2023-08-30, 07:56
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är sjukdomen. Det sliter på kroppen att bara ha en njure - som dessutom minskar i effektivitet hela tiden eftersom den är transplanterad. Mycket gifter blir kvar i kroppen, som annars hade filtrerats ut, och det åldrar alla organsystemen i förtid. Synd för han var ju en "hunk" som ung!

Daniel ser gråaktig och svag ut, ansiktet är lite "insjunket" fast han har ändå ett godkänt representativt utseende jämfört med den rödmosige och överviktige prinsessgemålen Herr Chris som INTE är njurtransplanterad.

Daniel genomgick sin njurtransplantation 27 maj 2009. Alltså för drygt 14 år sen.

Medellivslängden på en donerad njure är cirka 15 år.

Daniels transplanterade njure har ännu bättre chanser att hålla eftersom han fick den i levande skick av sin far. Om Daniel sköter kosten och undviker bananer och mjukglass, så kan han nog fortsätta att leva ett vanligt liv i många år till. Som kunglig har han dessutom gräddfil till Karolinska och tillgång till många duktiga rådgivare.

Det finns exempel på de som haft transplanterade njurar i 40 år. Jag tror inte att Daniel kommer att koppla upp sig till nån dialysmaskin än på några år.
Citera
2023-08-30, 09:23
Medlem
Abelssuns avatar
Han ser sjukt gammal och sliten ut. Hade jag inte vetat hans ålder, hade jag gissat på cirka 60 år.
Citera
2023-08-30, 09:48
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Han ser sjukt gammal och sliten ut. Hade jag inte vetat hans ålder, hade jag gissat på cirka 60 år.

Om han envisas att klä sej som en gammal gubbe så förbättrar det ju inte detta. Tom slips då han jympade med barnen
Däremot är han trevlig och en tusen gånger bättre representant än tex Karl-Philip, som förmodligen inte kunnat svara vettigt på någon av frågorna i intervjun
Citera
2023-08-30, 10:04
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun

Ockelbos biologiska ålder är säkert 60-65 år. Även om den nya njuren fortfarande fungerar så har njurproblemen betydligt försämrat hans hälsa.

Blir intressant att se hur kungahuset kommer att uppmärksamma hans kommande 50 årsdag. Blir det högtidliga tal, parader och hurrande folkmassor månne ?
Citera
2023-08-30, 10:28
Medlem
Prins Daniel svarade ju inte på frågan om han varit otrogen utan om de ska skilja sig. Vet inte ens om han fick frågan rakt ut om han eller Victoria varit otrogen? Tror inte den ställdes ens. Inte heller om det tidigare var nära en skilsmässa? Han svarade på att det nu inte var nära en skilsmässa eller egentligen då de gick ut med en dementi. Skicklig på att glida undan frågans kärnpunkt.

Hon, Carina Bergfeldt, ovanligt svag i att ställa riktiga frågor utan petade mest lite och gav fritt att berätta vad han ville. Varför de skulle ägna en massa tid för att dricka kaffe på en parkbänk, dividera om det skulle vara med mjölk eller utan, promenera och titta på tavlor visar ju på en inkompetent journalist som gjorde som vanligt i hennes program där vi ska lära känna en främling och fatta tycke för personen.

Nu var det ju inte en främling för svenska folket utan tvärtom väl känd. Att trycka på att han får stå och gå bakom Vickan samt låta henne föra talan var för att CB njöt av att deklarera feminism. Är de t.ex. hos något företag så är det ju Daniel som kan något om entreprenörskap och har själv drivet ett framgångsrikt företag.

Varför inte nyttja honom där han kan något riktigt bra, låt honom hålla träningsprogram för folket hur de får bättre hälsa och välmående utan att vara extrema!
Citera
2023-08-30, 11:40
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Prins Daniel svarade ju inte på frågan om han varit otrogen utan om de ska skilja sig. Vet inte ens om han fick frågan rakt ut om han eller Victoria varit otrogen? Tror inte den ställdes ens. Inte heller om det tidigare var nära en skilsmässa? Han svarade på att det nu inte var nära en skilsmässa eller egentligen då de gick ut med en dementi. Skicklig på att glida undan frågans kärnpunkt.

Hon, Carina Bergfeldt, ovanligt svag i att ställa riktiga frågor utan petade mest lite och gav fritt att berätta vad han ville. Varför de skulle ägna en massa tid för att dricka kaffe på en parkbänk, dividera om det skulle vara med mjölk eller utan, promenera och titta på tavlor visar ju på en inkompetent journalist som gjorde som vanligt i hennes program där vi ska lära känna en främling och fatta tycke för personen.

Nu var det ju inte en främling för svenska folket utan tvärtom väl känd. Att trycka på att han får stå och gå bakom Vickan samt låta henne föra talan var för att CB njöt av att deklarera feminism. Är de t.ex. hos något företag så är det ju Daniel som kan något om entreprenörskap och har själv drivet ett framgångsrikt företag.

Varför inte nyttja honom där han kan något riktigt bra, låt honom hålla träningsprogram för folket hur de får bättre hälsa och välmående utan att vara extrema!

Tror att Daniel och Hovet styrde intervjun och frågorna. Typ att dom bestämde programets innehåll. Kändes som det.Var många krystade svar och han svarade inte på vissa frågor utan svävade iväg.
Stel och konstig person. Inte alls avslappnad..
Citera
2023-08-30, 11:48
Medlem
Daniel är en mink, helt utan ryggrad.

De 2 kvinnorna han varit otrogen med jobbade båda som pr kvinnor för hovet.

Han har ett djävla humör, typ kokar över då o då

Minns att alla i kretsen runt Victoria var negativa mot Daniel, de såg varning signaler.
Citera
2023-08-30, 13:38
Medlem
Alonens avatar
Jag tror inte för en sekund att H.K.H prins Ockelbo gifte sig med Vickan pga kärlek.

Jag tror att det var ett sätt för Ockelbo att komma upp sig i smöret.

Smart och slug, men en giftorm…
Citera
2023-08-30, 14:06
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag tror inte för en sekund att H.K.H prins Ockelbo gifte sig med Vickan pga kärlek.

Jag tror att det var ett sätt för Ockelbo att komma upp sig i smöret.

Smart och slug, men en giftorm…

Man har en olustkänsla över honom. Svårt att sätta fingret på men nått är det..
När han sa i intervjun i går. "villkorslös kärlek till min "hustru". (Han sa inte Viktoria utan tillalade henne med hustru).. Man får psykopatvibbar...
Citera
2023-08-30, 14:15
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Man har en olustkänsla över honom. Svårt att sätta fingret på men nått är det..
När han sa i intervjun i går. "villkorslös kärlek till min "hustru". (Han sa inte Viktoria utan tillalade henne med hustru).. Man får psykopatvibbar...

Jag upplever oxå detta, H.K.H Ockelbo utstrålar något som är väldigt mysko, hans evigt ansträngda leende som ger honom en ”Boxer-Robert” uppsyn

Nånting med den mannen är jävligt skruvat.
Citera
2023-08-30, 14:42
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag upplever oxå detta, H.K.H Ockelbo utstrålar något som är väldigt mysko, hans evigt ansträngda leende som ger honom en ”Boxer-Robert” uppsyn

Nånting med den mannen är jävligt skruvat.

Kändes tillgjort. Han nästan nedvärderade Carina i intervjun..
Citera
2023-08-30, 15:36
Medlem
OK70s avatar
Var kan man se hans intervju med Carina Bergfeldt, länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in