2023-08-30, 21:42
  #87337
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vilka bevis finns för Ms deltagande i badrummet?
Vet inte om du har missat att Tove-mordet är ett indiciefall där många omständigheter helt enkelt inte överenstämmer med Majas vittnesmål.
Vilket även TR ansåg som efterhandskonstruktioner.
Citera
2023-08-30, 21:44
  #87338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är märkligt att allt ditt dokumentärtittande inte gett information om vilket bevisvärde en åtalads utsagor har.

Nu blandar jag mig i leken här @Sybel.

Den 16:e Oktober året 2022, så gick Fröken Janss*n i sitt följeslag med sin kamrat Fröken Hellm*n och därtill även, tillsammans med den 21-åriga flickan T*ve. Alla tre, var dom i sällskap och på väg hem till Fröken Janss*n:s lägenhet på 3:e våningsplanet under kvällstiden.

Väl ditkomna, alla tre, inom Fröken Janss*n:s lägenhet sade plötsligt Lilla Fröken Hellm*n
- Var är jag för någonstans ? ... - Här har jag aldrig varit förut.

Fröken Hellm*n tittade förvånat på den 21-åriga flickan T*ve och sade - Vem är du ? ...
- Dig har jag aldrig sett förut. Därefter tittade Fröken Hellm*n även på Fröken Janss*n och sade - Känner vi varandra ?

Faktum var att Lilla Fröken Hellm*n, och just då, hade råkat ut för en svår minnesförlust.

Fröken Hellm*n gick sedan kort därefter och lade sig bekvämt i en säng där hon somnade på minuten, men, så plötsligt vaknade Fröken Hellm*n upp ur sin sköna sömn och kände att hon fått Nauséa på grund av att hon hade råkat ut för en Acetál-Déhyds-förgiftning på grund av för mycket alkoholhaltiga drycker inom sin kropp.

Fröken Hellm*n uppsökte då ett badrum för att därinom vomera sig.

När Fröken Hellm*n slutligen nått in till badrummet så upptäckte hon plötsligt till sin förvåning, en ung flicka liggandes på badrumsgolvet och ytterligare en annan flicka sittande bredvid.

Fröken Hellm*n utbrast då till sin stora förvåning - Vad är det som pågår här ?

Den ena flickan reste sig då upp från badrumsgolvet och utbrast - Hjälp till och bär ut kroppen ifrån min lägenhet.

Fröken Hellm*n svarade då - Nej, jag kommer absolut inte att hjälpa till, - Jag vill inte vara med om att involvera mig i några brottsliga handlingar.

Fröken Janss*n tittade då med mordisk blick på Fröken Hellm*n och sade med mycket bestämd röst - Hjälp till och bär ut kroppen ifrån min lägenhet, annars sätter jag hästpiskan över dig ... och då❗blev Fröken Hellm*n riktigt rädd och kände sig sålunda tvingad till att hjälpa Fröken Janss*n med att bära ut T*ve:s avlidna kropp ifrån badrummet och därefter vidare ut ifrån Fröken Janss*n:s lägenhet för att slutligen då placera det avlidna offret i ett skogsparti.

@Sybel ... Är det på ett sådant sätt, som du tror, att händelseförloppet utspelade sig inom Fröken Janss*n:s lägenhet under kvällen den 16:e Oktober året 2022 ?

Mvh/@JokerMannen
__________________
Senast redigerad av JokerMannen 2023-08-30 kl. 21:47.
Citera
2023-08-30, 21:50
  #87339
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400


Och jag betackar mig för svar om att det inte finns några bevis, kom fram med bevis som visar på att Maja inte skulle kunna vara delaktig i mordet.


Dvs sakframställan.

Inte bara från Majas egna utsagor om att hon sov och inget sett eller hört, och inte en mobil telefon som har varit till och från aktiv., man kan faktiskt lägga den ifrån sig.

Det fetade…

Du missar en sak…

Det är inte Majas sak att bevisa sin oskuld.

Det är åklagarens sak att bevisa att Maja deltagit i mördandet.
Citera
2023-08-30, 21:58
  #87340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Det fetade…

Du missar en sak…

Det är inte Majas sak att bevisa sin oskuld.

Det är åklagarens sak att bevisa att Maja deltagit i mördandet.

Den tilltalade har ett val, svara på åklagaren framställan eller vara tyst.

Glöm det där med skrönan att det är bara åklagaren som ska lägga fram bevis och den tilltalade bara kan sitta tyst.

TR har gjort en bedömning att åklagarens framställan är den som är närmast sanningen.

Så nej jag har inte glömt att det är 2 parter som ska komma med sina sakframställningar.

Kanske du som har missuppfatta något?
Citera
2023-08-30, 22:02
  #87341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Det fetade…

Du missar en sak…

Det är inte Majas sak att bevisa sin oskuld.

Det är åklagarens sak att bevisa att Maja deltagit i mördandet.

