Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Ja och jag tror också att der var Avel som hjälpt polisen där
Så lite mer har ju redan framkommit än tidigare rättegång
Och om jag förstod Avel rätt så kan det ev tas fram mer ur mobiler om polisen vill
J har ju erkänt men hon har förskönat det med sina 10 sek där och säkert med ännu mer försköning
Jag tror att de gjorde mer mot T som de döljer
Stackars Tove vilken dödsångest hon måste ha haft
och hennes anhöriga som får leva med den här mardrömmen
Hoppas att båda blir inlåsta lång lång tid framöver
Främst den operative analytikern har gjort ett hästjobb med att sätta samman nåt dussin protokoll i detta fall. Han var även den som initierade nytt tömningsförsök så Tove kunde hittas. All heder åt honom.
Sen ska åklagaren ha cred för att det togs ett omtag generellt med mobilerna. Vad gäller grannens mobil så fick tingsrättens tidslinje sig en törn vilket inte kommer underlätta för åklagaren att detta ska gå i hamn enligt hans åtal, men samtidigt fick han 02:33 serverat på ett silverfat och likaså de utdragna stegserierna.
Man kan tycka det är olyckligt att dessa uppgifter inte presenterades i tingsrätten då de funnits hela tiden intömningsfilen. Det dröjde 8 månader eller vad det blev innan de lyfte fram dessa nya uppgifter. Så finns utrymme för både ris och ros där.
Nu får vi kanske en sluttid på MH:s stegserie vid 01:51 också. Enligt Apples begränsningar i iPhonen så kan den ha pågå så länge som tio minuter. Dock lär den nog vara kortare än så.
Det i sig behöver inte bevisa mer än att MH var igång efter de kom hem. Alltså inte att det pågår nån form av rundvisning eller mord. I samma veva finns en våningförflyttning med tidsstämplar då MH kommer dit. Sluttiden för den och sluttiden för stegserien med starttid 01:51 ger alltså en indikation på hur länge MHr i lgh innan iPhonen slutar röra på sig. I samband med att MH kommer dit kan tilläggas att MH låser iPhonen. Vad hon evtl gör i iPhonen då har de heller inte med i protokoll. Kanske kollade hon videon på rådjuret eller kollade Snapn vem vet.
Det finns minst två åtgärder de kan göra för att försöka kasta än mer ljus över detta. De vet vad. Tåget för grannens iPhone har nog gått, det gick i mitten på november vad gäller att få ut detaljerad data om när han låser iPhonen/skärmen och går till pappan. Det som alltså kunnat ge stöd för tiden de hör dunsen lite närmare.