2023-08-30, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Detta är i närtid till mordet på LenaW:
s25 Aktbilaga 149 Förhör Hanna Davidsson
Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-05-19 13:28 diarienr: 5000-K574218-18

V: För det var henne å Stefans logga. Hon hade varit med även om det var hennes burkar, så
det var känsligt, för det var text han hade skrivit till henne. Det var kärlekstexter på dom här
fast.. det är inte det.. men eh .. det var kärlekstexter till henne personligen tyckte hon.
Det är förhöret som skedde vid tiden för att Lena hittades.
Burksnack...leken som slutade med död
Citera
2023-08-30, 15:13
Medlem
s 62 Aktbilaga 149
Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-05-29 10:41 diarie nr: 5000-K574218-18
F: När börjaru förstå det första gången då?
V: Eh .. säker ... nej säkert säger jag utan att veta, så kan jag inte säga .. eh .. skulle tro att ..
under 1-2 år har jag vetat om det.
F: Konfrontera du Stefan om det då?
V: Eh .. ah .. det gjorde jag .. av och till.. eh .. ibland .. jag tror aldrig jag ställde några direkta
frågor därför att jag var antagligen eh .. jag ville nog inte ha ett svar på det för jag ville nog
inte .. veta att det verkligen var så .. eh .. ah .. det är så lätt o tänka efteråt hur man skulle gjort
eller inte gjort men .. mm.
F: När konfrontera du honom första gången då?
V: Ingen aning.
F: Var det under 2016?
V: Eh .. ja .. å jag vet inte om ja .. asså .. nu låter det som att jag .. världens mesigaste men jag
tror att.. jag vet inte om jag .. konfrontera honom å frågade rakt ut har du ett förhållande med
henne? eh ... det vet jag inte om jag .. den raka frågan vet jag faktiskt inte om jag har stall! rakt
ut till honom ..
F: Aldrig någonsin?
V: Jag vet inte ..
F: Men vad har du trott då?
V: Nej men jag har ju varit ganska säker på att dom har ett förhållande.
F: Vad är det som gör att du inte ställer den frågan till honom?
V: Ja .. det.. om jag hade ett svar på det så skulle jag ge dig det.. Jag har gått i terapi i flera år
nu
.. eh .. jag vet inte.
F: Ställde du den frågan till Lena?
V: Näe .. aldrig. För under den tiden .. sista tiden så .. hade inte vi så mycket kontakt..
F: Men den tiden ni hade kontakt.. har du ställt den frågan till henne?
V: Näe för då hade dom inte det.. eller .. det vet jag ju inte .. men eh .. så ska jag faktiskt säga ..
det hade dom inte sa jag .. näe det vet jag inte .. när vi pratade förtroligt så mera .. så var ju hon
fo1ifarande gift med sin man eh .. å bodde ihop med honom. Å jag vet inte om .. fanns nått då
det har inte jag nån .. nej ..
F: Du säger att ni separera ju nu då för att du kände att det finns ju ingen tilltro längre som ..
eller vilka ord anv .. vare du använde?
V: Eh ja känner inte tillit i ..
F: Tillit.. så vare ja ..
V: i relationen .. i liksom .. i relation med att han ..
F: Du kan inte lita på honom?
Ang. leken.
Citera
2023-08-30, 17:13
Medlem
Citat:
Aktbilaga 150 Vittnesförhör
s.19
Stefan erkände till slut för Hanna om han och Lena och förklarade att när Hanna blev dålig
behövde han tröst både fysiskt och psykiskt. Hanna blev förbannad av Lenas närvaro,
Jeanette fick inte ens nämna Lenas namn på eventen. Lena var jätte duktig inom geo-cach
och arbetade flitigt. Hon fick aldrig det beröm hon förtjänade eftersom Jeanette aldrig fick
hylla Lena framför Hanna.
edit..

