Citat:
Ursprungligen postat av
Alonen
Jag är väldigt nyfiken på…
När-var-hur ser den bevisningen ut som BEVISAR att Maja varit delaktig i själva mördandet.
Jag säger inte att Maja är oskyldig, MEN jag hävdar att det är inte bevisat ”bortom allt rimligt tvivel” att hon har varit aktiv i själva mördandet.
Kan du visa den bevisningen för mig? Har jag missat den bevisningen helt❓
Det är inte för inte, detta skall upp i HR❗️
Det här målet hade gått upp till HR oavsett, vore tjänstefel om inte advokaterna hade överklagat Domen 😉.
Jag tänker inte ta mig tid att sitta och rapa upp samma sak som inte redan finns skrivet i tråden och vad som ligger till grund för TR,s beslut, du får gärna leta upp det själv.
Vad är rimligt tvivel? Kan du mer ingående beskriva vad det innebär?
Hur mäter man "utan rimligt tvivel"?
Vill du vara så snäll och beskriva vilken uppgift Domstolen har och hur man väger ett beslut/Dom?
Utifrån sakframställnigarna från åklagare och försvarsadvokaten (om vi nu bara koncentrerar oss på Maja) gör inte TR samma bedömning som du och inte jag heller för den delen.
Maja har inte kunnat visa på att hennes uttalande är trovärdigt, enligt MIG och tydligen även TR, men som enligt vissa kändisar är TR ett gäng Hillbillys (och jag är väl också inräknad till det klientelet då jag håller med TR).
Jag väntar på din sakframställan som kan ändra på min uppfattningen, snälla.