Det har han gjort enligt TR. Så Maja får rycka upp sig och komma med en bättre förklaring. Annars riskerar hon att HR gör samma bedömning. Typ, jag var vaken och hörde en hög duns och sen ringklockan, men förstod inte var det var. Sen blev jag livrädd för J så jag vågade inte göra annat än att hjälpa till och ljuga.
Citera
2023-08-30, 22:06
  #87342
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Född ond har jag väl förfan inte sagt!
Johanna och Maja mördade Tove, Tove var ett hatobjekt.

Finns inte en jävel som har skrivit att Maja är född ond!
Var har du fått det ifrån?

Förvräng inte vad jag skriver är du snäll!!

Tror dina tankar om Maja går runt och ännu mera runt.

Gå ut och ta lite frisk luft Sybel, det brukar hjälpa tankesmedjan när det börjar bli lite hett och knasigt.
Då missuppfattade jag kanske vad du skrev?

"Du har svårt att ta in att människor kan vara onda för att dom just ogillar/hatar någon,.."

Och jo, det har skrivits i tråden om M som en i grunden ond människa.

Jag ber om ursäkt för att jag sorterade in dig bland dem.
Citera
2023-08-30, 22:06
  #87343
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Du verkar inte förstå någonting mer än din egen enfald.

Försök åtminstone tänka! Vem vill döda? Vem är oförhappanes inblandad? Vem eldar på en kropp? Vem återkommer för att fortsätta elda på en kropp? Vem är upplyft efter mordet?

Vem är elefanten i rummet?

En ledtråd: det är Johanna...
Du gjorde helt rätt som tog åt dig. Du slår nästan rekordet i den ligan med att haspla ur dig en massa skit. Har du tagit din medicin? Fatta att dom var 2 som mördade Tove och 2 som samkörde då fienden skulle eldas upp. Alla dina frågor ger samma svar. johanna och MAJA
__________________
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-30 kl. 22:09.
Citera
2023-08-30, 22:11
  #87344
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Skit i det du och sluta bete dig som en idiot! Jag tittar på dokumentärer från USA och har dålig kunskap om svensk juridik precis som dig. Du har ju snurrat till det dagligen med dina snusförnuftiga försvarsinlägg som gagnar din Maja. Vad fan har mitt tv-tittande med detta att göra?
Du framförde ditt dokumentärtittande och sunda förnuft som underlag för din bedömning av Ms trovärdighet, så visst har det bärande betydelse.
Citera
2023-08-30, 22:13
  #87345
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då missuppfattade jag kanske vad du skrev?

"Du har svårt att ta in att människor kan vara onda för att dom just ogillar/hatar någon,.."

Och jo, det har skrivits i tråden om M som en i grunden ond människa.

Jag ber om ursäkt för att jag sorterade in dig bland dem.
Har du börjat ge medlemmarna diagnoser nu också och talar om att dom har det svårt..jisses..
Citera
2023-08-30, 22:17
  #87346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför menar GW att Maja inte kan ha varit med och dödat Tove?

Det absolut enda som talar för att hon inte har varit med under själva dödandet är hennes nekande till det hela.

Detta är tydligen trovärdigt enligt GW, men varför?

Det underliga är att GW i princip har kört på samma spår sedan dag 1. Är han så autistisk att det hans hjärna har fått för sig är korrekt och allt annat är fel?

Det är ju bara för att han inte kan stå för att han tänkt fel från start
Citera
2023-08-30, 22:18
  #87347
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du framförde ditt dokumentärtittande och sunda förnuft som underlag för din bedömning av Ms trovärdighet, så visst har det bärande betydelse.
Ja, och det stämmer bra. Det sunda förnuftet är beständigt och nog har jag lärt mig väldigt mycket av mina dokumentärer om hur mördare ljuger sig blå och hur dom beter sig. Maja är ett klassiskt exempel på hur ljugandet tar överhand och hon har inte en enda vettig förklaring att komma med. Då hittar hon på det mest fantastiska som minnesförlust, dyngfull och att hon sov. Har du trott på Majas lögner en enda sekund? Då är det väl bara du och fylleristen GW som gjort/gör det.
__________________
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-30 kl. 22:28.
Citera
2023-08-30, 22:24
  #87348
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Den tilltalade har ett val, svara på åklagaren framställan eller vara tyst.

Glöm det där med skrönan att det är bara åklagaren som ska lägga fram bevis och den tilltalade bara kan sitta tyst.

TR har gjort en bedömning att åklagarens framställan är den som är närmast sanningen.

Så nej jag har inte glömt att det är 2 parter som ska komma med sina sakframställningar.

Kanske du som har missuppfatta något?

Jag är väldigt nyfiken på…

När-var-hur ser den bevisningen ut som BEVISAR att Maja varit delaktig i själva mördandet.

Jag säger inte att Maja är oskyldig, MEN jag hävdar att det är inte bevisat ”bortom allt rimligt tvivel” att hon har varit aktiv i själva mördandet.

Kan du visa den bevisningen för mig? Har jag missat den bevisningen helt❓

Det är inte för inte, detta skall upp i HR❗️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in