2023-08-30, 09:51
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag förmodar att du blir imponerad av alla som håller med om Rysslands narrativ t.ex. svinet Orban.

Jag förmodar att du är imponerad av alla som inte gör det, för inte är du väl så inskränkt att du inte kan lyssna på någon som har åsikter som inte överensstämmer med dina?
Citera
2023-08-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag förmodar att du är imponerad av alla som inte gör det, för inte är du väl så inskränkt att du inte kan lyssna på någon som har åsikter som inte överensstämmer med dina?

Jodå, jag lyssnar på andras åsikter. Jag lyssnar dock inte på lögner från Kreml eller hans lapdogs. Det gör du.
Citera
2023-08-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ser du något problem med det?

Tio döda ukrainare är inget problem? Eftersom bara 1/10 av de ukrainska förlusterna listas på Oryx handlar det snarare om 30 utslagna CV90.

Nej, det här är på väg att glida Ukraina och Nato ur händerna. Jag tror tyvärr på kapitulation före nyår.

De svenska vagnarna höll inte måttet när det hettade till på allvar. Och Archer - kom de någonsin fram till fronten eller slogs de ut innan? Eller är tekniska problem så att det blivit stående i något dike? Sverige har inte varit i krig på 200 år, det märks på den undermåliga materielen.
Citera
2023-08-30, 09:55
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jodå, jag lyssnar på andras åsikter. Jag lyssnar dock inte på lögner från Kreml eller hans lapdogs. Det gör du.

Med andra ord lyssnar du inte på NATO medlem Orban eftersom han är en lapdog åt Kreml?
Citera
2023-08-30, 09:56
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, lite längre än vanligt, innehåller en del intressanta uppgifter.

Citat:
30.08.2023 uppdateringen och fortsatt hög aktivitet från de våra. Det återstår ca 2 månader av vår sommaroffensiv. När vi nu börjar se resultatet kan vi se att offensiven hittills får Nöjaktigt+. Upp till resultatet God når vi inte pga de politiska orsakerna. Låt oss reda ut begreppen lite mera innan vi går till de aktiva frontuppdateringarna.
1. Vi avviker en hel del från NATO doktrinen pga att vi inte har luftherravälde med flygplan. Däremot vågar jag nu påstå att vi har luftherravälde angående precision med våra missiler och drönare. Efter den katastrofala NATO taktiken i början av offensiven har vi gått till en mix av eget och NATO. Genom att kontinuerligt slå ut turisternas servicehuber, uppsamlingsområden, underhållsinfran, taktiska militärindustrier och flygfält/hamnar har vi raserat turisternas bas för att kunna utföra offensiva storattacker. Senaste dygnet har vi attackerat (med framgång); Bryansk (elektronisk kretskortindustri), Cherekhinskaya militära flygfält (Pskov), Oryol, Ryazan, Tula och Krim. Turistpropagandan gapar nu ut att det var NATO länder som utförde attackerna. Man försöker med alla medel få folket att tro att det inte var Ukraina, eftersom man hittills basunerat ut att Ukraina inte är kapabel att attackera mål i Turistlandet.
Vi använder fortsättningsvis den sk swing taktiken, dvs vi attackerar på 3 ställen vid 3 olika tillfällen. Vi, och turisterna, vet ju att Tokmak är ett av våra huvudmål. Dock har vi flera alternativ när vi brutit igenom deras huvudförsvarslinje och det är här följande punkt kommer in i bilden
2.Den politiska aspekten.
Väst börjar bli otålig på landerövringsresultat. Den allmänna opinjonen börjar bli trött på att det går så långsamt. Detta i sin tur sätter press på politikerna i väst (märks redan) som i sin tur sätter press på våra politiker. När vi brutit igenom huvudförsvarslinjen kan det komma order om att fortsätta nordost och tex ta Lughansk Oblast. Detta är ingen oreell skenario för efter huvudförsvarslinjen är vägen dit i princip öppen. Ett annat alternativ är att fortsätta mot Mariupol och på så vis ta mera mark. Politikerna håller på och tränga in oss i Bakhmutfällan; staden har ingen som helst taktisk betydelse för turisterna men man behövde en framgång som var politisk. Därför offrade man, helt i onödan, 10.000 tals liv. Dessa soldater skulle man nu ha behövt. Det MEST taktiska för oss är att omringa Tokmak och hindra turisternas underhåll,samt fortsätta söderut genom att kringgå staden. Till det behöver vi fortsätta med vår nuvarande taktik, kommer vi att få göra detta eller blir vi tvingade till annat av västs politiska press?
3. Turisternas avvikelse från Sovjetdoktrinen. Låt mig kort repetera vad den innebär; vid kontaktlinjen använder man de minst utbildade soldaterna med de sämsta vapnen. Deras uppgift är att sakta ned motpartens offensiv med en köttkvarn. Vid nästa försvarslinje, som är huvudförsvarslinjen, finns de mekaniserade enheterna med goda lätta och tunga vapen. Deras uppgift är att mala ned motståndaren till trötthet och minskad offensiv styrka. I den sista linjen finns alla elittrupper med tanks och andra tunga vapen. Deras uppgift är att gå till motattack och tvinga motparten till reträtt, helst till utgångspunkten.
Nu fungerar detta inte alls för turisterna. Om det är pga inkompetens, saknade resurser eller helt enkelt bruten kommunikation/ledningskedja kan jag inte säga. Nu fungerar man med taktiken; stoppa ukrainska offensiven med alla medel i kontaktlinjen. Alltså, man har satt de trupper som skall finnas i 3:e led in till kontaktlinjen, man flyttar in trupper från övriga frontavsnitt utan egentlig planering, man försöker gå till offensiv i norr genom att sätta in de trupper man har haft i Belarus. Enkelt beskrivet; kaos.
3. Våra förluster.
Man vill inte offentliggöra våra egna förluster eftersom man är rädd för att moralen skall sjunka. Vi vet alla att detta är det mest blodiga krig efter 2:a världskriget och förlusterna är också därefter. En rätt så kvalificerad gissning är att vi har ca 70.000 egna stupade and counting. Eftersom turisterna inte förstår något annat språk än vad vi just nu upprätthåller måste vi fortsätta det, tyvärr.
4. Turisternas bloggare och telegramkanaler
Många av dem skriver om att det är kris och katastrof, att om inget görs är förlusten ett faktum. Tidigare var det bara några bloggare men nu kryllar det av dem med domedagsprofetsia. Detta är också ett vapen för oss, turistallmänheten håller på och vaknar till verklighetens kranka värld.
Så till de aktiva fronterna och vi börjar vid Antonivski brohuvud. Det är nu bekräftat att vi håller sommarstugeområdet och turisternas försök att driva oss tillbaka har avstannat, därför är området nu färgat blått, dvs befriat, på deepstatemap.
Sydost om Novoprokopivka har vi trängt in i turisternas skyttegravar och även påbörjat att rulla upp den. Upprullningen fortsätter också i riktning mot Verboe med gott resultat. Turisternas 56th Air assult regement har även de givit upp mark och måste snart börja dra sig tillbaka mot Verboe . Vi avancerar även på huvudvägen mot Novofedorivka vilket INTE alls är goda nyheter för turisterna.
Uppe i norr, vid Novoiehorivka har vi befriat ett område på 1,5 x 2 km. Detta är i vad västmedia kallar för turisternas offensivområde.
Övriga fronter har hårda strider men inga signifikanta förändringar.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-08-30, 09:57
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Kriget går så bra för mongolen att de kommer kalla in sammanlagt ca 40000 nya slavar från Krim. Grattis era jävla svin!

