2023-09-01, 14:17
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
haha! My bad! Jag låter det vara oredigerat som självstraff!
Alla med IQ högre än skonumret fattade ju att det var en felskrivning!
Citera
2023-09-01, 14:22
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Abrams på gång

Citat:
Ukrainians complete training on Abrams tanks as Kyiv makes battlefield gains
A group of Ukrainian soldiers have completed a training program on U.S. M1 Abrams tanks, a lethal new weapon officials hope can help Kyiv break through Russia’s entrenched defenses.
Around 200 Ukrainians have practiced on trainer tanks at U.S. Army training areas in Germany, said spokesperson Col. Martin O’Donnell. The soldiers recently completed one of the last phases of the program, a combined arms, battalion force-on-force exercise at Hohenfels Training Area.
The soldiers are working to ensure they stay proficient on the tanks at Grafenwoehr Army base in Germany until the tanks are ready for the battlefield, O’Donnell said.
Ukraine is slated to receive the first ten of 31 promised Abrams tanks in mid-September, according to a Defense Department official and another person familiar with the discussions, who like others interviewed for this story was granted anonymity to discuss sensitive plans. Western officials hope the arrival of the tanks will give Kyiv’s forces the edge they need to push through Russia’s fierce defenses in their grueling counteroffensive.
https://www.politico.com/news/2023/08/31/ukrainian-soldiers-complete-training-abrams-tanks-00113668
Citera
2023-09-01, 14:32
Avslutad
Det har kommit in en polisanmälan om misshandel när personal på det pissryska konsulatet i Gbg spöade en Ukrainsk kvinna. Verkar ha varit kalabalik. Personalen sprejade folk med färg som försökte hjälpa tjejen. Konsulatets personal attackerade även bilar!

Klassiskt fall av pissryzzk diplomati på konsulär nivå. Läs mer i dagens Cornucopia.

Edit: vet ej om kvinnan var Ukrinska men helt galet ändå.

Är det ett krav ambassad och konsulatpersonal måste vara utbildad i kampsorter i ryzzsland?
Senast redigerad av jonkebonke 2023-09-01 kl. 14:49.
Citera
2023-09-01, 14:39
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywiper
Denna intervju med Orban är riktigt bra där han beskriver hur Ungern ser på situationen. Mycket intressant och sevärt samt en garanterad uppfriskande hög intellektuell nivå jämfört med somliga "skribenter" på, ja...

För övrigt så gick Orban förra året ut officiellt och lovade svenskarna att vi är välkomna till Ungern när Sverige inte går att bo i längre på grund av invandrarrelaterad gängbrottslighet. Gäller endast dom riktiga svenskarna, tydligen.

https://twitter.com/i/status/1696643892253466712

Jag har ju vid tidigare tillfälle yttrat mig om vad jag tycker om Orbans förmåga till krigsanalys, men jag kan tillägga att för dem som finner det obegripligt varför Orban trots ungrarnas historia med ryssen, ändå har så svårt att ta avstånd från Putin, så är det för mycket att Orban är ideologiskt driven.

Till skillnad från Putin opportunistiska flirtande med ideologier, så har Orban sedan rätt länge ansett sig vara förkämpe för den kristna civilisationen där huvudfienden är en global ordning som med George Soros i spetsen påverkar länder till civilisationsnedbrytande mångkulturalism och transgenderism m.m.
I denna världsåtskådning skall Putin och Ryssland utgöra någon form av multi-polär motvikt, och därför handlar det inte så mycket om Ukraina utan att Ryssland kan behålla sin funktion som motvikt.

Det får man ju tycka vad man vill om, men jag uppfattar åtminstone Orban som mer ideologiskt driven än Putin, som enbart omfamnar ortodoxa kyrkan då det är spirituell maktfaktor i Ryssland, men lika gärna hade omfamnat mångkulturalism om detta istället hade varit stark maktfaktor.

Jag har en del ungerska bekanta som jag besökte flitigt för ett par år sedan, och varje gång det var nyheter på den ungerska satellit-kanalen så förstod jag att det med jämna mellanrum pumpades in ett koncentrat om alltsköns dåligt om just mångkulturalism i västvärlden.
Mångkulturalismens negativa effekter har verkligen inte rapporterats på ett bra och balanserat sätt i västvärlden, men Ungersk TV är att jämnställa med en inverterad variant på sterorider, där allt negativt dammsögs upp och kraftigt överdrevs.

De flesta i världen som delar Orbans ideologiska profil har vaknat upp och insett att bara för att de har gemensam fiende med Ryssland, är Ryssland sannerligen inte någon vän att lita på för det.
Men Orban kör fortfarande på, då han och en del av befolkningen som köpt TV-propagandan ser Ryssland som allierad där.
Citera
2023-09-01, 14:49
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det har kommit in en polisanmälan om misshandel när personal på det pissryska konsulatet i Gbg spöade en Ukrainsk kvinna. Verkar ha varit kalabalik. Personalen sprejade folk med färg som försökte hjälpa tjejen. Konsulatets personal attackerade även bilar!

Klassiskt fall av pissryzzk diplomati på konsulär nivå. Läs mer i dagens Cornucopia!
Ha ha dessa skitfolk hör inte hemma i civiliserade länder!

