Citat:
Ursprungligen postat av
diseuse
Vad jag tycker? Populism!
Det blir en omöjlig uppgift rent tekniskt och juridiskt.
- Mitt hus brinner ner och jag äger en koran. HMF?
- Jag har med mig min koran och råkar tappa den i lägerälden på koranskolans läger. HMF?
- Jag eldar mina föräldras efterlämnade böcker. Måste jag gå igenom allt för att säkerställa att jag inte gör mig skyldig till HMF?
- Jag kastar samma böcker i återvinningen, men de eldas upp. HMF?
- Jag upptäcker att mina föräldrar har en koran, lägger undan den, men sedan blir det översvämming och boken blir förstörd av vattnet. HMF?
- Jag ger den till biblioteket, men några muslimska ungdomar kaosar och sätter eld på böckerna. Hets mot vemdå?
- Jag har med mig min kära koran, som jag alltid bär med mig. Jag sätter mig på en bänk utanför irakiska ambassaden, tar en cig o läser min koran. Jag råkar somna och koranen brinner upp. HMF?
Ja, ni förstår problemet.
Antingen är det förbjudet att bränna koraner, till skillnad från alla andra böcker i världen. Då har vi inte likhet inför lagen, religionsfrihet eller yttrandefrihet längre.
Eller så räcker dagens lagstiftning: Om jag bränner något för att skymfa någon så är det straffbart. Men då ligger ungdomarna i 'orten' jävligt illa till! Och vänster-rörelsen som bränner flaggor! Feminister som bränner bh-s. Marxister som hissar dockor utklädda till kända politiker! Folk med en T-shirt med en bild på Jimmie och med en elak text.
Inget blir tillåtet. Allt kan leda till åtal.
Borde vi inte fokusera på att hantera de inom och utom landet som uttalar hot mot oss och som vill bestämma hur vi skall leva och vad vi får göra?