https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1696583538533937282
Uppenbart att ryssen räknar med att Ukraina kommer att snart stå vid Asovska sjön och attackera Krim därifrån.

Ryssen börja fatta att de ligger jävligt illa till....
Citera
2023-08-30, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Med andra ord lyssnar du inte på NATO medlem Orban eftersom han är en lapdog åt Kreml?

Korrekt!
Citera
2023-08-30, 09:59
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Tio döda ukrainare är inget problem? Eftersom bara 1/10 av de ukrainska förlusterna listas på Oryx handlar det snarare om 30 utslagna CV90.

Nej, det här är på väg att glida Ukraina och Nato ur händerna. Jag tror tyvärr på kapitulation före nyår.

De svenska vagnarna höll inte måttet när det hettade till på allvar. Och Archer - kom de någonsin fram till fronten eller slogs de ut innan? Eller är tekniska problem så att det blivit stående i något dike? Sverige har inte varit i krig på 200 år, det märks på den undermåliga materielen.

Jag hörde att det går 15 döda ryssar på varje mördat Ukrainskt barn. Jag har dock ingen länk eller vetenskaplig källa som bevisar det. Om jag gräver djupt nere i gruvorna så kanske det finns något. Jag litar på det Ukrainska försvarsdepartementet.
Citera
2023-08-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Kriget går så bra för mongolen att de kommer kalla in sammanlagt ca 40000 nya slavar från Krim. Grattis era jävla svin!

https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1696583538533937282

Att tvingas slåss mot sina egna är djupt demoraliserande för Ukrainas soldater.
Citera
2023-08-30, 10:04
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
De som slåss på ryssens sida är inga Ukrainare och förtjänar att dö!
Citera
2023-08-30, 10:09
Medlem
Citat:

På vilket sätt håller de inte? 3 st förstörda på 3 månader?
Vad ska vi då säga om dom ryska vagnarna då? ca 8500 listade förstörda. Så 1/10 . Räkna för dig själv vilka enorma förluster det är.
Du är gör bort dig totalt när du kommer med påstående om de undermåliga materielen. Det är ju ryssarna som har det och det vet du själv. Det går inte att gömma, det går inte att komma runt det.

Du bryr dig om Ukrainska förluster? Då bör du bry dig om dom ryska.

Ditt kära ryssland drar sig tillbaka om 5-6 månader som mest.
Citera
2023-08-30, 10:10
Medlem
Citat:

Så varför tvingar ryssland sina soldater att slåss mot Ukraina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in