2023-08-30, 21:50
  #87337
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400


Och jag betackar mig för svar om att det inte finns några bevis, kom fram med bevis som visar på att Maja inte skulle kunna vara delaktig i mordet.


Dvs sakframställan.

Inte bara från Majas egna utsagor om att hon sov och inget sett eller hört, och inte en mobil telefon som har varit till och från aktiv., man kan faktiskt lägga den ifrån sig.

Det fetade…

Du missar en sak…

Det är inte Majas sak att bevisa sin oskuld.

Det är åklagarens sak att bevisa att Maja deltagit i mördandet.
Citera
2023-08-30, 21:58
  #87338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Det fetade…

Du missar en sak…

Det är inte Majas sak att bevisa sin oskuld.

Det är åklagarens sak att bevisa att Maja deltagit i mördandet.

Den tilltalade har ett val, svara på åklagaren framställan eller vara tyst.

Glöm det där med skrönan att det är bara åklagaren som ska lägga fram bevis och den tilltalade bara kan sitta tyst.

TR har gjort en bedömning att åklagarens framställan är den som är närmast sanningen.

Så nej jag har inte glömt att det är 2 parter som ska komma med sina sakframställningar.

Kanske du som har missuppfatta något?
Citera
2023-08-30, 22:02
  #87339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Det fetade…

Du missar en sak…

Det är inte Majas sak att bevisa sin oskuld.

Det är åklagarens sak att bevisa att Maja deltagit i mördandet.

Det har han gjort enligt TR. Så Maja får rycka upp sig och komma med en bättre förklaring. Annars riskerar hon att HR gör samma bedömning. Typ, jag var vaken och hörde en hög duns och sen ringklockan, men förstod inte var det var. Sen blev jag livrädd för J så jag vågade inte göra annat än att hjälpa till och ljuga.
Citera
2023-08-30, 22:06
  #87340
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Född ond har jag väl förfan inte sagt!
Johanna och Maja mördade Tove, Tove var ett hatobjekt.

Finns inte en jävel som har skrivit att Maja är född ond!
Var har du fått det ifrån?

Förvräng inte vad jag skriver är du snäll!!

Tror dina tankar om Maja går runt och ännu mera runt.

Gå ut och ta lite frisk luft Sybel, det brukar hjälpa tankesmedjan när det börjar bli lite hett och knasigt.
Då missuppfattade jag kanske vad du skrev?

"Du har svårt att ta in att människor kan vara onda för att dom just ogillar/hatar någon,.."

Och jo, det har skrivits i tråden om M som en i grunden ond människa.

Jag ber om ursäkt för att jag sorterade in dig bland dem.
Citera
2023-08-30, 22:06
  #87341
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Du verkar inte förstå någonting mer än din egen enfald.

Försök åtminstone tänka! Vem vill döda? Vem är oförhappanes inblandad? Vem eldar på en kropp? Vem återkommer för att fortsätta elda på en kropp? Vem är upplyft efter mordet?

Vem är elefanten i rummet?

En ledtråd: det är Johanna...
Du gjorde helt rätt som tog åt dig. Du slår nästan rekordet i den ligan med att haspla ur dig en massa skit. Har du tagit din medicin? Fatta att dom var 2 som mördade Tove och 2 som samkörde då fienden skulle eldas upp. Alla dina frågor ger samma svar. johanna och MAJA
__________________
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-30 kl. 22:09.
Citera
2023-08-30, 22:11
  #87342
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Skit i det du och sluta bete dig som en idiot! Jag tittar på dokumentärer från USA och har dålig kunskap om svensk juridik precis som dig. Du har ju snurrat till det dagligen med dina snusförnuftiga försvarsinlägg som gagnar din Maja. Vad fan har mitt tv-tittande med detta att göra?
Du framförde ditt dokumentärtittande och sunda förnuft som underlag för din bedömning av Ms trovärdighet, så visst har det bärande betydelse.
Citera
2023-08-30, 22:13
  #87343
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då missuppfattade jag kanske vad du skrev?

"Du har svårt att ta in att människor kan vara onda för att dom just ogillar/hatar någon,.."

Och jo, det har skrivits i tråden om M som en i grunden ond människa.

Jag ber om ursäkt för att jag sorterade in dig bland dem.
Har du börjat ge medlemmarna diagnoser nu också och talar om att dom har det svårt..jisses..
Citera
2023-08-30, 22:17
  #87344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför menar GW att Maja inte kan ha varit med och dödat Tove?

Det absolut enda som talar för att hon inte har varit med under själva dödandet är hennes nekande till det hela.

Detta är tydligen trovärdigt enligt GW, men varför?

Det underliga är att GW i princip har kört på samma spår sedan dag 1. Är han så autistisk att det hans hjärna har fått för sig är korrekt och allt annat är fel?

Det är ju bara för att han inte kan stå för att han tänkt fel från start
Citera
2023-08-30, 22:18
  #87345
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du framförde ditt dokumentärtittande och sunda förnuft som underlag för din bedömning av Ms trovärdighet, så visst har det bärande betydelse.
Ja, och det stämmer bra. Det sunda förnuftet är beständigt och nog har jag lärt mig väldigt mycket av mina dokumentärer om hur mördare ljuger sig blå och hur dom beter sig. Maja är ett klassiskt exempel på hur ljugandet tar överhand och hon har inte en enda vettig förklaring att komma med. Då hittar hon på det mest fantastiska som minnesförlust, dyngfull och att hon sov. Har du trott på Majas lögner en enda sekund? Då är det väl bara du och fylleristen GW som gjort/gör det.
__________________
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-30 kl. 22:28.
Citera
2023-08-30, 22:24
  #87346
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Den tilltalade har ett val, svara på åklagaren framställan eller vara tyst.

