2023-08-30, 09:03
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Ryska nyhetsmedia förtiger det icke: "Under natten har Ukraina attackerat ryska städer med drönare. Sådana massiva angrepp har tidigare inte förekommit... explosioner har hörts i Pskov,Brjansk, Sevastopol, samt i Orlov -, Kaluga -, Rjazan -, och Moskva-områdena"
+ flera videoklipp från Pskov, Brjansk och Orlov

https://t.me/lentadnya/89792
-

När kriget kom till Ryssland. Samma sak hände i Tyskland, varpå tyskarna påbörjade sin resa mot att bli lite mer ödmjuka. Det är inte lika lätt att vara kaxig, självsäker, nonchalant eller en ideologisk idiot när bomberna helt plötsligt kan höras från den egna lägenheten. Nu till slutet; jag hoppas verkligen vi får se Putin upphängd i en lyktstolpe i Moskva istället för ett fegt självmord i någon bunker.
Citera
2023-08-30, 09:04
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
En advokat som blivit utesluten och inte längre får jobba som advokat är väl en så god källa som någon?
Det duger tydligen för Akademikerfyllot som själv kräver vetenskapligt verifierade källor av alla andra.
Citera
2023-08-30, 09:11
Medlem
Africagonzos avatar
Orban intervjuad av Tucker, mkt handlar om kriget i Ukraina.

I mina ögon växte Orban, han är snabbtänkt, välformulerad och försöker inte linda in svaren som våra svenska politiker.

https://youtu.be/a5wdgDCUX70?si=xVDNeuOLBGUDDQCs&t=118
Citera
2023-08-30, 09:18
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo

I mina ögon växte Orban, han är snabbtänkt, välformulerad och försöker inte linda in svaren som våra svenska politiker.

Kan du peka ut de 3 främst sakerna som kom fram i intervjun?
Du var uppenbarligen imponerad.
Så 3 saker vore intressant att få veta.
Citera
2023-08-30, 09:25
Avstängd
smaug20017s avatar
Kriget går så bra för mongolen att de kommer kalla in sammanlagt ca 40000 nya slavar från Krim. Grattis era jävla svin!
Citat:
THE BEACH PARTY IS OVER:
@Gerashchenko_en
reports that Russian authorities plan the mobilization of 30,000 Crimean residents. An additional 10,000 locals will be drafted into the Russian military. Expect traffic delays on the outbound lanes of the Kerch Bridge.
https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1696583538533937282
Citera
2023-08-30, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Kriget går så bra för mongolen att de kommer kalla in sammanlagt ca 40000 nya slavar från Krim. Grattis era jävla svin!

https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1696583538533937282

Vilken vinstlott dom drog efter annekteringen av krim, jackpott i kanonmatslotteriet, dom måste sprudla av glädje nu.
Citera
2023-08-30, 09:28
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Kan du peka ut de 3 främst sakerna som kom fram i intervjun?
Du var uppenbarligen imponerad.
Så 3 saker vore intressant att få veta.

Kanske inte imponerad men befriande att lyssna på en politiker som vågar säga kontroversiella saker och stå för det.
Han talar klarspråk, han har en tydlig linje, jämför detta med en mumlande Ulf eller Mona som inte vågar säga något alls.

1.Natotrupper på Ukrainas mark = tredje världskrig
2.Viktigaste uppgiften för Putin är att hålla ihop landet, ett splittrat Ryssland är en katastrof för världen.
3. "The point of NATO is to be stronger than Russia" "some leaders of NATO have the strategy of crushing Russia"
Citera
2023-08-30, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Cv 90 nr 3 utslagen, listad på oryx

https://twitter.com/imp_navigator/status/1695339006957900131

Ser du något problem med det?
Citera
2023-08-30, 09:37
Medlem
Citat:

Orban, Tucker, Jordan B. Peterson, -ja, till och med Trump-; personer jag en gång tyckte hade något att bidra med i den levande samhällsdiskussionen. Numer har jag till min fasa konstaterat att de hamnat helt snett och inte förmår att se den enorma fara Ryssland utgör för världen. Ryssland har erövrings- och hävdelseambitioner skrämmande lika de Hitler hade. Rysslands ledare är efterlyst för krigsbrott begångna i Ukraina. Att inte se detta, att inte lida med det oskyldigt anfallna landet Ukraina, det måste anses som att ha förlorat verklighetskontakten.