Undrar vad detta kan ha för betydelse:
Jeanette fick sen ett meddelande från Hanna den 17 maj 2017 där hon berättade att hon och
Stefan skulle försöka igen. Nu vet Jeanette att de har separerat. Hanna ställde ultimatum mot
Stefan men Hanna var svag och manipulerad av Stefan. Så han ställde alltid tillbaka mot
henne fast hårdare. När Hanna sa till Stefan att han inte fick träffa Lena så sa han att då kan
inte de vara tillsammans mer för han "behöver Lena".

Hanna såg rött när hon såg Lena men samtidigt kunde de vara på samma event. Jeanette
minns en gång på ett event, så satt Stefan och Lena i slottet och pratade ensamma och man
kunde se dem. Då såg Jeanette Hanna som stod ute i regnet och packade i bilen och grät
samtidigt.
Jeanette lider med Hanna för det hon har fått stått ut med.

Vem är denna Jeanette, jag har läst FUP men minns inte hennes förhör
Citera
2023-08-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jadu, 2017 kuckilurade Hanna med sillen, så oskuldsfullt

Många frågor som skulle behöva rätas ut

Men sen dumpade HD Sillen, frågan är om Sillen kan ha info som han inte lämnat, han kom ju ändå rätt nära HD, samtidigt kändes hans förhör sanningsenligt
Citera
2023-08-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Vem är denna Jeanette, jag har läst FUP men minns inte hennes förhör

Förhör bekanta
Jeanette uppger att hon jobbade som utvecklingsledare i Region Örebro län och
marknadsförde länet internationellt. De skulle anordna Sveriges största geo-cach event och
anlitade Stefan och Hanna som geo-cach experter. De arbetade ihop under en lång period och
bö1jade även umgås privat. Hanna var sjuk och då tog Stefan in Lena i projektet och Jeanette
började även känna Lena. Hon fick en nära kontakt med alla tre. Stefan hade två team, ett
som hette team Davidsson och där ingick han, Hanna och barnen och sen hade han ett eget
team där Lena och en till person var med men Jeanette är osäker på vad personen hette, Jerry
kanske. Stefan och Hanna höll på med geo-cach dag som natt.
Citera
2023-08-30, 17:21
Avslutad
Citat:
Men sen dumpade HD Sillen, frågan är om Sillen kan ha info som han inte lämnat, han kom ju ändå rätt nära HD, samtidigt kändes hans förhör sanningsenligt
Han vet nog mer än vad som kommit fram.
Tex så tömdes inte hans mobil korrekt, eftersom batteriet var dåligt...
Citera
2023-08-30, 17:22
Medlem
Citat:
s 62 Aktbilaga 149
Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-05-29 10:41 diarie nr: 5000-K574218-18
F: När börjaru förstå det första gången då?
V: Eh .. säker ... nej säkert säger jag utan att veta, så kan jag inte säga .. eh .. skulle tro att ..
under 1-2 år har jag vetat om det.
F: Konfrontera du Stefan om det då?
V: Eh .. ah .. det gjorde jag .. av och till.. eh .. ibland .. jag tror aldrig jag ställde några direkta
frågor därför att jag var antagligen eh .. jag ville nog inte ha ett svar på det för jag ville nog
inte .. veta att det verkligen var så .. eh .. ah .. det är så lätt o tänka efteråt hur man skulle gjort
eller inte gjort men .. mm.
F: När konfrontera du honom första gången då?
V: Ingen aning.
F: Var det under 2016?
V: Eh .. ja .. å jag vet inte om ja .. asså .. nu låter det som att jag .. världens mesigaste men jag
tror att.. jag vet inte om jag .. konfrontera honom å frågade rakt ut har du ett förhållande med
henne? eh ... det vet jag inte om jag .. den raka frågan vet jag faktiskt inte om jag har stall! rakt
ut till honom ..
F: Aldrig någonsin?
V: Jag vet inte ..
F: Men vad har du trott då?
V: Nej men jag har ju varit ganska säker på att dom har ett förhållande.
F: Vad är det som gör att du inte ställer den frågan till honom?
V: Ja .. det.. om jag hade ett svar på det så skulle jag ge dig det.. Jag har gått i terapi i flera år
nu
.. eh .. jag vet inte.
F: Ställde du den frågan till Lena?
V: Näe .. aldrig. För under den tiden .. sista tiden så .. hade inte vi så mycket kontakt..
F: Men den tiden ni hade kontakt.. har du ställt den frågan till henne?
V: Näe för då hade dom inte det.. eller .. det vet jag ju inte .. men eh .. så ska jag faktiskt säga ..
det hade dom inte sa jag .. näe det vet jag inte .. när vi pratade förtroligt så mera .. så var ju hon
fo1ifarande gift med sin man eh .. å bodde ihop med honom. Å jag vet inte om .. fanns nått då
det har inte jag nån .. nej ..
F: Du säger att ni separera ju nu då för att du kände att det finns ju ingen tilltro längre som ..
eller vilka ord anv .. vare du använde?
V: Eh ja känner inte tillit i ..
F: Tillit.. så vare ja ..
V: i relationen .. i liksom .. i relation med att han ..
F: Du kan inte lita på honom?
Ang. leken.

