2023-08-30, 07:53
Medlem
lapons avatar
Ryska nyhetsmedia förtiger det icke: "Under natten har Ukraina attackerat ryska städer med drönare. Sådana massiva angrepp har tidigare inte förekommit... explosioner har hörts i Pskov,Brjansk, Sevastopol, samt i Orlov -, Kaluga -, Rjazan -, och Moskva-områdena"
+ flera videoklipp från Pskov, Brjansk och Orlov

https://t.me/lentadnya/89792
-
Citera
2023-08-30, 07:55
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Jag påstår att det kan bli så ja. Det baserar jag på min egen bedömning av läget. Finns det fler sätt?

Du förstår att det är framtiden vi pratar om här eller?

Du har kanske lagt märke till att en del inlägg, som påstår saker, också har en bakgrund.
Kan var en länk.
Kan vara en analys av en person. Macgregor är ett ex.

Det kan finnas olika bas för ett påstående.

Eller också är man en åsikt maskin, som sprider ett narrativ. Är du en sådan?
Spridare av ryskt narrativ.
Citera
2023-08-30, 07:56
Medlem
Rumpkorvens avatar
Putin är efterlyst i 123 länder och dessa länder har en skyldighet att överlämna Putin till domstolen i Haag om Putin mot förmodan skulle befinna sig i dessa länder. Hur länge kommer han att vara efterlyst i dessa länder tro?
Citera
2023-08-30, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Cv 90 nr 3 utslagen, listad på oryx

https://twitter.com/imp_navigator/status/1695339006957900131
Jupp ser så ut 3st på 3 månader är inte illa cv90 ser ut och fungera mycket bra
Citera
2023-08-30, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Putin är efterlyst i 123 länder och dessa länder har en skyldighet att överlämna Putin till domstolen i Haag om Putin mot förmodan skulle befinna sig i dessa länder. Hur länge kommer han att vara efterlyst i dessa länder tro?

För evigt. Nazister var t.ex. efterlysta på livstid.
Citera
2023-08-30, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Jupp ser så ut 3st på 3 månader är inte illa cv90 ser ut och fungera mycket bra

Ja dom verkar vara högt uppskattade hos Ukrainarna, 3 st är en piss i havet. Men ingen har vad jag sett blivit utslagen av ett annat fordon eller träffat för den delen, moppedrönarna är inte i min fordonsklassning. Får se sen vilken omfattning skadan har.
Citera
2023-08-30, 08:38
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Jag har förstått att ni användare i den här tråden inte välkomnar alternativa åsikter, eller ens en debatt angående konflikten i Ukraina. Jag har varit borta drygt en månad nu, kanske dags att sammanfatta läget? Under min frånvaro har läget för Ukraina förvärrats betydligt när det gäller den så kallade motoffensiven. Inga konkreta framgångar alls för Ukraina, stora förluster av mannar och meteriel, och ryssarna är nu på väg att inta det strategiskt viktiga Kupiansk.

https://www.youtube.com/watch?v=rj0ngZ_UfKY

Mitt tips för alla som har ett uns av kritiskt tänkande är att lyssna på fler inlägg i den här kanalen.

https://www.barstandardsboard.org.uk/disciplinary_finding/76984.html
"
Barrister Status:
Disbarred
Alexander Mercouris engaged in conduct likely to diminish public confidence in the legal profession or the administration of justice or otherwise bring the legal profession into disrepute, contrary to section 301(a)(iii) in that you purported in a statement dated 11 December 2009 that you had been detained by bogus police officers and taken to a meeting at the Royal Courts of Justice where P a senior law lord tried to bribe you to drop a legal case in return for a payment to you of pounds 50,000 plus payment of your debts and mortgage knowing that this did not happen and dishonestly claiming that it did."

Så en bevisad lögnare skall vi alltså lyssna på?
Citera
2023-08-30, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Ja dom verkar vara högt uppskattade hos Ukrainarna, 3 st är en piss i havet. Men ingen har vad jag sett blivit utslagen av ett annat fordon eller träffat för den delen, moppedrönarna är inte i min fordonsklassning. Får se sen vilken omfattning skadan har.
Vi kan ju gissa att cv90 antagligen slagit ut minst 10 gånger fler ryska fordon
Citera
2023-08-30, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan

https://www.barstandardsboard.org.uk/disciplinary_finding/76984.html
"
Barrister Status:
Disbarred
Alexander Mercouris engaged in conduct likely to diminish public confidence in the legal profession or the administration of justice or otherwise bring the legal profession into disrepute, contrary to section 301(a)(iii) in that you purported in a statement dated 11 December 2009 that you had been detained by bogus police officers and taken to a meeting at the Royal Courts of Justice where P a senior law lord tried to bribe you to drop a legal case in return for a payment to you of pounds 50,000 plus payment of your debts and mortgage knowing that this did not happen and dishonestly claiming that it did."

Så en bevisad lögnare skall vi alltså lyssna på?
En advokat som blivit utesluten och inte längre får jobba som advokat är väl en så god källa som någon?
Citera
2023-08-30, 08:56
Medlem
hashs avatar
Ryssarna är körda nu i Bakhmut, Ukrainska styrkor har omringat Bakhmut.
Kommer från flera Youtube källor jag har sett under morgonen.
Citera
2023-08-30, 08:57
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Man kan inte påstå saker som inte redan finns eller redan har hänt. Vill du att jag ska skaffa en länk från framtiden? Eller min hjärna?
Då får du väl skriva att det är något du eller nån annan, tror i stället för att låta som det är fakta.
Citera
2023-08-30, 08:59
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
För evigt. Nazister var t.ex. efterlysta på livstid.

Ja nazister från WW2 har ju senast i år dömts.

Putin och hans entourage kommer att jagas till döddagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in