De tre förstnämnda personerna ovan är förmodligen numer köpta av Ryssland (Jordan B var ju där för vård och kan möjligtvis lida av Stockholmssyndromet), medan Trump nog bara ....är Trump. Vansinnesmigration och dumförklaring av vanligt folk är lika destruktivt nu som för några år sedan, och the crazy Left är lika crazy nu som då, men när man står inför ett eventuellt WW3 måste man skärpa till sig och hantera det. Kan man inte det gör man sig irrelevant. Vakna upp alt-right innan ni för alltid kommer få skämmas för att ha hamnat på fel sida av historien! Om ni på riktigt värderar frihet högst kan ni inte gilla det mobbande, mördande/ lönnmördande och destruktiva landet Ryssland. Ett fortsatt fritt Ukraina är den enda rätta och rimliga lösningen. Varför skulle de offras till en diktator? Slava Ukraini!
Citera
2023-08-30, 09:37
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Kanske inte imponerad men befriande att lyssna på en politiker som vågar säga kontroversiella saker och stå för det.
Han talar klarspråk, han har en tydlig linje, jämför detta med en mumlande Ulf eller Mona som inte vågar säga något alls.

1.Natotrupper på Ukrainas mark = tredje världskrig
2.Viktigaste uppgiften för Putin är att hålla ihop landet, ett splittrat Ryssland är en katastrof för världen.
3. "The point of NATO is to be stronger than Russia" "some leaders of NATO have the strategy of crushing Russia"

1. Påstår han att det finns Nato trupper i Ukraina? Eller är det retorik kring vad som skulle kunna hända med Nato med trupp i Ukraina på Ukrainas sida?
Det första är ett narrativ som sprids från rysk sida. Orban också??
Det sista är väl ingen kioskvältare direkt. Är något som vem som helst kan påstå? I syfte att...
Igen, det är att göra sig större än vad man(Orban) är, att ta på sig den hatten.

2. Och det har med Ukraina att göra?? Jag reagerade på att detta var viktigt i intervjun och att denna intervju hamnar här, som någon form av viktig för tråden.

3. Vilken ledare i Nato har sagt att man ska krossa Ryssland? Jag betonar krossa, eftersom det är det som sägs.

För mig så vill Orban med det han säger, göra sig större och viktigare än han är.
Han sprider svammel/rykten. Ryskt narrativ om saker som han påstår.
Märklig ledare som har en agenda, som inte riktigt går hand i hand med Nato och EU, som Ungern är medlemmar i.

Och detta imponerar på dig....
Citera
2023-08-30, 09:46
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
1. Påstår han att det finns Nato trupper i Ukraina? Eller är det retorik kring vad som skulle kunna hända med Nato med trupp i Ukraina på Ukrainas sida?
Det första är ett narrativ som sprids från rysk sida. Orban också??
Det sista är väl ingen kioskvältare direkt. Ändå någon som vem som helst kan påstå? I syfte att...
Igen, det är att göra sig större än vad man(Orban) är, att ta på sig den hatten.

2. Och det har med Ukraina att göra?? Jag reagerade på att detta var viktigt i intervjun och att denna intervju hamnar här, som någon form av viktig för tråden.

3. Vilken ledare i Nato har sagt att man ska krossa Ryssland? Jag betonar krossa, eftersom det är det som sägs.

För mig så vill Orban med det han säger, göra sig större och viktigare än han är.
Han sprider svammel/rykten. Ryskt narrativ om saker som han påstår.
Märklig ledare som har en agenda, som inte riktigt går hand i hand med Nato och EU, som Ungern är medlemmar i.

Och detta imponerar på dig....

Jag är imponerad över att han vågar säga dessa saker.

Vadå? Har inte NATO trupp i Ukraina något med Ukraina att göra? Som du kanske vet så är det många som önskar NATO trupp i Ukraina, då borde man lyssna på vad som eventuellt kan hända om beslutet om trupp tas.
Om du själv lyssnar på intervjun så slipper du fråga mig vad han sa.
Han sa att om NATO går in med trupp så är det tredje världskrig. Han sa inte att NATO har trupp i landet.
Om du lyssnade på samtalet så vet du att han inte namngav någon ledare, men Orban är med på dessa möten och borde veta vad han pratar om angående detta.
Citera
2023-08-30, 09:48
Medlem
Citat:

Jag förmodar att du blir imponerad av alla som håller med om Rysslands narrativ t.ex. svinet Orban.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in