Glöm det där med skrönan att det är bara åklagaren som ska lägga fram bevis och den tilltalade bara kan sitta tyst.

TR har gjort en bedömning att åklagarens framställan är den som är närmast sanningen.

Så nej jag har inte glömt att det är 2 parter som ska komma med sina sakframställningar.

Kanske du som har missuppfatta något?

Jag är väldigt nyfiken på…

När-var-hur ser den bevisningen ut som BEVISAR att Maja varit delaktig i själva mördandet.

Jag säger inte att Maja är oskyldig, MEN jag hävdar att det är inte bevisat ”bortom allt rimligt tvivel” att hon har varit aktiv i själva mördandet.

Kan du visa den bevisningen för mig? Har jag missat den bevisningen helt❓

Det är inte för inte, detta skall upp i HR❗️
Citera
2023-08-30, 22:45
  #87347
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jag läste ett inlägg för några sidor (igår så det är väl många sidor nu &#129315 sedan som var i punktform som ganska väl belyste sakframställan från åklagaren och vad TR bedömde.

Det inlägget blev nedsågat totalt av några med åsikter som hur de misstänkta är som individer och egna personliga "sanningar" hur det egentligen förhåller sig.

Jag vill igen framhärda att Domstolen inte har en undersökande detektiv roll, utan ska fatta beslut utifrån sakframställan från respektive dvs åklagaren och de tilltalades advokater. Och komma fram till vad som är utifrån sakframställnigarna är så nära en sanning man kan komma.

Jag orkar inte leta tillbaks till det inlägget men kontentan var att TR kom fram till pga olika omständigheter att Johannas utsaga att Maja var delagtig är mer trovärdigt än Majas utsaga att inte har en aning om något av händelsen i lgh.

Enligt MIG borde Maja ha avvikit från Johanna direkt efter Nöjet och gått hem, Maja fick enligt deras egna utsagor en information om att Johanna ville Tove illa.

Om Tove hade levt idag om så skulle ha skett kan ingen av oss veta, men Maja placerad sig själv på brottsplatsen och har enligt MIG inte kommit med några trovärdiga förklaringar till sin icke aktiva roll i mordet på Tove.

Och jag betackar mig för svar om att det inte finns några bevis, kom fram med bevis som visar på att Maja inte skulle kunna vara delaktig i mordet.

Dvs sakframställan.

Inte bara från Majas egna utsagor om att hon sov och inget sett eller hört, och inte en mobil telefon som har varit till och från aktiv., man kan faktiskt lägga den ifrån sig.
"Johannas utsaga att Maja var delagtig är mer trovärdigt än Majas utsaga att inte har en aning om något av händelsen i lgh."

Jag tycker det är lite märkligt att J helt plötsligt blir trovärdig för att hon levererar en story och M inte gör det. En blir inte mer trovärdig bara för att en annan ljuger. Det kan faktiskt vara så att bägge ljuger.

Jag anser att även J förbrukat sitt förtroendekapital med alla sina lögner och jag är misstänksam mot allt hon säger, då det finns risk för baktanke och försåt.

Visst kan M deltagit i badrummet, men knappast med att ha tagit bort Ts händer från Js hals. Att servera både lögn och sanning i samma mening tycker inte jag är trovärdigt.

Jag påstår inte att min tro är sanning och den är inget jag vill ta strid för. Jag tycker bara att underlaget är för klent. Om HR, liksom TR, anser att det är solitt så böjer jag mig för det.
Citera
2023-08-30, 22:51
  #87348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag är väldigt nyfiken på…

När-var-hur ser den bevisningen ut som BEVISAR att Maja varit delaktig i själva mördandet.

Jag säger inte att Maja är oskyldig, MEN jag hävdar att det är inte bevisat ”bortom allt rimligt tvivel” att hon har varit aktiv i själva mördandet.

Kan du visa den bevisningen för mig? Har jag missat den bevisningen helt❓

Det är inte för inte, detta skall upp i HR❗️

Det här målet hade gått upp till HR oavsett, vore tjänstefel om inte advokaterna hade överklagat Domen 😉.

Jag tänker inte ta mig tid att sitta och rapa upp samma sak som inte redan finns skrivet i tråden och vad som ligger till grund för TR,s beslut, du får gärna leta upp det själv.

Vad är rimligt tvivel? Kan du mer ingående beskriva vad det innebär?
Hur mäter man "utan rimligt tvivel"?
Vill du vara så snäll och beskriva vilken uppgift Domstolen har och hur man väger ett beslut/Dom?

Utifrån sakframställnigarna från åklagare och försvarsadvokaten (om vi nu bara koncentrerar oss på Maja) gör inte TR samma bedömning som du och inte jag heller för den delen.

Maja har inte kunnat visa på att hennes uttalande är trovärdigt, enligt MIG och tydligen även TR, men som enligt vissa kändisar är TR ett gäng Hillbillys (och jag är väl också inräknad till det klientelet då jag håller med TR).

Jag väntar på din sakframställan som kan ändra på min uppfattningen, snälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in