2023-08-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Så varför tvingar ryssland sina soldater att slåss mot Ukraina?

Förmodligen för att demoralisera. För att få väst att ifrågasätta det vettiga i att invasionen övergår i ett Ukrainskt inbördeskrig.
Citera
2023-08-30, 10:21
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag är imponerad över att han vågar säga dessa saker.

Vadå? Har inte NATO trupp i Ukraina något med Ukraina att göra? Som du kanske vet så är det många som önskar NATO trupp i Ukraina, då borde man lyssna på vad som eventuellt kan hända om beslutet om trupp tas.
Om du själv lyssnar på intervjun så slipper du fråga mig vad han sa.
Han sa att om NATO går in med trupp så är det tredje världskrig. Han sa inte att NATO har trupp i landet.
Om du lyssnade på samtalet så vet du att han inte namngav någon ledare, men Orban är med på dessa möten och borde veta vad han pratar om angående detta.

Jag t o m satte punkt och nummer för att binda ihop de olika delarna.
Gör om och gör rätt.
Varje pkt från dig, har fått ett separat svar/kommentar från mig.
Så mitt svar på pkt 1 och inget att göra med någon annan pkt från dig.
Citera
2023-08-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Kan du peka ut de 3 främst sakerna som kom fram i intervjun?
Du var uppenbarligen imponerad.
Så 3 saker vore intressant att få veta.

Jag tycker intervjun var precis så tillrättalagd man kan förvänta sig när Tucker gör någonting. Inga nyheter.

Det enda som är intressant är när Orban har ett resonemang kring att man måste förstå den ryska kulturen och inte alltid utgå ifrån västerländska värderingar. Ungern har ju en historia med båda sidor i konflikten får man ha med sig.

Men i övrigt kan man spara 30 minuter av sitt liv genom att avstå den intervjun.
Citera
2023-08-30, 10:26
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jag t o m satte punkt och nummer för att binda ihop de olika delarna.
Gör om och gör rätt.
Varje pkt från dig, har fått ett separat svar/kommentar från mig.
Så mitt svar på pkt 1 och inget att göra med någon annan pkt från dig.

Lyssna på intervjun om du är intresserad, jag kan inte förklara för dig vad Orban säger eller inte säger.
Bilda dig en egen åsikt.
Citera
2023-08-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Ryssarna är körda nu i Bakhmut, Ukrainska styrkor har omringat Bakhmut.
Kommer från flera Youtube källor jag har sett under morgonen.

Du får gärna lägga upp uppdateringar om detta. Vore väldigt glädjande.
Citera
2023-08-30, 10:43
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Lyssna på intervjun om du är intresserad, jag kan inte förklara för dig vad Orban säger eller inte säger.
Bilda dig en egen åsikt.

Jag har lyssnat på intervjun.
Om du kikar på svaret före ditt inlägg som jag nu svarar på, så anser andra att detta är bortkastad tid. Det var det nog. men tyvärr så avsatte jag denna tid.

Som vanligt tar du lösryckta meningar och omformulerar de i dina tankebanor.

OM, det fanns Nato trupp i Ukraina, skulle det förmodligen signalera att vi har haft ett antal röda linjer korsade.
Orban sitter och blåser upp ryska narrativ. Det, är vad jag säger.
Ett exempel på hur du mixar olika svar från mig, på olika frågor.

Kommentaren som jag börjar med i detta inlägg, kommentaren från annan person, är också att peka på andra saker som berörs i intervjun, än vad som egentligen berör Ukraina.
Jag tror att Ukraina, fullständigt skiter i hur ryssar ser på sin historia och sitt land, för man äger inte Ukraina. Ukraina är inte Ryssland.
Citera
2023-08-30, 10:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina anföll många ryska baser inne i Ryssland. Ryssland kommer tvingas att ha mycket mer luftvärn på många fler ställen, och kanske nya typer mot drönare som Ukraina har med Geparden. Det kommer kosta resurser och pengar att försvara alla baser i Ryssland.

https://www.youtube.com/watch?v=yhOapQ0qNi0
Citera
2023-08-30, 10:48
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Jag tycker intervjun var precis så tillrättalagd man kan förvänta sig när Tucker gör någonting. Inga nyheter.

Det enda som är intressant är när Orban har ett resonemang kring att man måste förstå den ryska kulturen och inte alltid utgå ifrån västerländska värderingar. Ungern har ju en historia med båda sidor i konflikten får man ha med sig.

Men i övrigt kan man spara 30 minuter av sitt liv genom att avstå den intervjun.

Jag stängde av när han pratade om att Ryssland kommer vinna då de har fler soldater och att "boots on the ground" kommer avgöra kriget. Hur fan ska man vinna ett krig med i princip utslaget artilleri, luftförsvar, stridsvagnar, flyg, fordon? Ska de marschera mot fronten likt Poltava?
Citera
2023-08-30, 10:49
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Så nu har ryssarna orsakat en rökningsolycka när cigaretter ( ) antänt en bränsledepå och 4 IL-76 på en flygbas i Pskov? Enligt TASS totalförstört 2 och skadat 2.

Och nu påstår ryssarna att det kom 10-20 drönare helt från ingenstans och man försökte skjuta ner dom med gevär...

Nu är Pskov bara 40 km från Estland och 60 km från Lettland.

Antar att vi inte behöver vänta längre än till prime time för att se Solovyov och Skabbyeva böla om att det måste vara en attack från självaste NATO?

Börjar komma allt närmare för nazistgrisarna på gatorna i Ryssland.

https://www.err.ee/1609081676/ukraina-rundas-droonidega-pihkvat-ja-moskvat
https://meduza.io/feature/2023/08/30/drony-atakovali-aeroport-pskova-v-700-kilometrah-ot-ukrainy-proizoshel-krupnyy-pozhar-povrezhdeny-ch etyre-samoleta-il-76
https://t.me/tass_agency/207257
Citera
2023-08-30, 10:52
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Du får gärna lägga upp uppdateringar om detta. Vore väldigt glädjande.
"The counteroffensive of the Ukrainian forces near Bakhmut continues, the invaders are trapped and cannot leave the city - Malyar

“There we are moving along the southern flank. We have already reached many dominant heights, and the enemy is actually trapped there, because they cannot get out of Bakhmut and cannot fully advance in the city itself either,” the Deputy Minister of Defense said.

Anna Malyar stressed that fierce fighting continues near the settlements of Kleshcheevka, Kurdyumovka and Andreevka."
Citera
2023-08-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
"The counteroffensive of the Ukrainian forces near Bakhmut continues, the invaders are trapped and cannot leave the city - Malyar

“There we are moving along the southern flank. We have already reached many dominant heights, and the enemy is actually trapped there, because they cannot get out of Bakhmut and cannot fully advance in the city itself either,” the Deputy Minister of Defense said.

Anna Malyar stressed that fierce fighting continues near the settlements of Kleshcheevka, Kurdyumovka and Andreevka."

Hoppas de vinner tillbaka denna stad. Då är väll hela Rysslands vinteroffensiv återtagen.
Citera
2023-08-30, 10:57
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Hoppas de vinner tillbaka denna stad. Då är väll hela Rysslands vinteroffensiv återtagen.
Ja om nu staden är helt omringad så finns det ju bara 2 val för de instängda ryssarna.

Ge upp eller försöka slå sig ut.

Hoppas på det sista.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in