Märkliga svar, vet inte, kommer inte ihåg, svarar man så hela tiden skulle jag bli misstänksam, alla människor minns väl någonting åtminstone
Citera
2023-08-30, 17:26
Medlem
Citat:
Jag undrar i mitt stilla sinne hur det kommer sig att Stefans försvarare inte ifrågasatte HD och SOA mer? Det hade verkligen varit på sin plats att lyfta frågan för att fria sin klients, så tvivel och lyfta frågan om en alternativ mördare, som hade motiv, oerhört starka motiv, socialt, känslomässigt, ekonomiskt osv.
Det är inte helt omöjligt att Lena tänkt avslöja parets förskingring, HDs vrede över fuskloggarna som LW inte godkände tog ut sin rätt.
17 loggar
17 slag

Alla kan göra misstag
Rätt ska vara rätt

Vilken förskingring tänker du då att LW kände till och som skulle kunna göra HD rädd
Citera
2023-08-30, 17:27
Medlem
Citat:
Förhör bekanta
Jeanette uppger att hon jobbade som utvecklingsledare i Region Örebro län och
marknadsförde länet internationellt. De skulle anordna Sveriges största geo-cach event och
anlitade Stefan och Hanna som geo-cach experter. De arbetade ihop under en lång period och
bö1jade även umgås privat. Hanna var sjuk och då tog Stefan in Lena i projektet och Jeanette
började även känna Lena. Hon fick en nära kontakt med alla tre. Stefan hade två team, ett
som hette team Davidsson och där ingick han, Hanna och barnen och sen hade han ett eget
team där Lena och en till person var med men Jeanette är osäker på vad personen hette, Jerry
kanske. Stefan och Hanna höll på med geo-cach dag som natt.

Tack för snabb återkoppling
Citera
2023-08-30, 17:31
Medlem
Citat:
Han vet nog mer än vad som kommit fram.
Tex så tömdes inte hans mobil korrekt, eftersom batteriet var dåligt...

På vilket sätt kom Sillen i kontakt med HD så pass att det utvecklades till en kärleksrelation, dom bodde väl en bit ifrån varandra också
Citera
2023-08-30, 17:49
Avslutad
Citat:
På vilket sätt kom Sillen i kontakt med HD så pass att det utvecklades till en kärleksrelation, dom bodde väl en bit ifrån varandra också
Det var genom burkletandet. Han bodde mot Västerås, Enköping eller liknande. Han var gift, eller nyseparerad och hade barn.
Hanna busade och lockade sillen och Stefan till samma platser, för att kunna smyga emellan..
Lilla oskyldiga Hanna
Citera
2023-08-30, 17:52
Medlem
Citat:
Det var genom burkletandet. Han bodde mot Västerås, Enköping eller liknande. Han var gift, eller nyseparerad och hade barn.
Hanna busade och lockade sillen och Stefan till samma platser, för att kunna smyga emellan..
Lilla oskyldiga Hanna

Sillens fru/ex blev aldrig kallad till ngt förhör vad jag minns, kan hon sitta på ngn intressant information tror du eller är hon ej relevant som vittne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in