Utvisa orcherna direkt och stäng ner konsulatet.!
Citera
2023-09-01, 14:56
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Jag har ju vid tidigare tillfälle yttrat mig om vad jag tycker om Orbans förmåga till krigsanalys, men jag kan tillägga att för dem som finner det obegripligt varför Orban trots ungrarnas historia med ryssen, ändå har så svårt att ta avstånd från Putin, så är det för mycket att Orban är ideologiskt driven.

Till skillnad från Putin opportunistiska flirtande med ideologier, så har Orban sedan rätt länge ansett sig vara förkämpe för den kristna civilisationen där huvudfienden är en global ordning som med George Soros i spetsen påverkar länder till civilisationsnedbrytande mångkulturalism och transgenderism m.m.
I denna världsåtskådning skall Putin och Ryssland utgöra någon form av multi-polär motvikt, och därför handlar det inte så mycket om Ukraina utan att Ryssland kan behålla sin funktion som motvikt.

Det får man ju tycka vad man vill om, men jag uppfattar åtminstone Orban som mer ideologiskt driven än Putin, som enbart omfamnar ortodoxa kyrkan då det är spirituell maktfaktor i Ryssland, men lika gärna hade omfamnat mångkulturalism om detta istället hade varit stark maktfaktor.

Jag har en del ungerska bekanta som jag besökte flitigt för ett par år sedan, och varje gång det var nyheter på den ungerska satellit-kanalen så förstod jag att det med jämna mellanrum pumpades in ett koncentrat om alltsköns dåligt om just mångkulturalism i västvärlden.
Mångkulturalismens negativa effekter har verkligen inte rapporterats på ett bra och balanserat sätt i västvärlden, men Ungersk TV är att jämnställa med en inverterad variant på sterorider, där allt negativt dammsögs upp och kraftigt överdrevs.

De flesta i världen som delar Orbans ideologiska profil har vaknat upp och insett att bara för att de har gemensam fiende med Ryssland, är Ryssland sannerligen inte någon vän att lita på för det.
Men Orban kör fortfarande på, då han och en del av befolkningen som köpt TV-propagandan ser Ryssland som allierad där.

En mycket träffsäker analys. Orban skiter egentligen fullständigt i Ryssland, hans önsketänkande om kriget baserar sig på att han vill ha Ryssland framgent som motvikt till det han uppfattar som dekadenta väst och som ju utgör hans egna maktbas. Att Ryssland är potentiellt farliga begriper Orban, då han vid flera tillfällen säger att det är viktigt att NATO är starkare än Ryssland. Underförstått, han förstår att Ryssland endast respekterar styrka så det är därför viktigt att vara starkare än de själva för att undvika att ryssen gör ett move.

Tyvärr vill Orban inte ge Ukraina detta, vilket jag tycker är väldigt själviskt. Långt ifrån det där skitsnacket om det inte existerar egon i Ungern, utan att medborgarna där gör saker för andra först innan man är snäll mot sig själv. Så Orbans resonemang går inte ihop riktigt.
Citera
2023-09-01, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ha ha dessa skitfolk hör inte hemma i civiliserade länder!

Utvisa orcherna direkt och stäng ner konsulatet.!
Slagsmålet inträffade i samband med nedstängning av den ryzzka spion och underrättelsecentralen i Gbg. Nu är det bara hemsändandet av personalen som ska lösas fortast möjligt.
Citera
2023-09-01, 14:59
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Slagsmålet inträffade i samband med nedstängning av den ryzzka spion och underrättelsecentralen i Gbg. Nu är det bara hemsändandet av personalen som ska lösas fortast möjligt.
Ok! Har du nån länk till cirkusen?
Citera
2023-09-01, 15:01
Medlem
Citat:

Klassiskt fall av pissryzzk diplomati på konsulär nivå. Läs mer i dagens Cornucopia.

Edit: vet ej om kvinnan var Ukrinska men helt galet ändå.

Är det ett krav ambassad och konsulatpersonal måste vara utbildad i kampsorter i ryzzsland?

Men hur kunde de veta att hon kom från Ukraina? Hade hon demonstrerat utanför konsulatet eller?
I vilket fall tycker jag att personalen måste försöka skärpa sig. Det går ju inte att hoppa på en kvinna på det sättet.
Citera
2023-09-01, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ok! Har du nån länk till cirkusen?
Jag kan inte länka då jag skriver på en ps-konsol, men gå in på cornucopia.se
Citera
2023-09-01, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Men hur kunde de veta att hon kom från Ukraina? Hade hon demonstrerat utanför konsulatet eller?
I vilket fall tycker jag att personalen måste försöka skärpa sig. Det går ju inte att hoppa på en kvinna på det sättet.
Läs min edit. Hon var iaf en proukrainsk demonstrant.
Citera
2023-09-01, 15:10
Medlem
Citat:
Läs min edit. Hon var iaf en proukrainsk demonstrant.

Ja jag kan tänka mig det. Man skall nog vara beväpnad eller ha tränat kampsport om man skall våga demonstrera mot Ryssland. Ryssar har ju väldigt dålig impulskontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in