tänka! Vem vill döda? Vem är oförhappanes inblandad? Vem eldar på en kropp? Vem återkommer för att fortsätta elda på en kropp? Vem är upplyft efter mordet?

Vem är elefanten i rummet?

En ledtråd: det är Johanna...
Citera
2023-08-30, 21:39
  #87336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är märkligt att allt ditt dokumentärtittande inte gett information om vilket bevisvärde en åtalads utsagor har.

Jag läste ett inlägg för några sidor (igår så det är väl många sidor nu &#129315 sedan som var i punktform som ganska väl belyste sakframställan från åklagaren och vad TR bedömde.

Det inlägget blev nedsågat totalt av några med åsikter som hur de misstänkta är som individer och egna personliga "sanningar" hur det egentligen förhåller sig.

Jag vill igen framhärda att Domstolen inte har en undersökande detektiv roll, utan ska fatta beslut utifrån sakframställan från respektive dvs åklagaren och de tilltalades advokater. Och komma fram till vad som är utifrån sakframställnigarna är så nära en sanning man kan komma.

Jag orkar inte leta tillbaks till det inlägget men kontentan var att TR kom fram till pga olika omständigheter att Johannas utsaga att Maja var delagtig är mer trovärdigt än Majas utsaga att inte har en aning om något av händelsen i lgh.

Enligt MIG borde Maja ha avvikit från Johanna direkt efter Nöjet och gått hem, Maja fick enligt deras egna utsagor en information om att Johanna ville Tove illa.

Om Tove hade levt idag om så skulle ha skett kan ingen av oss veta, men Maja placerad sig själv på brottsplatsen och har enligt MIG inte kommit med några trovärdiga förklaringar till sin icke aktiva roll i mordet på Tove.

Och jag betackar mig för svar om att det inte finns några bevis, kom fram med bevis som visar på att Maja inte skulle kunna vara delaktig i mordet.

Dvs sakframställan.

Inte bara från Majas egna utsagor om att hon sov och inget sett eller hört, och inte en mobil telefon som har varit till och från aktiv., man kan faktiskt lägga den ifrån sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in