Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Kanske inte imponerad men befriande att lyssna på en politiker som vågar säga kontroversiella saker och stå för det.
Han talar klarspråk, han har en tydlig linje, jämför detta med en mumlande Ulf eller Mona som inte vågar säga något alls.
1.Natotrupper på Ukrainas mark = tredje världskrig
2.Viktigaste uppgiften för Putin är att hålla ihop landet, ett splittrat Ryssland är en katastrof för världen.
3. "The point of NATO is to be stronger than Russia" "some leaders of NATO have the strategy of crushing Russia"
1. Påstår han att det finns Nato trupper i Ukraina? Eller är det retorik kring vad som skulle kunna hända med Nato med trupp i Ukraina på Ukrainas sida?
Det första är ett narrativ som sprids från rysk sida. Orban också??
Det sista är väl ingen kioskvältare direkt. Är något som vem som helst kan påstå? I syfte att...
Igen, det är att göra sig större än vad man(Orban) är, att ta på sig den hatten.
2. Och det har med Ukraina att göra?? Jag reagerade på att detta var viktigt i intervjun och att denna intervju hamnar här, som någon form av viktig för tråden.
3. Vilken ledare i Nato har sagt att man ska krossa Ryssland? Jag betonar krossa, eftersom det är det som sägs.
För mig så vill Orban med det han säger, göra sig större och viktigare än han är.
Han sprider svammel/rykten. Ryskt narrativ om saker som han påstår.
Märklig ledare som har en agenda, som inte riktigt går hand i hand med Nato och EU, som Ungern är medlemmar i.
Och detta imponerar på dig....